• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    AUTOLOKATOR: doporučil bych i tohle zveřejnit, protože to, že to FIO řeklo tobě, je jedna věc - to si Liftago s nima nějak vyřídí. Ovšem kdyby to někde bylo dohledatelné "FIO říká, že Liftago není bezpečné", tak to bude úplně jiná situace a FIO bude muset velmi rychle sklopit ocas. kdybys potřeboval nějaký víc napřímo kontakt do Liftaga, tak znám spolumajitele a pár podstatných lidí tam ;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    AUTOLOKATOR: Možná se poprali za kulisami a kapitálově silnější pes mrdal.
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    ENDER: OK děkuju! Neni mi jasný, proč Liftago (ČSOB) nenapadla Fio. Byl to hlavní důvod, proč jsem Liftagu psal. Doufal jsem, že se poperou mezi sebou. Přijde mi to docela závažný tvrzení, protože kdyby to byla pravda, tak Liftago a ČSOB v podstatě nabízej službu, jejíž využití pro koncového zákazníka znamená porušení zákona zaručující ochranu jeho peněz. A i kdyby to nebyla pravda, ale vzešlo by to v obecný povědomí, tak lidi přestanou možnost expresní platby využívat a Liftago i ČSOB maj dost po ptákách. Nechápu, že to Liftágo i ČSOB nechává chladný, že jiná firma něco takového tvrdí.
    ENDER
    ENDER --- ---
    AUTOLOKATOR: nesmysl, jakekoliv transakce, kterymi ti brali penize z uctu nebyly autorizovany (pin, sms pri platbe na netu), takze mas narok na vraceni v co nejkratsi lhute (mandatory z psd1). banka pak resi reklamaci a muze ti je pripadne stahnout zpet. stejne by to meli vyresit do 30 dni...

    vse je jenom leva od fio..
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Ahoj, řešil jsem tu jeden případ, který má nový vývoj. Prosím o Vaše názory.

    REKAPITULACE
    Před časem jsem tu řešil svou problematickou reklamaci zneužití platební karty u banky Fio. V rychlosti zrekapituluju. Přes nějakej eshop mi někdo stáhnul prachy z karty. Transakci jsem reklamaoval. Banka si prodloužila lhůtu na vyřízení reklamace na 180 dní. Lhůtu překročila a konala až po mojí urgenci. Reklamaci uzavřela jako neoprávněnou, protože jsem dostatečně neochránil bezpečnostní prvky. Proti závěru jsem se odvolal a obrátil se na novináře, kteří se obrátili na banku. Pár dní na to banka reklamaci uznala a peníze mi vrátila.

    Problémové body vidím v tom, že 1) banka prodloužila lhůtu na tak extrémně dlouhou dobu, 2) nedodržela ani prodlouženou lhůtu, 3) peníze mi připsala zpět na účet až po uznání reklamace, tedy po téměř 7 měsících, což je dle rady z tohoto auditka v rozporu se zákonem o platebním styku. 4) Banka byla velmi pasivní a nespolupracující a vše se pohlo, až když jsem se obrátil na novináře.

    Toto všechno jsem s Vámi již řešil a za Vaše podněty jsem neskonale vděčný.

    NOVÝ VÝVOJ
    Žádal jsem dodatečně náhradu nákladů spojených s reklamací v podobě času, který jsem ztrávil administrací reklamace. V dopise bance jsem nevíc zopakoval všechny výše zmíněné problémové body. Žádost pochopitelně zamítli, ale dodali zajímavou informaci, vztahující se k bodu 3) předchozího odstavce:

    "Co se týče ust. paragrafu 115, zákona č. 284/2009 Sb. zákona o platebním styku v plném znění, Banka nepřistupuje k neprodlenému uvedení účtu do původního stavu v případech, kdy ztrátu z neautorizované platební transakce nese plátce dle ust. ust. paragrafu 116 zákona č. 284/2009 Sb. Porušení Vašich poviností stanovených v paragrafu 101, zákona č. 284/2009 Sb. jste se dopustil uložením důvěrných údajů uvedených na platební kartě v aplikaci LIFTAGO."

    Proto jsem kontaktoval Liftago, aby se k tomu nějak vyjádřili. Jejich stanovisko je, že důvěrné informace se neukládají do aplikace Liftaga, ale do platební brány, kterou zpravuje ČSOB (smluvní partner Liftaga). Z jejich pohledu (Liftago i ČSOB) k žádnému pochybení z jejich strany nedošlo. Mezi řádky z nich vypadlo, že pokud došlo k porušení zákona, tak opravdu jen na mé straně. Kontaktovali i Fio banku a ta se vyjádřila, že jde o nedorozumění.

    MUJ DOTAZ VŮČI VÁM
    Znamená to tedy, že pokud nejde o úhybný manévr Fio banky a Liftago (ČSOB) si taktéž pouze nekryje zadek, tak každý, kdo uloží důvěrné údaje o platební kartě do aplikace Liftaga, resp. platební brány ČSOB, tak porušuje Zákon o platebním styku?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    PETER_PAN: No, já tam už účet dám. Tak můžeš se na ně zkusit obrátit a uvést jaké částky a jak často chceš převádět. Je fakt, že drobné klienty se snaží přesměrovat na europlatba.cz, kurzy jsou tam o fous horší, ale pořád lepší, než v bance. Kdyžtak mi pošli do SZ jméno + telefon + mail, zkusím jim to přeposlat.

    Co se TW týče, ty úplně moc rád nemám. Oni totiž mají velmi často vyhlášenou akci "ulov 3 klienty a dostaneš 50 liber", no a pak jsou fóra zaplavena příspěvky "TW i na zlomenou nohu" :(. Je fakt, že pokud se necháš ulovit, máš určitý počet převodů bez poplatku, teoreticky je možné dělat stále nové a nové registrace a mít převody zdarma. Standardně se ale za převod platí.

    U Revolutu došlo u malých částek (pod 10 000 EUR) ke zhoršení kurzů, jako pořád lepší, než banky, ale už to není, co bývalo.

    Každopádně vše závisí na "ochotě spolupracovat" odesílací strany. Devizovky (stejně jako TW, Revolut,...) mají sběrné účty. Je tak potřeba aby odesilatel kromě čísla účtu uvedl i nějaké rozlišení do zprávy pro příjemce, aby byla platba přiřazena správnému klientovi. No a tady je kámen úrazu, u některých odesilatelů se na to spolehnout nelze. Proto je lepší si peníze nechat poslat na nějaký vlastní eurový účet a z něj to pak poslat do firmy, kde ti to smění. Z českých účtů je zajímavé asi jen FIO (SEPA platba za 20 Kč, vedení zdarma a má u nich účet jak Easychange, tak Akcenta a možná i další). Samozřejmě ještě lepší by bylo založit si účet u nějaké banky v měnové unii, kde bys převody měl úplně zdarma. Pokud to máš blízko na Slovensko a účet u FIO ještě nemáš, založ si účet tam (není totiž možné mít jak "český" tak "slovenský" účet u FIO). Ceníky české a slovenské FIO se mírně liší, u té slovenské pobočky máš právě SEPA platby zdarma. Rozdíl je i u platebních karet (u slovenské pobočky máš 1 výběr v rámci EU zdarma).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Diky vsem za reakce.

    FLAD: Kouknu na to. Nevim proc bych nemohl.

    PATRIKCHRZ: Dik. Ty mas kontakty jak pripadne na Easychange ziskat moznost vyuzivat jejich sluzby ? :-)

    LINKOS: Zajimave.

    TYCHOVRAHE: Tak to bude 1000 EUR / 1x za 2 mesice no. Dobre vedet.
    HARALD
    HARALD --- ---
    PATRIKCHRZ: Dík za upřesnění. O poplatku za výběr cizí měny jsem nevěděl.
    FLAD
    FLAD --- ---
    PETER_PAN: Muzes pouzit transferwise?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    PETER_PAN: devizovka. Bohužel 500 EUR je moc málo, o to devizovky moc zájem nemají. Nejvstřícnější je asi Easychange i když přesvědčit je, aby uzavřeli smlouvu dá trochu práce (ani oni úplně nevítají malé obchody), ale když už smlouvu máš, smění i platby v řádu jednotek eur.
    Bez smlouvy jde využít Europlatba.cz, což jsou vlastně taky oni, jen kurzy tam jsou horší (je to právě pro drobné zákazníky).
    Výhodou je, že má účet u FIO. Takže pokud by byl problém nechat si to posílat na účet devizovky, můžeš si to nechat zaslat na účet FIO (za 20 Kč) a z něj už zdarma přeposlat na účet devizovky.

    S malými platbami nemá problém ani Fortissimo (devizy.cz), ale jejich kurzy nebývají úplně nejlepší (ano, lepší než banka a také bez poplatku).


    HARALD: vzhledem k tomu, že vklad i výběr cizí měny u FIO je zpoplatněn 0,5 % (minimálně 75 max 250 Kč) tak to není dobrá varianta.
    HARALD
    HARALD --- ---
    PETER_PAN: EUR účet u FIO, pak vybrat a dobrá směnárna.
    TYCHOVRAHE
    TYCHOVRAHE --- ---
    LINKOS: roklen to smeni az od 1000eur, jinac ale funguje dobre
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    PETER_PAN: mam cz ucet u fio,z toho poslu na roklenfx,smenim na eura a poslu na eurovy ucet u fio.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    ALL: Mam dotaz ohledne nejvyhodnejsi reseni pravidelne (mesicni) operace : cca 500 EUR (nemecky ucet) --} EUR (cesky ucet) --} CZK (cesky ucet).

    Mam ucet u FIO i u AirBank i u mBank (ten prakticky nepouzivam). FIO i AirBank maji moznost mit EUR ucet, ale jejich kurzy EUR-CZK jsou hrozne. Jak to resit ? Na 500 EUR to dela treba 200 CZK ztraty. To mi prijde jako hodne.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    KOC256: mne uz se to parkrat stalo a dycky nakonec zauctovali jen jednu transakci...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ENDER: Oka. Snad nebude potreba.
    ENDER
    ENDER --- ---
    KOC256: ee u tvoji banky... ona si to s obchodnikem vyrika.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ENDER: A u koho? Prijde mi logicke u obchodnika...
    ENDER
    ENDER --- ---
    KOC256: doklad bys nemel potrebovat, reklamoval bych to az po zauctovani, to by melo prijit relativne brzy, bloky na karte muzou byt delsi dobu, zalezi na tom u jaky jsi banky a jak to maji nastaveny...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Dneska jsem platil u obchodníka kartou a na první platbu mi řejkl, že mu pokladna rekla ze nejaky problem, tak to chtel jeste jednou a nyni ve vypise vidim obe platby jako nezauctovane:


    Platba kartou (nezaúčtováno) v NEJAKY_OBCHOD
    Částka: 400,00 CZK
    Datum provedení: 02.08.2017
    Kód transakce: 1711835613


    Mám to řešit hned s bankou/obchodníkem nebo čekat až se jedna/obě zaúčtují?

    O té neúspěšné platbě samozřejmě nemám doklad. Od té úspěšné "náhodou" ještě jo.
    ANASTAZIA
    ANASTAZIA --- ---
    FLAD: netrvam na vlastnictvi eura...takze asi lepsi volny penize prekonvertovat na CZK + Airbank
    FLAD
    FLAD --- ---
    ANASTAZIA: S ohledem na aktuální úroky bych ti doporučil EUR bežák, spořáky co by staly za to v podstatě neexistují
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam