• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    BRUTOL
    BRUTOL --- ---
    Jak začít hrát na piano? Nějaký dobrý YouTube Chanel?? Hudební teorii umím (dělám produkci v abletonu) ale nezahraju nic krom improvizace v cdur/amoll....
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    ZKAZIUSCATRIX: jako jo, bylo to umirnenejsi predtim
    ale uz se tesim, az to o vikendu rozbalim a vyzkousim :D
    pac tatovi to doma nainstaluju, kdyz tam nebude a dam na to velkou masli :D tze si muzu jeste par tydnu s tim hrat sama :))
    doufam, ze ho mamka natoci, az bude vchazet do mistnosti :)) :D
    ZKAZIUSCATRIX
    ZKAZIUSCATRIX --- ---
    KASUMI: Jo, to už je slušná samohrajka, bohužel tyhle nástroje budou vždycky velké a těžké. Ale pokud to bude stát někde doma na dřevěných nohách, tak je to jedno, aspoň to neshodí kočka :-). Akorát ta starší verze byla mnohem hezčí, mně se tyhle výkřiky současného designu vůbec nelíbí.
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    tak jsem objednala toto
    YAMAHA DGX-670B Přenosné digitální stage piano
    https://kytary.cz/yamaha-dgx-670b/HN225892/
    se stojanem na klavir

    ted to prislo
    nevleze se mi to do auta :D

    diky za pomoc
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    ale sluchovy cviceni si pamatuju typu poznej akord (maj, min, maj7, dom7, min7, ...) a pak pekne zakerny, ze zahral dva akordy a ja mel rict, jestli jsou ruzny nebo totozny (respektive jen jinak poskladany, coz treba u klasickyho maj7 (1-3-5-7) nebo hajzla bez toniky v base (3-7-1-5) jde poznat az po najeky dobe a chce to cvik)
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    Jeste jsem neslysel o pripadu, ze by hudebni teorie v nekom zabila talent.
    ZKAZIUSCATRIX
    ZKAZIUSCATRIX --- ---
    REPLIKANT: Pokud se hraním chceš živit, bez znalosti not, akordických značek a slušné schopnosti "hrát z listu" se neobejdeš. Hobík se bez toho obejde, pokud má dobré uši a poslechovou paměť. Každému co jeho jest :-).
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Koukam, ze posledni posty jsou otom jak naucit / vychovat dobre interprety, ale s tvorbou a volnou hrou to nema absolutne nic spolecneho, naopak, jedinec vyprofilovany drcenim intervalu je naprosto imuni neco zaimprovizovat aniz by si spocital jestli to bude cisty nebo jiny interval / ton, ci jestli to do stupnice patri… mno, nevim. Noty jsou dobra pomucka, a vymysleli je asistenti opravdovych hudebniku a skladatelu, aby mohli interpretovat jejich genie. Osobne si myslim, ze je prave teorie v teto podobe spolehlivy “dusik” na prirozeny talent (casto se vyznacuje spatnou matematikou a naopak talentem na vytvarku - a samozrejme prirozeny rytmus a laska k hudbe). Teorii sem drzil prvnich 5-6 let kdyz sem zacal hrat na nastroj, malem sem skoncil, pak sem skolu opustil a potkal muzikanty co noty neresi, tam sem se zacal realizovat a opravdu rozvijet. Neduste sve/cizi deti, hrajte s nimi, nepocitejte, nenute jim svoje videni/slyseni sveta, pomozte jim najit jejich vlastni. Zadne pocty, maximalne ukazovani (prsty/klouby na rukach). Ucte je slyset rytmus. Pardon za obecny elaborat, muselo to ven… :)
    GLOBALISTA
    GLOBALISTA --- ---
    SUCHRE: My se učili jen písničky na malou a velkou sekundu v stoupající i klesající variantě :)
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    Po me to v lidusce nikdy nechteli.
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    K urceni intervalu zadny mnemotechnicky pomucky nepouzivam, protoze k tomu nevidim duvod.
    ZKAZIUSCATRIX
    ZKAZIUSCATRIX --- ---
    ZKAZIUSCATRIX:
    GIOMIKY: Oprava - No anebo naučit intonovat tvrdě velký vedlejší septakord (Cmaj ap.), kde ho ty poskládané tercie k velké septimě taky dovedou.
    ZKAZIUSCATRIX
    ZKAZIUSCATRIX --- ---
    GIOMIKY: S tou kvartou to u nás už moc neplatí - ještě tak v Německu a Rakousku, ale u nás se v drtivé většině používá siréna s proměnlivým tónem (křivkou). Ovládací systém sirén obvykle umí i ten dvoutón (a to v různých podobách), ale používán je jen zřídka. Jen u ojetých aut z dovozu bývá používán častěji, protože jim to jinak houkat neumí. Jiná věc jsou tlakové houkačky, lidově označované jako Martin Horn, na zásahové technice jsou obvykle používány v provedené se čtyřmi trumpetkami, rozladěnými vzájemně o půltón (jedna dvojice houká kvartu gis1 cis1 a druhá g1 c1). Ale to sem tak úplěn nepatří :-).

    Pro kvartu se dá použít třeba písnička Támhle za vodou (čtyři koně jdou), případně začátek Elvisovo Love Me Tender (Pár havraních copánků).

    Sexta - klasika Rozvíjej se, poupátko (pohádky snad ještě všichni znají, ne?

    Septima - no to je oříšek. Malá septima je vcelku jednoduchá (Chovejte mě má matičko), ale ten nelibozvučný inteval velké septimy snad žádná písnička na začátku nemá. Pokud dítě dokáže určit a zazpívat oktávu, zkusil bych začátek Beethovenovy Elišky a ten vrchní tón následně překlopit dolů v třítónové kombinaci (třeba c2 - h2 - c2 - c1) s tím, že po několikerém opakováním té kombinace bych zkusil vypustit to opakované c2.
    No anebo naučit intonovat tvrdě velký vedlejší septakord (Cmaj ap.), kde ho ty poskládané tercie k velké sextě taky dovedou.

    S oktávou to taky není žádná sláva, jednak je to snad nejpitomější interval při zpívání (co se správné intonace týče - tedy alespoň pro neškoleného zpěváka) a s těmi začátky v písních je to bída. Napadá mě akorát začátek refrénu jedné stěžení árie z Čardášové princezny, tam oktáva je... ale jiná zavináč. Tak třeba si někdo jiný vzpomene na lepší příklad. Moje zkušenost je ta, že většina lidí dokáže stejný tón v jiné oktávě zopakovat, přestože s jinými intervaly to taková sláva není.
    SUCHRE
    SUCHRE --- ---
    Yamaha - zadna namaha.
    ZKAZIUSCATRIX
    ZKAZIUSCATRIX --- ---
    HOBORG: Jen ne Kurzweil, ty nástroje jsou plné SW chyb (i když tyhle jednoduché by snad nějak fungovat mohly). Ta Yamaha 670 bude asi nejlepší řešení, i když teda vzhledově je to ještě horší, než ta piana od Korgu :-).
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    tak v MC jsme se shodli, ze teda yamaha (kdyz mel predtim yamahu)
    ale tim rady pana skoncily :D
    stojan k te Y 670 je cca 3300, to je ok
    tze overall cca 27500

    diky
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    ted jsem si vsimnul ze kurzweil nema narozdil od ty yamahy repraky, musel by se na neco pripojit
    takze podle me fakt neresit a vzit tu yamahu, nastupce toho co mel
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    GIOMIKY: tohle nebrat, je zvyklej na kladivkovou klaviaturu, docela bych se vsadil ze pocit z tehle klaves se mu libit nebude, a tohle je zrovna podle me dost dulezity

    KASUMI: tady za levno pouzitej predchozi model
    Digitální piano Yamaha DGX 620
    https://hudebnibazar.cz/digitalni-piano-yamaha-dgx-620/ID449442/
    tady nastupce
    Stage piano YAMAHA DGX-670WH | Music City
    https://www.music-city.cz/yamaha-dgx-670wh-am0272063?
    dela se i v cerny

    asi bych nevymejslel zadny velky novoty, je na to zvyklej a umi s tim zrejme pracovat
    jediny co mi vypadlo na zvazeni by byly asi tyhle
    KURZWEIL SP1 Přenosné digitální stage piano
    https://kytary.cz/kurzweil-sp1/HN191124/

    jak ta yamaha tak kurzweil se daj koupit v setu s tim klasickym pevnym stojanem a pedalama, nebo vzit nejakej skladaci stojan a aspon sustain pedal zvlast
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    GIOMIKY: Heh
    To nemuzu
    Pac v ten moment mi rekne, ze nic nechce 😂
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    GIOMIKY: Tos mi pripomnel, ze mam za barakem music city
    Si tam zajdu

    Jinak diky za tipy
    Ja bych chtela neco jako digi pino, jako mel, ne ty klasicke klavesy na nozce, ale zase tam u toho rolanda nevidim vic funkci
    Jeste na to mrknu rano, diky!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam