• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    Ja z revolutu posilal neco bratrankovi na jeho SK ucet a taky jsem byl prijemne prekvapeny, ze se to pripsalo ihned. Pritom na eurovy ucet u erste se mi to pripisuje v lepsim pripade za pul dne.

    Jinak je sranda, jak si na to clovek zvykne. Kdyz si prevadim penize treba ze sporaku maxbank na nejaky z uctu u jinych bank, jsem z toho cekani vzdy vypruzenej :D
    DYNK
    DYNK --- ---
    Já byl nedávno překvapený, že funguje i okamžitá SEPA platba. Pravda, nebylo to z českého účtu. Ale zdá se, že jinde už to pár let frčí.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NIGHTHUNTER: myslel jsem, že kromě všelijakých poboček zahraničních bank už chybí jen UniCredit, ale vidím, že to není úplně u všech... Maxbanka, Trinity, Citi, Modrá pyramida - a vtipně ani ČNB, kde bych to teda ocenil nejvíc, třeba když člověk platí na poslední chvíli daně nebo tak něco ;)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIGHTHUNTER: a takove fio to podporuje jen obcas - kdyz si preposilam penize na svoje fio, tak tu a tam platba odejde, ale uz neprijde a casem se stornuje, protoze "banka prijemnce nepodporuje" :-)
    MUXX
    MUXX --- ---
    Obcas to nezafunguje kdyz ma banka nejakou maintenance a dorazi to az druhy den. Ale to se mi stalo snad jenom dvakrat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MICKEY_MOUSE: jj, už je to vcelku standard, říká se tomu okamžité platby... neumí to úplně všechny banky, ale je jich dost... někde (mBank) za to chtějí 1 Kč navíc, jinak je to všude zadarmo? (otázka do pléna)

    MISFIT
    MISFIT --- ---
    MICKEY_MOUSE: Jojo, říká se tomu "okamžité platby" ale ne každá banka to podporuje
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, dnes jsem poslal platbu převodem z Fio do Air a peníze tam přišly ihned, jako bych platil v rámci své banky. To je nějaký nový standard tahle rychlost?
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    ZBYNEK: Hadam, ze osobni bankovnictvi je dneska tak nevynosnej byznys, ze se divim, ze do toho vubec nekdo neco investuje.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ZBYNEK: btw. mBank měla placení na číslo asi tak deset let zpátky... https://www.mbank.cz/blog/post,483,chytre-platby-pres-facebook-a-telefon.html
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    (Jen tak na okraj: aktuálně to podporuje AirBank, ČSOB, Fio Banka, KB, Raiffeisen Bank a Česká spořitelna. Jinými slovy se dá říct, že ostatní banky dostatečně nesledují konkurenční trendy a neinvestují dostatečně do "vývoje".

    To že chybí italský Unicredit nebo polská mBank nepřekvapí, ale od Monety bych čekal, že se bude snažit víc.)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    ADAM: Díky za odkaz, tohle mi celkem stačí pro to, abych se ani neobtěžoval s registrací svého čísla:

    "Současně je v pravidlech stanovený limit, kdy by měla banka po šesti měsících neaktivity klienta varovat ohledně nevyužívání služby. (tj. půl roku od poslední příchozí platby na telefonní číslo nedorazila žádná další platby), a za další tři měsíce tuto registraci zrušit. V pravidlech jsou však stanoveny různé výjimky a akce, které dokáží registraci čísla automaticky prodloužit."

    Děkuji, doopravdy nechci, aby banka sledovala, jak moc využívám nechtěnou službu, a ještě navíc mě otravovala, pokud ji nebudu využívat.


    (Mám od Fio pěkné číslo účtu, které se dobře pamatuje a snadno píše. Všichni kolem mě pro posílání peněz používají historii transakcí, kde si najdou poslední použité číslo účtu...)
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    GHOSTSTALKER: Tak ono z tvého vyjadřování není obvious, že je ti to obvious, kapitáne.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    LUCIEN: Thx, cpt Obvious. Taky pisi duvod, proc tu sluzbu nechci a nezvolim.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    GHOSTSTALKER: Ta služba je volitelná. Nechceš, no problem.

    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Vadi mi davat sve tel. cislo do dalsi databaze, ke ktere ma pristup kazdy klient banky zapojene do toho systemu (kdyz pri platbe zadam cislo, ktere je v databazi, tak se mi zobrazi, komu cislo patri - coz se da exploitovat).
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    Tyjo, ja znam hodne lidi myho veku, ktery se krizujou kdyz slysej QR kod. Moc prace, neznama vec - cili obava z toho apod. Takovyhle chorosi na telefonni cislo uslysi.
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Australský banky mají platby na tel. číslo už dlouho a je to skvělá funkce. Někdo za tebe zaplatí oběd a ty mu obratem pošleš peníze bez zbytečnýho posílání QR od něj, nebo dalšího dohledávání účtu. V AUS to funguje i na emaily a používám to často. Nehledě na to, že to používají i firmy a instituce místo bank. údajů, kde se lze občas lehce splést (pokud nemají třeba QR, což dnes řada firem stále nemá, hlavně živnostníci)... Dejte tomu chvíli a uvidíte. Není to revoluce, ale už před lety jsem si přál to mít u nás.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Já už s QR kódem narazil třeba na to že tam člověk měl v poznámce <nick>, kam se měl doplnit nick. Ale KB neumožní poznámku editovat a s <> to nejde poslat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam