• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    CAMELLA: NFC se pouziva, ale bez terminalu neni mozny cist mobilem bezkontaktne karty, mobil je z pohledu NFC "pasivni" zarizeni stejne jako karta. A kdyz mas terminal, jde to pres jednoho z clenu duopolu visa/MC, ktery si vzdycky reknou o nejaky procento, ktery pak spolu s marzi sumupu udela ty cca 2% poplatku.

    VANEK: Ted koukam ze GP nabizi terminal s 1proc poplatkem bez mesicniho pausalu, staci mit ten sbernej ucet u Sporky, coz mi prijde zkousnutelny :)
    https://www.globalpayments.cz/cs-cz/nabidka-pos-2025
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    CAMELLA: mi právě z popisu přišlo, že je to už lepší, že už jde normálně apple pay a používá se nfc.
    Tak nic no ;)

    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    ZBYNEK: ok, tak asi stále nic.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    XCIDER: jsi si jistý? Vím, že to tak bylo na začátku, ale teď už mi přijde, dle popisu, že to mají vychytanější.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    ZBYNEK: Třeba někde u stánku je tohle hroznej pain. Řešil jsem to pro manželku a nakonec jsme šli do Tap To Pay, i když je provoz dražší.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    XCIDER: Jde i platba kartou, ale musí se ručně opisovat číslo karty, viz bod 5
    Jak probíhá platba na straně zákazníka a co dělat, když se platba nedaří? | Přijímejte bezhotovostní platby jednoduše a bez terminálu
    https://www.cvak.cz/poradna/zaciname-pouzivat-cvak/jak-probiha-platba-na-strane-zakaznika-a-co-delat-kdyz-se-platba-nedari
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    CAMELLA: Levnejsi je, ale Cvak vubec nejede pres platebni kartu, je to porad okamzita platba z uctu na ucet, jen misto qr kodu jde platbu predat do druheho telefonu pres NFC. Cili cizinec s tim nezaplati...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    VANEK: lowcost varianta je okamžitý bankovní převod třeba na QR kód
    NELDE
    NELDE --- ---
    CERMI_FOX: Já šel před časem rušit účet na pobočku pár metrů od bydliště, kde jsem vše vyřizoval, aby mi řekli, že mám účet na jiné pobočce, kde jsem nikdy nebyl (ale odkud mi přiřadili osobního bankéře, se kterým jsem nikdy nemluvil ani po telefonu). Naštěstí se to dalo zrušit na pobočce poblíž - důvod k rušení účtu byl ostatně ten, že tu pobočku rušili kvůli malému počtu klientů.
    Už má KB+ možnost vytvořit trvalou platbu (-;?
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    A nebo Cvak. To je podobné řešení od AirBank, levnější než SumUp.
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    VANEK: ano sumup, ani neni potreba terminal, sumup uz podporuje tap to pay on iphone, takze lze bezkontaktni kartou/telefonem/hodinkama zaplatit prilozenim k iphonu.
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    VANEK: sumup
    VANEK
    VANEK --- ---
    Ve spolku bychom potřebovali párkrát do měsíce prodat knížku s placením kartou - fyzicky, na akcích mimo sídlo, tedy přes mobilní připojení. Je na to nějaké zázračné laciné řešení?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Když máte KB bankovnictví na iPhone v angličtině a něco potvrdíte, tak přijde tahle notifikace. Hlásil sem to jako problém, dozvěděl sem se že notifikace chodí a problém není. KB umí být vtipná.

    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    GOR: co jsem pochopil, tak jim nejde jen IB, ale o nové podmínky a produkty a snad i interně nový systém. Proto to tak tlačí.
    A já jsem vlastně jen rád, účet jsem se snažil zrušit 2x a pokaždý jim "nešel systém". Naštěstí na změnu na bezpoplatkový účet systém nebylo potřeba, nebo nevím :-)
    GOR
    GOR --- ---
    CERMI_FOX: Hehe, to mi pripomina moji story s KB.
    Ucet uz jsem nechtel, mel jsem ho jen kvuli hypo, kterou jsem splatil, ale byl jsem strasne linej resit vypoved.

    Netrvalo dlouho a prislo vysvobozeni v podobe zmeny VOP, vyjadril jsem nesouhlas a dle pouceni jsem cekal, ze banka mi ucet ukonci ke dni zmeny VOP. Do nesouhlasu jsem i uvedl, kam mi maj.prachy poslat. Nejakou dobu po ucinnosti zmeny VOP jsem se zacal shanet po penezich ( cca 100 korun) nacez mi volala totalne zmatena buchta z pobocky, cozeto chci. Tak jsem ji to vysvetlil, na coz spustila mantru, ze to takhle nejde, ze musim na pobocku do Melnika, s cimz jsem ji poslal k sipku, konstatoval, ze je mi to jedno a ze jestli prachy nedostanu, dam to vymahat advokatovi (blbost, samozrejme bych na tom tezce prodelal) a za 3 dny mi prisly prachy s avizem "zbyly zustatek po uzavreni b.u."

    Takze bych se vubec nedivil, kdyby velke casti odmitnuvsich ucty zustaly a jen by prisli o pristup do IB :-D
    MAGE
    MAGE --- ---
    CERMI_FOX: Tak oni vypnou ten pocitac na kterem to bezi a tim to zrusi vsem rychle a najednou
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    Komerční banka už rozdává klientům výpovědi - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-komercni-banka-uz-rozdava-klientum-vypovedi-40524669

    ... tak jsem zvědav, vzhledem k tomu že mi KB nebyla schopná zrušit účet ani při *osobní* návštěvě *domovské* pomočky, jak se popasují s tímhle :-)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    Ale je fakt, ze dokument na webu to asi nepripousti. Fuck :)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    NAVARA: i to je mozny, uvidime. Budu doufat v lepsi urok, kdyz nepsali :D
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SPLIFFBOY: Je neděle, produkťák to tam přepne až v pondělí :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam