• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    GHOSTSTALKER: Blokacím to občas chvíli trvá, taky se mi něco podobného stalo
    Hlavní je, jestli ti to tam visí pořád jako blokace a ne jako zaúčtovaná transakce
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    V nedeli jsem kartou platil 4 letenky. Pri platbe se mi na uctu svazanem s kartou vytvorila 1 blokace odpovidajici cene vsech letenek. Ted koukam, ze se mi na uctu dnes zauctovaly 4 samostatne karetni transakce v souctu odpovidajici te blokaci, ale blokace se mi nezrusila, takze mi ted na uctu visi dvojnasobna debetni castka a ucet ma zaporny zustatek - to je normalni (CSOB, VISA, Air France)?
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    NELDE: "GDPR nevyžaduje, aby osobní údaje byly zabezpečeny"

    Fakt dovedeš pobavit
    QUIP
    QUIP --- ---
    A pak ti prijde vypis z uctu obycejnou postou a v pripade nenalezeni adresatova jmena na schrankach zustane dopis lezet vedle, nebo na schrankach. Jo jo, e-mail je nebezpecna vec.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    NELDE: Jak by pravil Luke Skywalker: Zajimave, ve vsem co jsi rekl, se mylis.

    - GDPR vyzaduje aby osobni data byla zabezpecena, pouziva logiku, ze nemuzes mit privacy bez security. V nekterych oblastech oblastech i pracuje s terminem "state of the art" zabezpeceni, coz zpusobuje casto boleni hlavy
    - banka je samozrejme spravcem (controller) dat o pohybech na uctu, majitel uctu (jak toho ze ktereho delas vypis tak ti, kteri na nej ty penize posilaji) jsou Data Subjects o jejichz data jde. Zpracovatelem (processor) muze byt nejaka treti strana (eshop, reklamni agentura, datamining firma), ktere controller ta data da ke zpracovani zpusobem o kterem informuje ve sve privacy notice a ktery neporusuje GDPR (takze neplati ze "kdyz ti to rekne, tak muze vsechno", ale ani to ze "muzes se vsim nesouhlasit" - souhlas/consent je jen jeden z mozny legalnich duvodu zpracovani osobnich dat)
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    HARALD: Díky !
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    TOOMIX: U ČSOB si můžeš nastavit tak nebo tak...
    HARALD
    HARALD --- ---
    BLAAZEN: Neměli by ti to posílat nezabezpečeně bez tvého souhlasu.
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    QUIP: Nezakazuje, jen email obecně není považovaný za zabezpečenou komunikaci. Osobně by mi to tedy vadilo, kdyby mi emailem někdo poslal něco tak citlivého, jako výpis z účtu, bez zaheslování.
    QUIP
    QUIP --- ---
    BLAAZEN: Nic takoveho GDPR nezakazuje.

    TOOMIX: Zajimalo by me, jak tahle individualni nastaveni v Monete probihaji a kdo k nim vymysli pravidla. Chtel jsem, aby mi posilali e-mailove notifikace o pohybech na uctu. Nastavili je. Ale zaroven s tim mi kazdy den prijde souhrnne info, i kdyz se na uctu neprovedla zadna operace. A samozrejme pro dva ucty zvlast, takze dva e-maily. Dvakrat denne mi Moneta sdeli, ze na uctu probehlo 0 odchozich a 0 prichozich transakci. Dekuju! :))
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    TOOMIX: Možná budou více přísní, dej vědět.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    BLAAZEN: ČSOB u našeho jiného SVJ účtu mi ho právě bez problému posílá
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    TOOMIX: Výpis by ti nezaheslovaný poslat nemeli - GDPR.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Ach jo. Máme u Monety účet pro SVJ. Výpisy byly jen v online bankovnictví, kam jsem musel každy měsíc vlézt, pdf stáhnout a poslat externí účetní. Napsal jsem do banky, že to chci každý měsíc automaticky na email. Tak mi to zaplnuli, ale to pdf v emailu je kurva do píče zaheslovaný! Tak jim budu zítra psát znovu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NELDE: u zahraničních nebo firemních se účtovat může, nesmí se jen u EU karet pro fyzické osoby.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NELDE: ČOI.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Platí stále, že poplatek za platbu kartou není v pořádku? Komu se to případně nahlašuje? Bance, co vystavila terminál nebo rovnou asociaci?
    HARALD
    HARALD --- ---
    Pohled KB insidera:

    KB mění obchodní model. Pro retail veškeré objednávání a správa produktů online. Nabízení produktů třetích stran.
    To večer k potřebě výrazného zeštíhlení množství produktů (teď drží historicky přes 200 druhů jenom běžných účtů).
    A taky to vede k potřebě podpisu změněné rámcové smlouvy, která už elektronické podepisování smluv umožní.

    Osobní hodnocení, když znám oba produkty: Nová banka výrazně příjemnější. Na mobilu zhruba na stejno. Časem bude v nové bance víc typů produktů než ve stávající.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    XCIDER: krabicové řešení bez customizace a v cloudu, za to dražší? :)
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    Vzhledem k tomu, ze mam zkusenost s core systemem, na ktery prechazeji (Temenos), se vubec nedivim, ze migraci vzdali a radsi tam budou klienty postupne prebouchavat rucne :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam