• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    PATRIKCHRZ: Kde máš účet teď? Abych měl jistotu že tam nic nemám...
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak jsem jako klient Hello Bank dostal email, že pro nás mají nabídku od KB. Proklikal jsem se až ke sjednání schůzky na pobočce a když jsem tam došel, tak dotyčný nevěděl, proč tam jsem ani o jako nabídku se jedná. Ale moje nacionále v systému měl (a nic víc). Tak jsem ho opustil, ať se ozvou až budou vědět. Nebo až jim to bude fungovat.
    V rámci klikání jsem totiž musel souhlasit s "Souhlasím s předáním informací o existenci mého běžného, spořicího účtu a s předáním svých osobních údajů v rozsahu jméno, příjmení, rodné číslo, e-mailová adresa a telefonní číslo Komerční bance..."
    NELDE
    NELDE --- ---
    AGNES_NITT: Já se také nebojím jejich krachu a naprosto chápu, že se vám líbí jejich marketing, ale na mě to jejich pozlátko nepůsobí.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    JTP: To jenom tady kolega NELDE je chronický hater Monety, někde níž jsme se o tom bavili. :D Já bych se nebála.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    oprava - 4 krachy. Ještě Sberbank :D.
    NELDE
    NELDE --- ---
    JTP: To my ne (-; Proto provozní peníze (silně nad limitem) jsou v KB, kde je to riziko krachu menší (-;
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: do těch 100 tisíc eur je to v pohodě a rychlé, Výplata náhrad musí být zahájena do 7 pracovních dnů od rozhodného dne.

    Bohužel je zde poněkud rozšířený omyl, že to, co je v zákoně uvedeno jako "ukončení výplat" není termín, do kdy musí peníze vkladatel dostat, ale jakási promlčecí doba na vznesení nároku. Vkladatel je dostane ihned (s technickými omezeními na převod vkladu) po požádání, tedy hned ten první den. Mám už za sebou 3 krachy finančních ústavů (MSD, Unibon, ERB) a na žádném jsem neprodělal, vlastně naopak (dostával jsem vyšší úrok, než byl v té době obvyklý). Ale ano, může dojít ke zdržení (to byl případ MSD), kdy banka/záložna sice nevyplácí, ale zároveň nevyhlásí úpadek. V tom případě jsou ale vklady stále úročeny, což byl můj případ.
    JTP
    JTP --- ---
    NELDE: Jsme pod 100k €, tak jsem si oddechl :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    JTP: Každé bance teoreticky hrozí krach - proto je to pojištění vkladů, ne?
    Asi nehrozí, že o ty prachy SVJ přijde, ale může to trvat roky, než je všechny získá zpět.
    Takže je lepší mít v jedné bance prachy pod limitem.
    JTP
    JTP --- ---
    NELDE: To snad Monetě hrozí krach nebo co? Taky tam máme něco na spořáku. A zařizoval jsem to já, tak abych nebyl za vola.
    NELDE
    NELDE --- ---
    TOOMIX: Pojištění je do 100k euro.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    NELDE: tak jasně že tam nedáme všechny peníze, ale když tam dáme jen milion, tak je to i tak za rok kolem 50000Kč jenom proto, že to tam leží
    NELDE
    NELDE --- ---
    TOOMIX: Zádrhel je v tom, že je to Moneta (-;
    SVJ mají klasicky hodně peněz na účtě fondu oprav, tak je vhodné jim něco nabídnout. My máme spořící asi v 5 bankách, aby se rozložilo riziko.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Moneta konecne umoznuje zridit si novy lepe uroceny sporici ucet pro podnikatele i pro stavajici klienty online.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Přemýšlím, kde je zádrhel. Když tam jako SVJ pošle 10 milionů, budou nám to celý úročit těmi 5.2%?

    Spořicí účet pro bytová družstva a SVJ | MONETA Money Bank
    https://www.moneta.cz/sporeni-a-investice/sporici-ucet-pro-bytova-druzstva-a-svj
    NELDE
    NELDE --- ---
    AGNES_NITT: Ještě doporučuji tam zajít a odvolat udělené souhlasy, jinak mají právo posílat zprávy dále. A bacha, že přijde výpis z účtu s nulou - prý je to poslední výpis, kde dni ukončení služeb.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    PATRIKCHRZ: Jenom krátký update. Jako stávající kl. Monety jsem přes jejich appku podala žádost o zrušení účtu u Raiffeisenbank. Všechno proběhlo. Účet je zrušen, nikam jsem fyzicky nemusela, dokonce ani nikdo nevolal. :)

    Zatím mi ještě zůstal přístup do IB/appky (bez jakéhokoliv produktu) ale zákaznická podpora se vyjádřila tak, že nějaký čas je ještě aktivní pro stažení dat/komunikaci a pak bude automaticky uzavřeno.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    jak v ty reklame. fiooooo... :D :D
    NELDE
    NELDE --- ---
    Nemáte někdo kontakt v Fio? Tisknou heslo bezpatkovým písmem (asi protože se někomu líbí více), a tím pádem mají stejný znak pro I a l. Na můj dotaz jsem dostal odpověď, že to je velké I, ale bylo to malé L.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    TOOMIX: aha, chápu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam