• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    QWIFF
    QWIFF --- ---
    Massive Attack - Teardrop - piano cover (2nd vers) - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=a9nQEVLUzUE

    Piano - covers, improvisations; dance etc - YouTube
    http://www.youtube.com/user/vkgoeswild/videos?sort=p
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    TANAIS: Doporučuji prozkoumat heslo hudební minimalismus :-)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    CORNELA: dík, já to zkusím
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    Aha, no, potřebuju něco do jednoho představení, Amélii tam fakt použít nemůžu.
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    JUNGLER: jako pokus o vtip dobrý :-)
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    TANAIS: Doporucuji soundttack Amelie z Montmarteru :-)
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    Nevěděl by někdo, hledám nějaký cdčko s klavírní hudbou ve stylu Amélie z Montmarteru. Nemáte prosím nějaký typ?
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    KATUSA: Ha, a fotku jak to vypadá uvnitř bys neměl? Resp. ladič to asi neviděl co?
    KATUSA
    KATUSA --- ---
    Ahoj,
    přenechám za odvoz klavír, který už není na pořádné hraní, ale může být právě na cvičení - pokud byste věděli o někom, kdo by měl zájem, ať zavolá či pošle sms: 607 955 831

    /files/000/009/964810_4ac79fba0d8fa2abb3a4/original.jpg"/files/000/009/964816_048c966cc522e98fb33d/original.jpg">http://i.nyx.cz/files/00/00/09/64/964816_48c966cc522e98fb33de.jpg?name=foto_10_2012%20168.jpg
    PIFKO
    PIFKO --- ---
    pardon za spam..

    trochu ot:

    Nemá prosím někdo doma M-Audio Keystation 88es? Potřeboval bych jen změřit jednu míru. Když tak pošta..
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    Tak například zde mají hezký komentář: http://www.ladeni.net/poradenstvi-vyber-nastroje.php
    Takové nástroje nejsou vhodné ani ke koupi, ani k opravě.

    Mé znalosti končí u toho, že jsou méně spolehlivé, těžší nastavit, hůře opravitelné a mají jinou dynamiku pohybu kláves.
    MARWIN_KOVAREX
    MARWIN_KOVAREX --- ---
    CORNELA: Dva nezávislí ladiči/opraváři pian mi řekli, že Vídeňskou mechaniku nebrat. Ty ceny jsou většinou velice nízké (pár tisíc, pokud jde o cenu jako hudebního nástroje a ne jako starožitnosti).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    NIMUI: Souhlasim. I z toho mala co zatim znam to presne tak citim. A je v tom i hodne prostoru pro fantazii, to se mi hrozne libi.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: Jo, podle mne se v těch albech podařilo skoro nemožné - skloubit technicky rozmanité skladby a zároveň vybrat ty, které jsou úžasně pestré, hudebně zajímavé a vlastně až líbivé :-) :-D Ten pohled těch kocourům závidím :-D
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MEDVED007: MISERY: NIMUI: Aha, tak to moc díky. Já si pořád říkal co jsem to za nemehlo, že nedokážu číst noty v reálném čase. Žil jsem v tom, že přehrát mám zvládnout cokoli hned a pak jen pilovat dynamiku a dávat tomu výraz. Mrzelo mě, že to umím zpaměti dřív, než se to pořádně naučím číst.
    Jinak jedu ty Klavírní etudy první díl, zatím prvních cca šest etud a fakt se mi líbí. V každé nacházím něco zajímavého, technicky i hudebně. Hrozně mě to baví. Hlavně pak když si už s tím hraju, dávám do toho srdce a upravuju si tempo a šperkuju si to, to je úplná paráda. Dokážu pak hrát třířádkovou etudu dvacet minut a úplně se v ní rozplynout. Asi je teda dobře, že mě při tom vidí jen kocouři...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: Dokonce je to výhodné hrát zvlášť - i koncertní mistři leccos takhle trénují - případně po hlasech, melodiích (když se prolínají v zápise oběma rukama). Je to výhodné v tom, že člověk lépe pochopí výstavbu té skladby. I u těch krátkých skladeb je tam nějaký záměr - např. jedna ruka má melodii, má být výraznější, než druhá. Jsou tam nějak naskládané akcenty a je třeba je nejprve v jedné ruce zautomatizovat. Nebo je melodie ve vrchních/spodních hlasech a je třeba se ji naučit slyšet.

    Když už to člověk hraje zpaměti, je fajn se znovu podívat do not a najít tam značky, které poprvé zaignoroval. Např. dynamiku, pedál, akcenty, prstoklad, tempové označení, zpomalení, rubata, nebo i jen "pulzaci", kterou určuje počet dob v taktu. Prostě jít o vrstvu hloupěji :-). I to pomáhá nastudovávat další skladby rychleji - člověk se naučí některé věci předvídat.
    MISERY
    MISERY --- ---
    MICKEY_MOUSE: To je naprosto normální :-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: :-) to je přeci normální, že se skladba nejdřív učí jednou rukou a pak druhou...pokud hraješ oběma zároveň hned, tak podle mě hraješ pod svou aktuální úroveň a zvládl bys těžší skladby. obvyklý postup je louskání not+hraní jednou a druhou rukou, složení obou rukou dohromady, pak se přidává dynamika, pedál a ve finále je to výraz, expresivita hraní apod. možná koncertní mistři to dělají všechno dohromady hned, ale v hudebce se to obvykle dělá tímhle postupem. prostě nejdes stíhat všechno dohromady. když dumáš co máš hrát, tak se blbě přidává nějaký výraz....já třeba zahraju z fleku jednoduché skladby co hraje dcera, ale když si chci zahrát něco "na své úrovni", tak to obvykle musím párkrát přehrát než to dostanu do ruky.....
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Mám zase dotaz - většina skladeb a etud které hrávám jsou rozsahem tak na dva tři řádky. Tím pádem po pár hraních jedu víceméně zpaměti než že bych skutečně louskal noty (aniž bych se to chtěl zpaměti učit, pamatuju si to automaticky). Je pak vidět ohromnej rozdíl mezi tím, když hraju novou skladbu poprvní a třeba počtvrté, kdy už ji "znám". Je to takhle v pořádku? To tak má každej? Ptám se proto, že mě trochu mrzí, že čtení nové skladby mi nejde tak dobře jak bych si představoval. Zvlášť když narazím na akordy nebo předznamenání, louskám to místy jak slabikář. Taky si pomáhám tím, že u "složitější" skladby si někdy zahraju nejdřív jen jednu ruku a pak druhou. Prostě to není tak, že sednu ke klavíru a rovnou hraju.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Kdyby to někoho zajímalo, ozvala se mi YAMAHA, kterou jsem nedávno kontaktoval s dotazem na digitální piano a jeho vhodnost pro výuku hry na klavír. Poslali mi krom jiného PDFko, kde jsou vysvětleny (česky) jednotlivé aspekty současného kvalitního digitálního piana. Vzhledem k nedávno proběhlé diskusi na téma digi/klasika jsem si řekl, že by si to chtěl přečíst i někdo z vás. Kdyžtak ke stažení tady: http://www.clovecenebojse.cz/zrus.zip
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam