• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Ona je také možnost na mobilu ten text diktovat (-;

    Jasně, že si chceš nechat více účtů, ale většinou bude jeden ten hlavní a oni chtějí, aby to byl ten jejich, protože na těch dodatkových účtech moc nevyděláš.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELDE: Když jsem si s Revolutem vypisoval chargeback - co, kde, kdy, jak jsem jim psal, podklady,… tak jsem myslel že mi praskne žilka a to jsem to jel přes Dex
    Nejenom transakce, importuji si všechny platby do jedné nebankovní app, abych měl přehled co kde mám, transakční historii bez omezení,… a tam prostě chci mít možnost mít ty dvě okna vedle sebe a porovnávat si, co mi kde chybí.

    Browser je dneska Chrome, všechno ostatní jsou jeho skiny. Argument s kompatibilitou už opravdu není tak validní, jako v dobách browser wars.

    Nebudu mít všechny služby u jedné banky, to je základní nepochopení risk managementu. A to by jako poradenská společnost měli brát jako základ :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Jasně, nicméně jak často píšeš supportu tolik písmen? A navíc pokud mají jen mobilní aplikaci, tak to z počítače budeš popisovat hodně mizerně (-; Copy/Paste potřebuješ primárně na platby a na to máš mít na mobilu QR, případně kontakt. Plus chápu, že se to bankám líbí kvůli vyšší bezpečnosti plus je to samostatná aplikace, kterou mohou aktualizovat, nikoli běh v prohlížeči, který je závislý na hodně faktorech.
    Jenže tohle vše platí pro primární účet. Ne na těch dalších, kam lezu jednou za rok. Jenže přesně tohle banky nerady - podle nich máš mít všechny služby primárně od nich, aby tě mohly zkásnout o to více (-;
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    BAAL: A to je to api celkem omezené, na bankovnictví to nestačí + někde ručně authorizuješ každou transakci
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    CERMI_FOX, BAAL: I koncák se do banky dostane přes 3rd parties. U jednoho klienta jsem nedávno implementoval Gocardless.
    BAAL
    BAAL --- ---
    CERMI_FOX: Hmm, zda se ze krom FIO a jejich API z roku 92, je to obvykle pouze pro firemni zakazniky :-( Tak to byla strelba mimo terc

    (Pri googleni toho jsem nahodne nasel, ze Altair napsal pro tu fio vec klienta:-D

    https://github.com/ridercz/FioBanka-API)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BAAL: akorat ze k tomu api se dostanou jen banky, nikoho jinyho tam afaik cnb neschvali. Nebo se neco zmenilo?
    BAAL
    BAAL --- ---
    NAVARA: Tak v ramci PSD2 od zle a osklive EU, si dostal API, tak si muzes udelat svoje bankovnictvi s devkama a blackjackem:-)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    VDFLAT: MS Phone to umí pro end-users, ale proč bych to měl dělat… Chci možnost pracovat s fyzickou klávesnicí, myší a 32" 4K monitorem, na kterém uvidím odpovídající množství informací; případně si hodím dvě appky vedle sebe.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    NAVARA: Sice si pripadam jako old man yelling at clouds, ale uz jsem parkrat pustil appku v Xcode/Android Studiu, nez abych se s vecma nemusel drbat v telefonu.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Z nějakého důvodu firmy přecházejí k mobile-only jako platformě pro tvorbu/práci s obsahem, jenom protože že si někde přečetli, jak mládež "produkuje content" a už si nevšimli, že je tím myšleno že si holky fotí frndu na onlyfans…
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELDE: Pokud nemají moderní responzivní design stylu "zvětšíme fronty a bílé plochy, abys viděl stejné prd jako na mobilu" :)

    Tablet neřeší, že se musíš přepínat mezi aplikacemi abys jakkoli pracoval s informacemi třeba z mailu vs banka vs kde si vedeš účty, že nemáš jednoduché copy/paste, že nepíšeš na klávesnici 200/minutu, ale vyťukáváš každé písmeno a opravuješ každé třetí slovo (k nasrání, pokud máš něco popsat supportu textově přes mobil),…
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Tak mobilní verze funguje i na tabletu, tam ten přehled může být lepší, ne?
    Za mně ale to také velmi chybí, už jenom kvůli tomu, že když to není základní účet, tak tam člověk chodí jen velmi málo a ty aplikace mají tendenci se dávat k ledu, chybí aktualizace apod. - když to pak člověk najednou potřebuje někde v obchodě, tak je to na desítky minut!
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Mne od toho odrazuje absence bankovnictví - mobil mám na rychlé info, adhoc jednorázovky, ne na práci...

    Takže vlastně bez možnosti ten účet ovládat, mít přehled co se tam děje.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SPLIFFBOY: buď rád, ta nová KB appka je veskrze horší než původní.

    A ono - jakkoli chápu zděděnou nechuť k Partners z let minulých (neměl jsem to jinak), myslím, že to taky prošlo určitým vývojem a dnes mi přijdou jako docela legit firma a ten účet si (mám jich x, jeden navíc pro mě nic neznamená) určitě taky hodlám vyzkoušet. Mimo jiné taky proto, že na tom dělal kamarád (který byl u startu mBank, pak dělal produkt v Equa a následně v nikdy nespuštěné německé pobočce Air bank - takže se fakt vyzná) a dost to chválil.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    NAVARA: chapu :) ale jedna vec je mit tu ambici a druha je to nejak kloudne realizovat. asi uz mam tu latku ocekavani prilis nizko, kdyz jsem se dnes dopoledne rozciloval nad problemy George, co ted miva snad co dva tydny... a soucasne jsem si v mailu vsiml, ze tuhle sobotu to bude rok, co mi KB slavnostne napsala, jak s ni vstoupim do nove ery bankovnictvi... pak me jeste zahrnula par sliby "na co se muzete tesit" v cervnu a od te doby nesmele mlci a muj inetbanking stale vezi v te stare ere :D
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SPLIFFBOY: No ještě aby ne, když chtějí být čistě mobilní :)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    musim rict, ze jsem prijemne prekvapenej jednoduchosti procesu zalozeni uctu a kvalitou aplikace od Partners bank. z ty jejich MLM firemni struktury jsem mel vzdy osypky, stejne jako z premotivovanejch juniornich poradcu, co meli pocit, ze sezrali salamounovu hovno, zatim co uzavirali smlouvy i tomu nejposlednejsimu bratranci z druhyho kolene, ale klesajici uroky na sporicich uctech me zlakaly si to proklikat a prijde mi to vcelku dobre pripraveny, uzivatelsky vstricny, cisty... tak domu davam sanci.
    NELDE
    NELDE --- ---
    SHAOLIN81: Obávám se, že by to musela být hypotéka na velkou vilu, aby se to vyplatilo. Na IČO jsou paušály - tuším 60%. Kdyby přechod na HPP ubral 1% na sazbě hypotéky a přidal 10000 měsíčně na dani a pojištění, tak by to musela být půjčka za 10M. A to těch 10k bude odpovídat průměrnému platu - dá se předpokládat, že u OSVČ, dělajícího pro banku to bude několikanásobek průměrného platu.
    Ale jsou i další výhody HPP - jako třeba placená dovolená a kurzy + možnost kariérního růstu.
    YARIN
    YARIN --- ---
    ad trinity, chapu spravne, ze oba aktuálně cca sestiprocentne uroceny ucty "vyhoda + skvělý účet" a "výhoda+ skvělý jarní účet" jsou od zítřka úročený shodně sazbou 5.58 a jedinej rozdíl je v limitu 10 milionů?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam