• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOMPAS: Nebude nutné, je možnost i přejít ke konkurenci.
    NELDE
    NELDE --- ---
    STARDAY: Tak třeba migrace výpisů nebo příjemců procesy nezaplevelí, ale těžko dělat migraci příjemců plateb, když není kam.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    NELDE: podle me je to čistě obchodní rozhodnutí tu migraci nedělat a dost mu rozumím. i když uděláš sebevětší čistění a odstranění všech výjímek z vyjímek, rovnáků na vohýbáky apod, tak ti to strašně zaplevelí procesy a systémy a udělat čistý řez je pro ně levnější
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    NELDE: Nakonec mě obávám se nové smlouvy podepsat donutí, viz Časté dotazy:
    Můžu používat stávající aplikace, produkty a služby, když nechci přecházet?
    Teď ano, ale v budoucnu bude v rámci smluvních podmínek nutné přejít do KB+.
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOMPAS: Nenutí, ale asi by rádi novou skupinu testujících uživatelů (-; Kterým ale nechtějí nic nabídnout.
    NELDE
    NELDE --- ---
    STARDAY: Hlavně ty nové produkty jsou natolik nehotové, že ani migrovat nemůže - musel by data zahodit (-;
    Ono udělat datovou migraci by neměl být takový problém, pokud je nový systém lepší.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    KOMPAS: KB nedela technologicky upgrade, ale stavi "vedle" novy systemy, proto produkty nemigruje. pokud ti to nevyhovuje, tak muzes asi jeste chvili zustat u tech starych
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    Dostal jsem od KB výzvu "Přejděte do nového bankovnictví", viz https://www.kb.cz/cs/prevedte-sve-sluzby-do-noveho-bankovnictvi-kb.

    Ze zprávy a z webu vybírám následující body, které mě zaujaly:
    • Do nového bankovnictví bohužel nedokážeme přenést individuální cenové nastavení vašich produktů.
    • Podepište online nové smlouvy ke svým produktům a službám
    • Přechod do nového bankovnictví není jen o aplikaci. Týká se také vašich produktů, které převedeme na nové a lepší. K těm je nutné podepsat novou smluvní dokumentaci.
    • Zpoplatnění služeb v nové éře bude fungovat trochu jinak než doposud. Rozdíl v ceně nastat může, ale měl by být minimální. Může se dokonce stát, že budete platit méně.

    Čtu správně, že KB využila technologického upgradu k tomu, aby všem klientům jednostranně vyměnili produkty za jiné a donutili je podepsat nové smlouvy?
    DARK_ONE
    DARK_ONE --- ---
    NELDE: dik, u SEPA se ale zadava pouze iban, posledne uvedenym validatorem projde, BIC/SWIFT ale vypadne REVO. Udajne revolut letos zalozil irskou pobocku a zmigroval tam irske zakazniky s irskym iban. Podpora u Creditas si s tim nevedela rady (resp odpovedela, jestli by ten iban nemel byt Litevsky, pokud jde o revolut), ale imho by mohlo jit jen o to, ze maji 'starou' databazi, proti ktere to overuji. Poslal jsem to pres kamarada, ktery revolut ma.
    NELDE
    NELDE --- ---
    DARK_ONE: https://www.theswiftcodes.com/swift-code-checker/https://www.theswiftcodes.com/swift-code-checker/ tvrdí, že to neexistuje. Zná jen REVOIE22. Možná to jen ten důvod. Třeba je to typo.
    Zkusil bych IBAN v nějakém checkeru: https://www.theswiftcodes.com/iban-checker/, mělo by to vygenerovat Swift
    DARK_ONE
    DARK_ONE --- ---
    NELDE: BIC REVOIE23
    NELDE
    NELDE --- ---
    DARK_ONE: Opravdu irský? Mám revolut a ten IBAN je imho Lotyšsko (BIC REVOLT21).
    Jasně, že platba do Irska je zahraniční, ale je divné, že by to nešlo jako SEPA, Irsko je přeci v eurozóně. Zkusil bych tedy Creditas, jak správně zadat SEPA platbu.
    Jinak ten Revolut si klidně zřiď, je zadarmo a celkem se vyplatí - hlavně pro okamžité převody v jiných měnách - posíláme si takhle s kolegy peníze, kdykoli jsou v ČR nebo my u nich. Plus to má lepší kurzy než mBank svět. Nevím jak jiné kreditky, ale pro mBank je doplnění Revolutu platba na internetu, tedy se počítá bezúročné období.
    Nebo užij někoho, kdo Revolut má. Pokud chceš pozvánku do Revolutu, mohu poslat.
    DARK_ONE
    DARK_ONE --- ---
    Pokouším se poslat kamarádovi cca sto euro jako SEPA platbu z Creditas na protiúčet u Revolutu - Irský IBAN. Creditas vyhodnocuje platbu jako zahraniční, na což se ale vztahují jiné poplatky. Je to PEBKAC (domnívam se, že Irsko je v SEPA), nebo to souvisí s Revolutem (který tvrdí, že SEPA platby podporuje), nebo mám zavolat Creditas? Rád bych se vyhnul zřizování Revolutu kvůli jedné platbě.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Nemáte někdo zkušenost u ČS s upozorněním George (netuším, zda přes mobilní app, nebo při SMS), že nedoporučují potvrzovat transakci kartou, že jde asi o podvod?
    Jeden člověk mi to hlásil na našem maličkém e-shopu s PayU bránou. Ale není to dobrý známý, abych z něj vytáhl třeba screenshot nebo něco a mohl otravovat ČS. Nechápu totiž, co je špatně. Ale nikoho dalšího s ČS zatím nemám, abych to zkusil.
    DICK85
    DICK85 --- ---
    PUEBLO: Mám to stejně.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    MAGE: Jj letos na road tripu po Pobaltí jsem ji hodně používal
    MAGE
    MAGE --- ---
    PUEBLO: a je k tomu i zdarma EUR VISA karta
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    Vyhovuje mi EUR účet u Monety a jejich směnárny s kurzy skoro jako u Revolutu
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    MMORT7: AirBank má taky EUR účet zdarma, ale stejně jako předchozí bez úroku
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MMORT7: používám fio eurový účet - výhoda je, že je zdarma vč swift převodů a karty. Úrok je ale 0. Spořící účty v EUR jsou v česku nedostatková věc bohužel
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam