MEDVED007: Jak která ZUŠ a jak který učitel. Obecně, pokud narazí učitel na nadaného žáka, tak se bude snažit, aby své nadání rozvíjel a k tomu patří jak přehrávky, tak koncerty a soutěže. Ono BOHUŽEL ta úspěšnost žáků na soutěžích hraje obrovskou roli v profilu školy a také nově v profilu jednotlivého učitele - např. pokud chce jít učitel studovat do metodického centra na JAMU, tak body u přijetí mu zcela natvrdo udělají právě žáci, kteří bodovali v soutěžích... takže je i tlak na učitele.
Ale třeba u nás se děcka nedrilují, jsme středně velká ZUŠ (do 400 žáků) a na soutěže z každého oboru posíláme 2-5 lidí. Třídní přehrávka je povinná (prostě vystupování je součást tohoto typu vzdělání). Veřejný koncert je pro ty nadšenější a schopnější, ale rozhodně to nejsou ty drilované děti, které mrskají techniku a jedou výhradně na klasice. Hraje se u nás z každého žánru. Děláme koncerty, kde hrají i třeba učitelé s žáky, atmosféra je úžasně uvolněná...
Ovšem něco "navíc" může žák dělat až když splní minimum k postupovým zkouškám (to je ostatně na každé ZŠ (a tedy i ZUŠ), taky musí umět z matiky nějaké minimum, aby prolezl dál). Ale to minimum se od mého děctví hoooodně snížilo... Jako učitel můžu říct, že je obrovský problém vést děti ne k lásce k hudbě, ale k soustavné práci... já to s nimi na hodině cvičit fakt nemůžu, a pokud oni doma nehnou prstem, tak to za chvíli nebaví ani jednoho z nás :-)