MICKEY_MOUSE: Dokonce je to výhodné hrát zvlášť - i koncertní mistři leccos takhle trénují - případně po hlasech, melodiích (když se prolínají v zápise oběma rukama). Je to výhodné v tom, že člověk lépe pochopí výstavbu té skladby. I u těch krátkých skladeb je tam nějaký záměr - např. jedna ruka má melodii, má být výraznější, než druhá. Jsou tam nějak naskládané akcenty a je třeba je nejprve v jedné ruce zautomatizovat. Nebo je melodie ve vrchních/spodních hlasech a je třeba se ji naučit slyšet.
Když už to člověk hraje zpaměti, je fajn se znovu podívat do not a najít tam značky, které poprvé zaignoroval. Např. dynamiku, pedál, akcenty, prstoklad, tempové označení, zpomalení, rubata, nebo i jen "pulzaci", kterou určuje počet dob v taktu. Prostě jít o vrstvu hloupěji :-). I to pomáhá nastudovávat další skladby rychleji - člověk se naučí některé věci předvídat.