• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    LALINA
    LALINA --- ---
    OOHN: super!!! tomu osobne teda ríkám NECESTA, ale to je fuk ;-)
    není rozlišení:-)))
    OOHN
    OOHN --- ---
    Sózan - Sin sin ming .:. Verše důvěřující mysli

    Velká Cesta je snadná,
    pokud ničemu nedáváš přednost.
    Když není lásky ani nenávisti,
    vše se stává jasným a nezastřeným.
    Ale učiň sebemenší rozlišení
    a nebesa budou oddělena od země
    nekonečnou vzdáleností.
    Toužíš-li spatřit pravdu,
    nestav se pro ani proti.
    Stavět milé proti nemilému,
    to je nemoc mysli.
    Není-li pochopen hluboký smysl věcí,
    je základní mír mysli zbytečně rušen.

    Cesta je dokonalá jako širý prostor,
    kde nic nechybí ani nepřebývá.
    Jen pro svou tendenci přijímat či odmítat
    nevidíme pravou podstatu věcí.
    Nežij ve spletitosti vnějších jevů
    ani ve vnitřním pocitu prázdnoty.
    Buď klidný v jednotě věcí
    a podobné chybné postoje samy zmizí.
    Když se pokoušíš vyloučit činnost,
    abys dosáhl nečinnosti,
    tato snaha tě naplňuje činností.
    Dokud setrváváš v jedné či druhé krajnosti,
    nikdy nepoznáš Jednotu.

    Kdo nesetrvává na jednoduché Cestě,
    selhává v činnosti i nečinnosti,
    v potvrzení i popření.
    Popřít realitu věcí
    znamená opomenout jejich skutečnost.
    Potvrdit prázdnotu věcí
    znamená opomenout jejich skutečnost.
    Čím více o tom mluvíš a přemýšlíš,
    tím více se odchyluješ od pravdy.
    Přestaň mluvit a přemýšlet
    a nebude nic, co bys nebyl schopen poznat.
    Vráti se ke kořenům znamená nalézt smysl,
    honit se za povrchními jevy znamená opomíjet zdroj.
    V momentě vnitřního osvícení
    dochází k překročení jevů i prázdnoty.
    Změny, které se zdají dít v prázdném světě,
    nazýváme skutečnými jen z vlastní nevědomosti.
    Nehledej pravdu;
    pouze přestaň zastávat názory.

    Nepřebývej ve stavu duality,
    pečlivě se mu vyhni.
    Pokud je zde byť jen stopa
    toho či onoho, správného či nesprávného,
    podstata Mysli se ztrácí ve zmatku.
    Přestože všechny protiklady vycházejí z Jediného,
    nebuď připoután ani k tomuto Jedinému.
    Když mysl přetrvává nerušena na Cestě,
    nic na světě ji nemůže ohrozit.
    A když věci nejsou již více hrozbou,
    přestávají existovat v původním smyslu.
    Když nevznikají žádné rozlišující myšlenky,
    přestává stará mysl existovat.
    Když zmizí předmět myšlení,
    zmizí i myslící subjekt.
    Když mizí mysl, mizí i objekty.
    Věci jsou objekty, protože je zde subjekt - mysl
    a mysl je subjektem, protože jsou zde objekty.
    Pochop relativitu obojího
    a základní skutečnost, jednotu prázdnoty.
    V této prázdnotě jsou věci nerozlišitelné
    a každá v sobě obsahuje celý svět.
    Pokud nerozlišuješ mezi hrubým a jemným,
    nebudeš pokoušen předsudky a postoji.

    Žít na Velké cestě
    není ani snadné, ani obtížné.
    Ale ti, jejichž rozhled je omezen,
    jsou ustrašení a nerozhodní.
    Čím rychleji se ženou, tím pomaleji postupují.
    Lpění nemůže být udrženo v rozumných mezích,
    dokonce i připoutanost k myšlence osvícení
    znamená zbloudění.
    Jen nech vše jít vlastní cestou
    a pak nebude příchodu ani odchodu.

    Buď poslušný přirozenosti věcí
    a budeš kráčet volně a nerušeně.
    Pokud je myšlení spoutáno, je pravda skryta,
    neboť vše je temné a nejasné.
    Obtížná praxe odsuzování
    přináší jen mrzutost a únavu.
    Jaký užitek může vzejít
    z rozlišování a rozdělování?

    Jestliže chceš kráčet po Jediné cestě,
    neměj nic ani proti světu smyslů a myšlenek.
    Jejich plné přijetí totiž odpovídá
    pravému osvícení.
    Moudrý člověk se nesnaží dojít cíle,
    ale hloupý se váže.
    Je pouze jediná Dharma, ne mnoho;
    rozlišování pochází ze lpění nevědomých.
    Hledat Mysl pomocí rozlišující mysli,
    je tou největší ze všech chyb.

    Odpočinek i únava vycházejí z iluze;
    kde je osvícení, tam není libost ani nelibost.
    Všechny podvojnosti pocházejí z nesprávného úsudku.
    Jsou jako sny o květinách v povětří;
    jen hlupáci se je snaží chytit.
    Zisk a ztráta, správné a chybné,
    podobné myšlenky musí být nakonec zrušeny.

    Když oko nikdy nespí,
    všechny sny přirozeně ustanou.
    Když mysl nečiní žádných rozdílů,
    pak je deset tisíc věcí tak, jak jsou,
    jediné podstaty.
    Pochopit tajemství této jediné podstaty
    znamená být vysvobozen ze všech nesnází.
    Když jsou věci viděny jako sobě rovné,
    je dosaženo bezčasé podstaty jáství.
    Žádná srovnání ani analogie nejsou možné,
    v tomto bezpříčinném, bezvztažném stavu.

    Pomysli na pohyb v klidu,
    pomysli na klid v pohybu
    a pohyb i klid zmizí.
    Když přestanou podobné podvojnosti,
    nemůže existovat ani sama Jednota.
    Na toto nejzazší
    se nevztahuje žádný plán ani popis.
    Pro sjednocenou mysl, která je ve shodě s Cestou,
    přestává všechno sobecké snažení.
    Pochybnosti a nerozhodnost ustanou
    a otevře se možnost života ve skutečné víře.
    Jediným tahem jsme vysvobozeni ze zajetí,
    nic na nás neulpívá a my se ničeho nedržíme.
    Vše je prázdné, jasné, sebeosvětlující,
    bez použití síly mysli.
    Zde nemají myšlenky, pocity, znalosti
    ani představy žádnou hodnotu.
    V tomto světě taktovosti
    není ani já, ani cokoliv kromě já.

    Abys mohl být v přímé harmonii s touto skutečností,
    ve chvíli pochybností řekni prostě “Nic dvojího.”
    V tomto “nic dvojího” není nic odděleno,
    ani vyloučeno.
    Bez ohledu na to, kdy nebo kde,
    osvícení znamená vstoupit do této pravdy.
    A tato pravda je mimo nárůst i úbytek
    v čase či prostoru;
    jediná myšlenka je v ní desetitisícem let.

    Prázdnota tady, prázdnota tam,
    ale nekonečný vesmír stojí
    stále před tvýma očima.
    Nekonečně velký a nekonečně malý:
    v tom není žádný rozdíl, neboť definice zanikly
    a nejsou vidět žádné hranice.
    Stejné je to i s bytím a nebytím.
    Nemař čas pochybnostmi a argumenty,
    které s tímto nemají co dělat.
    Jediná věc, všechny věci:
    pohybují se a vzájemně se prolínají
    bez rozdílu.
    Žít s tímto vědomím
    znamená být bez starostí o nedokonalost.
    Žít v této víře je cesta k nedualitě,
    protože nedualistický je ten, kdo má důvěřující mysl.

    Slova!
    Cesta jde za hranice jazyka,
    protože na ní není
    žádné včera,
    žádné zítra,
    žádné dnes.
    M0RF
    M0RF --- ---
    We used to hate people
    Now we just make fun of them
    It's more effective that way
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    [ LALINA @ NECESTA ]
    z knihy H.W.L.Pundža "Srdce, které tančí"

    Sádhana:
    Není čím se stát

    Žádná oddělená bytost tu není.
    Je to jen trik mysli, abychom si mysleli, že se potřebujeme do Já vžít.
    Jsi jím!

    Zůstaň, jaký jsi, ať jsi kdekoli.
    Buď "tam", a začneš přemýšlet.
    Buď tady, a nemusÍŠ mysl používat vůbec.
    To je krása, to je mír.

    Je to jako vtip:
    hledat mír, když se z něj nikdy neodešlo.
    Hledej, a praxe se stane úplně zcestnou, protože jen hloupí potřebují cvičit.
    Řeka se nemusí snažit, aby se vlila do moře.
    Upusť od myšlení a snažení - a máš to!
    Necvič ani odmítání, prostě jen zůstaň tichý.

    Pasti hledání, cvičení a vývoje

    Všechno, co děláš, děláš pro uklidnění mysli, pro radost,
    ale zároveň vše, co děláš, mysl zneklidní.
    "Dělání" je mysl, past,
    ať jde o samádhi, štěstí nebo cokoli jiného.
    Všechno, co zkusíš udělat, skryje diamant
    v aroganci přičinění.
    Pracoval jsi 35 milionů let,
    proto teď zůstaň tichý.
    Já nepoznáš díky úsilí!
    Ani svoboda není výsledkem namáhavého snažení, je zde již nyní!
    Mijíš štěstí, protože hledáš něco pomijivého,
    ale Pravdu nelze spatřit:
    dívá se!
    Najdi to, prostřednictvím čehož bys hledal,
    a poznáš, že žití je štěstím.

    Snaha hledat a nacházet přichází odevšad,
    jako když se slétnou moskyti, aby tě rušili v poznávání Já nyní!
    Nenamáhej se, je to mysl:
    jen mysl chce mysl vyčistit!
    Proto je lepší vzdát se ega-mysli:
    o zametání v mysli můžeš mluvit jen tehdy,
    když je mysl nečistá.

    Ze třech příčin hledání a praxe selhávají a stávají se scestnými
    a jen chytře svobodu odkládají:

    Nejdříve vytvoří hledajícího.
    Tím posílí koncept individuálního "já", sužovaného odděleností od svobody,
    a vzbudí v něm dojem, že Já je "něčím" jiným než tím, čím je tady nyní.

    Potom začne hledání.
    Hledání je rozptýlením, které vede ke zdržení a zbytečnému, nekonečnému trápení.
    Hledání podporuje náboženství:
    zvyky a cesty, které lidé vyznávají
    a jež slouží jen k hlubšímu polapení v iluzi. Pravda je jen zde a nyní,
    ale hledání říká: až zítra.

    Nakonec se hledání upne na objekt dosažení,
    a to může být nejjemnější a nejnebezpečnější past. Jakmile začneš hledat, vytvoříš si představu o tom, co hledáš.
    A protože je přirozeností máji, iluze, že na cokoli pomyslíš, to se stane, pak také cokoli budeš mít za cíl, toho dosáhneš.
    O tom není pochyb: jak myslíš, tak se ti stane. Kvůli hledání tedy stvoříš něco, co máš za hledané, a toho i dosáhneš.

    Jakéhokoli nebe či vysoké duchovní zkušenosti, na které se těšíš, že jich nabudeš, dosáhneš poté, co sis o nich vytvořil představu a položil sis je za cíl. Pak budeš spokojeně dlít v této pasti a myslet si, že jsi dosáhl svého "nebe".
    To jsou vzdušné zámky, svoboda šitá na míru tvé nejvlastnější představě o tom, co je konečné.
    Pravda je za myšlenkami, koncepty i předpoklady a tato Pravda je tím, čím jsi.
    Jen ona je.
    A tak skonči s hledáním, jednoduše buď tichý, definitivně nepohni myšlenkou, nesnaž se, a Pravda se ti sama odhalí.

    Cvičení vyžaduje ego, které by prohloubilo vztah subjektu s objektem, a všechny praxe, které se dotýkají těla, mysli a smyslů, posílí ztotožnění se s tělem a myslí. Každé ztotožnění je nesprávné. Cokoli si myslíš, tím se staneš, a tak myslet na jméno a tvar znamená myslet na ego-mysl-svět-smysly-iluzi. Musíš-li přemýšlet, vzpomínej na existenci-vědomí-blaho. Nejlepší je prostě vědět: "Jsem brahma".
    Přímou praxí je samo nynější čisté bytí, nikoli čekání na jindy, na příští myšlenku nebo na další život a uskutečnění.
    Přímou praxí je blaho otočení tváře k Já,
    přímou praxí je žití.

    Předepsaná sádhana vyžaduje a ponouká ego, aby se stalo něčím zvláštním, zatímco jsme všichni vpravdě tím Jediným Puvodním. Nemůžeš se procvičovat v bytí, jsi jím ty. Překonej hrdost - buď jen Já. Musíš udeřit na kořen ega,
    ale ne sádhanou, kterou ego ukládá egu. Nabídni svou pýchu svému vlastnímu tichu-míru-Já, životu. Jen dotazováním se po zdroji ega-mysli to dokážeš, a jak jednou cestu najdeš, již se nevrátíš.

    Přestaň přemýšlet a postup všechna jména a tvary tichosti. Mysl je pohybem, vlnou, Já je klidným oceánem.
    Aby ses poznal, stačí se zastavit a na jediný moment být tichý.


    Koncept ,jsem tělo" je konceptem času, nech dojem času za sebou.
    Všechny koncepty spolu souvisí: chop se jich, a poznáš své meze!

    Jinou pastí je myslet si: "Jsem prázdný". V tomto konceptu prázdnoty není štěstí.
    "Já jsem" se musí rozpustit, aby zbyla prázdnota. Všechno je prázdné: jaký vývoj by sem tedy mohl vést? Většina pokusů o odstranění zdí slouží jen k jejich posílení: úsilím, metodou, činností a vývojem tě mysl podvádí;
    nejde ani o ne-konání, proč tedy ztrácet čas očišťováním mysli? Mysl je jen touhou a ty jsi pouze satjam,
    doma jsi stále tady: teď.

    Zůstávej, jaký jsi, ať jsi kdekoli.
    "Uděláš-li to", okamžitě budeš vědět,
    že jsi tím, co jsi hledal miliony let.
    Není, jak to najít, protože hledáním jen ztrácíš.

    Tady zůstaň jen tichý. Nepohybuj myšlenkami,
    a budeš vědět, kým skutečně jsi.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    http://lunaticwisdom.com/blog/2007/01/18/what%e2%80%99s-the-opposite-of-faith-%e2%80%93-fear-or-reason/

    Viewpoint A: “What we do in life echoes in eternity”. Life has profound significance; a meaningful life is preferable to an easy one, “peak experiences” are more important than everyday emotional stability, ultimate truth is of supreme importance and can be approached. Eternity is actively longed for, but even this life is rendered more meaningful because it is lived from an eternal perspective. Paradise is seen as vital, full of life, desire, and dreams coming true. Eternity is the beginning of real life.

    Viewpoint B: “Eat, drink and be merry, for tomorrow we die”. Life has no objective significance or purpose; the best we can hope for is an easy life of comfort and security. Money is tangible, love is not, so money is more “real” – you can touch it, you can count it, you can drop it on your foot. Emotional stability is more desirable than illusory “peak experiences”, even at the cost of sleepwalking through life. Life-organizing beliefs are based on the search for utility rather than truth; doesn’t dare to hope that truth could be ultimately good because of refusal to face fear of disappointment. Seeks above all things to avoid suffering. Fear governs life, and avoidance of suffering is worth sacrificing all opportunity for happiness and meaning. Doesn’t ask for anything more than comfort, security and emotional stability for the few decades between birth and death. Sees life as characterized primarily by suffering; sees eternity as permanent cessation of all desire and its bastard child, suffering – eternal “rest”, oblivion, truth becoming dreams. Eternity is the end of real life (i.e., the end of suffering rather than the beginning of joy).
    ...
    Devotion to tradition is simply cowardice – taking the path of least resistance. Never ask whether an idea is true or not, only whether it’s traditional or not (otherwise your unorthodoxy may subject you to gossip!).
    ...
    The choice comes down to whether or not you dare to believe that life has profound significance. Daring to believe that life has profound significance does not compel you to accept that belief, but it does compel you to at least investigate the possibility and be willing to accept the results of that investigation, for better or for worse.
    ...
    You can live consciously – in other words live (on purpose) rather than be lived (by your unconscious fears).
    SLEEPY
    SLEEPY --- ---
    WIREBORNE
    WIREBORNE --- ---
    Here's a story.

    There's a traveller sitting beneath an oak tree on a piece of land.
    The owner comes up to him, in a threatening manner and says:

    Get off my land!
    What makes it your land?

    My father gave it to me
    And what made it his land?

    His father gave it to him
    And what made it his land?

    His father fought for it
    Right says the traveller, rolling up his sleeves,

    I'll fight you for it then..!!
    DAW
    DAW --- ---
    Pri vetsine diskusi (hadek) je nejlepsi zastavat protichudne stanovisko, nez je ve skutecnosti to vase. Oponent se casem sam dostane tam, kde ho chcete.

    zivotni zkusenost :-)
    OOHN
    OOHN --- ---
    Jediný čin je víc než tisíc myšlenek.
    STRYX
    STRYX --- ---
    My dear A.E.--

    I dedicate this book to you because, whether you think it well or ill written, you will sympathize with the sorrows and the ecstasies of its personages, perhaps even more than I do myself. Although I wrote these stories at different times and in different manners, and without any definite plan, they have but one subject, the war of spiritual with natural order; and how can I dedicate such a book to anyone but to you, the one poet of modern Ireland who has moulded a spiritual ecstasy into verse? My friends in Ireland sometimes ask me when I am going to write a really national poem or romance, and by a national poem or romance I understand them to mean a poem or romance founded upon some famous moment of Irish history, and built up out of the thoughts and feelings which move the greater number of patriotic Irishmen. I on the other hand believe that poetry and romance cannot be made by the most conscientious study of famous moments and of the thoughts and feelings of others, but only by looking into that little, infinite, faltering, eternal flame that we call ourselves. If a writer wishes to interest a certain people among whom he has grown up, or fancies he has a duty towards them, he may choose for the symbols of his art their legends, their history, their beliefs, their opinions, because he has a right to choose among things less than himself, but he cannot choose among the substances of art. So far, however, as this book is visionary it is Irish for Ireland, which is still predominantly Celtic, has preserved with some less excellent things a gift of vision, which has died out among more hurried and more successful nations: no shining candelabra have prevented us from looking into the darkness, and when one looks into the darkness there is always something there.

    W.B. YEATS.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    Všechny zvony světa
    Václav Dušek

    Svět je nekonečnou sérií nahodilých možností. S tím nehnou ani porevoluční škrholové. O čem asi mohli přemýšlet v dnešním prosinci za přítomnosti pražského biskupa lidé při poslechu zvonů na boží hod vánoční v Praze, co jim běželo v hlavách, když spustil Jan Křtitel, Svatý Václav a Matka Tereza; jo, i zvony mají mužskou převahu. Boží intervence (Máří Magdaléna by mohla vyprávět) se nedostavuje. Osvobodit se z vlastních pout je marné. A potřeba zázraku se rovná kruté náhodě, a tak si vyznavači nízkých myšlenek mnou ruce. Tradiční keltské žehnání vysílá poselství: Přeji ti hluboký mír na běžící vlně/ Přeji ti hluboký mír na vanoucím větru/ Přeji ti hluboký mír na tiché zemi/ Přeji ti hluboký mír zářivých hvězd/ Přeji ti hluboký mír v laskavé noci/ Měsíc a hvězdy ať na tebe vrhají svou léčivou zář/ Přeji ti hluboký mír/.
    Volnomyšlenkáře vystřídali stoupenci zla a „Maššíjah“ natrvalo odešel. Konečně, pro mnohé bytosti představoval jen cizozemce, neschopného panikáře bránícího masovým úspěchům a prospěchu vyvoleným. Posmrtná odplata očekává každého z nás, jedno, u které brány bude klepat. Hlásání trpělivosti má staré odolné kořeny, jenže materiální vykoupení má k trpělivosti vzdálenost Země – Jupiter. I když, kdo si počká, ten se dočká. Když zvony zvonily občas a kostel nebyl módní, v době kdy se už zítra mělo tančit všude, dály se záležitosti z dnešního pohledu veselé, ale tehdy se mohl tajit dech. Takže: Kdo nejde s námi, jde proti nám. Na západ je cesta dlouhá, kdo ji nezná, ten je trouba. Bukurešť, Budapešť cesta kolem světa, pivo podáváme pouze k jídlu. Chceš na neděli vepřové? Vezmi si hovězí. Vojáci kupujte vaše noviny – Obranu lidu a Vojáka, na veselici přijedou umělci z Prahy, budou banány a pomeranče, tančíme slušně, kdo má dlouhý vlas, nechoď mezi nás, auta na poukaz pro vybrané. Historický exkurz každý může doplnit dle svých zkušeností. Zvony by bývaly bily na poplach, ale ke zvonicím vstup přísně zakázán. >

    Pilní dogmatici velebí nemajetnost i majetek. Otrok vlastních neřestí chce být otrokářem druhým. Přesvědčení realisté říkají: lepší moudrost než zázraky. Emoční minimum naše školní osnovy neobsahují. Majetková nerovnost vzbuzuje neblahá poznání o světě možností a nevyrovnané povahy řeší danou realitu někdy i ukrutnostmi, a je jim vzdálená smířlivá nota. Zhrzenost vyvolaná nízkou touhou a absencí pravdivého slova přinese poznání mnohého a mnohých, ale vylučuje naprosto poznání sebe sama. Pilný dogmatismus se vyrovnává se vším, co je za hranicí jeho chápání. Odhaluje například umělecká hnízda a skupiny s malými efekty cílových výstupů; hašteřivost kumštýřů degraduje dosažení cíle a určuje pofidérní morální předpisy. Co je za těmi nespokojenci? Mnoho hluku, mnoho povyku pro nic! A někdy špatné svědomí z minulých „revolučních“ akcí pod drobnohledem panstva. Pustošivé sebevědomí neumětelů! Nevyrovnaným povahám to může připomínat doby vzdálené, doby cesaropapaismu. A nepohodlný vliv básníků má stálého trvání. Úpadek kultury a schopné státní moci vzbuzují v hysterických bytostech dojem vykonaných nadpřirozených zásluh. Naivní interpretace pravdy je podezřelá z lhavosti. Chybí rozum a autorita. Pravzory jsou odsunuty na slepou kolej v zájmu vytváření „nových“ pohledů a paragrafových znění. Ovšem sežeňte dneska rytíře dialogu, když rytíři pomřeli a dialog se mění v monolog psychických trosek. Vada prodejnosti prorostla pod kůži pragmatickým bloudům. (A nejen jim). Dogmatik zatleská: sociálně ekonomické vztahy v ohrožení, žijeme hanebnou dobu, sláva! Řítíme se do propasti marností a snů, točíme se v kruhu řevnivosti a tančíme nad nezdary druhých, vytváříme skupiny a strany v zájmu satanského nezvedence. A hlavně, musíme dostávat krvavou potravu všech známých osob, sháníme „senzace“ kdo s kým, jak dlouho, jaké parametry těla má on a ona; připadáte si po letech svobody, že žijete v sexuálním chlévě a pokud nemáte v portmonce milion k běžnému venčení svých drahých, máte se jít zahrabat. Dogmatik plesá: nu, potkáváme psavce a ti na kolegovi nenechají nitku suchou – nikdo není budoucím klasikem, ale někteří se k němu údajně blíží. Architekty postrádáme, malíři jsou mazalové, básníci troškaři, herci neumětelové, muzikanti zloději not a nápadů, zpěváci ubučení moulové, tanečníkům raději rovnou volat sanitku ještě dřív, než se postaví na špičky; kolik nepohody zvládneme jen pro pohodlnost?! Jak dlouho ale budeme naslouchat dogmatickým kázáním, jak dlouho budeme žít v nevědomosti – jak dlouho si budeme vážit těch, co si to nezaslouží, a jak dlouho budeme ubližovat bližním neurvalostí a nepochopením jejich já? Optimistická verze zní: dlouho. Pesimistická: na věčné časy a nikdy jinak! Na papíře je svět krásnější. Kolik je mezi námi zámožných duchem? Chtít modré z nebe není snad hříchem, ale pouze nepřipraveností k dalšímu tahu na životně důležitých šachovnicích. Nechceme být v bryndě, bližší je nám rozkošatělá lhavost než doznání: nejsem a nebyl jsem a nebudu dokonalým, ale pokusím se zbavit klamných představ. Jedinečnost každého z nás je trnem v oku masovým evangelistům. A můžeme se setkat s hlasateli pravdy, že stranická knížka nám může v budoucnu přinést více užitku, než knížka spořitelní. Nedivme se, když nás volají k zápisům ti včerejší chlapci a děvčata, co kdysi postávali na tribunách a krkali na masy krvavé sny. Filmové dokumenty nám připomínají naléhavě a nekompromisně všechny pražské soumraky na náměstích. Záchvaty pravdy porodily krásné omyly, i odporné činy zoufalých hledačů štěstí v zájmu člověka; protiklady však zaručují existenci všem bytostem bez rozdílu, praví se kdesi v knihách. Opravdu?
    >

    Samoregulace mívá ztupený břit. Pošetilé počínání je koníčkem mnohých a nevylučuje následovníky. Vhodné pěšáky verbují záludní a značně otrlí verbíři, nepostrádající sami nutkavé zájmy všeho domyšleného druhu. Občasné breptání lidu je nejlépe přebít bankovkami, podivnými smlouvami a zavazujícími sliby; zaplétáme se do nebezpečných pavučin dobrovolně. Nanebevstoupení do politického nebíčka je na propustku obsahující strnulost, chudost slova i obdivu hodných činů. Přemožitelé ducha a slušnosti stávají se mandaríny v krajích, městech a obcích, neplní však bezvýhradně očekávané úřednické povinnosti. Stávají se neomezení vládci, starající se a hrabající ve svěřených úřadech bez obav z odvolání! Zlatá doba pravěká! Houževnatost a vytrvalost může přinést dočasný úspěch k nelibosti líných vědoucích – a to mají na paměti druhy z rodu plazivenek všehožravých. Nekonečný apetit byrokratických loupežníků je nutí přemýšlet, jak ošálit občánka: je třeba plánovat výstavbu, léčbu, kulturu, ekologii, komunikace, zvyšovat výrobu v továrnách, elektrárnách, dolovat zemi, rabovat uhlí, kámen, lesy, vodu – bičovat lidské mozky reklamou a nenechat je vydechnout. Hory a velehory informací až do vyčerpání zásob a smrti uinformovaných, to je oč tu běží. Zásoby nejsou nevyčerpatelné – věta tolik frekventovaná, ale nežádoucí! Spravedlivá ruka trhu údajně dokáže spravovat i mocnou matku přírodu. A nezáleží na tom, kdo je právě správce věcí veřejných, jakou barvu má jeho všemocná partaj, která ho vyslala na nebezpečnou horu větru; obstojí jen houževnatý, trochu škarohlíd, možná šprýmař. My ostatní sedíme doma v trepkách a komentujeme škodlivost nenasytných technologií rvoucích matku zemi chtivými drápy. Pěkně potichoučku, v závětří. Zvykáme si, že nebude trvat dlouho a řeky nebudou vonět - a jakou měla Vltava nádhernou vůni u jezu pod mostem, tam u Štvanického ostrova! Nebo Labe a Cidlina na soutoku! Osobní styl života se scvrkává na omílání zdánlivých faktů a bezpočet sexuálních doporučení, i když technika a možnosti jsou neměnné od počátku lidské zvídavosti a ochoty k experimentům. Zkázonosné magie vytrvale rozmělňují naše životy a my zapomínáme, že jsme součástí k pohnojení země a budeme připomínat hemžení výtrusu v galaktické soustavě. Představa nežádoucí, málo estetická – ale pravdivá. V zásadě nerozumíme přírodě, ale vytváříme dojem, že opak je pravdou. Musíme přece, pokud možno, ovládat naprosto vše! Panské choutky v sobě získáváme sáním mateřského mléka. Století za stoletím, ke konci jdeme. Podivuhodné triky přibývají. A dobře, že transplantace mozku jest v nedohlednu, i když, kdo ví?! Kalamitní následky dnešní, vytvoří živnou půdu pro kalamitní následky budoucí. Breptání lidu nepřestane, pálení žáhy bude sužovat chtivé, výměna informací bude váznout díky zmrzačenosti ducha, vládní moudrost bude stále zbožným přáním, nedostatek kompetentních profesionálů se promění v nebezpečné hazardování se životy mas. Dary civilizaci nepřinesou Tři králové, nebudou. Panikáři všech zení spojte se! Co máme, co zůstane? Samolibost, lupičství, zášť, pomatené smysly, vyhýbavé postoje, ochablosti, přehmaty a podvody, pouštění žilou nepohodlným, ideologické a náboženské chování; v dnešní době se můžete pokochat pohledem do vlastních útrob a nevyjdete z údivu, co krásy i hnusu ve vás vězí. Miliardy tělesných schrán jsou připraveny sejít z tohoto světa ve vesmírném vteřině pravdy. Tam nahoře i dole je připravena na duše živá voda pro každého bez rozdílu. A přece je na světě krásně!
    >

    Vyzbrojení city se nedaří, jak tvrdí čilí mluvitelé. Zůstáváme masou nezbedných dětí, přijímáme dobromyslné dary vzdělání, zbavujeme se doživotně nízkých pohnutek zaříkáváním a předsevzetími k porušení, ale gravitační síla matky přírody nás dokáže přitáhnout do reality. Vzájemné závislosti jsou střídány trapnostmi a tím, že si nevážíme druhých. Ovanutí smrtí si nepřipouštíme, jsme stále účastni v děsivém víru chtivého tance. Drobná náplast na naše bolístky? Primitivní řeč by prý mohla paradoxně vytvořit rajské společenství. Až nastane tato očekávaná chvíle, pak se možná rozezní všechny zvony světa, zbudou-li jaké.
    STRYX
    STRYX --- ---
    "The only way to get the ticket was to create parallel universe where you already had it."
    PERPLEX
    PERPLEX --- ---
    People's whole lives do pass in front of their eyes before they die. The process is called 'living'.
    Stephen Bradley:) (http://www.v7n.com/forums/forum-lobby/16267-add-phrase.html)
    SLEEPY
    SLEEPY --- ---
    Hemsky's Game-Tying Goal vs. Dallas - 01/04/07

    http://www.youtube.com/watch?v=1HPNGPwOU-A
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    ESTEN: je to uryvek z komentaru a pribehu z jeho brozury "Banging Your Head Against A Brick Wall", ktera je na stazeni zde:

    http://www.megashares.com/?d01=86e991d

    a jeho dalsi (tentokrat ne 20ti, ale 200 strankova) je zde:

    http://jynweythek.sitesled.com/Banksy.Wall_and_Piece.pdf
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Some people think you should have better things to think about than trying to think about better things.

    Banksy
    YBUKO
    YBUKO --- ---
    Co formují informace
    Václav Cílek
    Profesor Zdeněk Neubauer, biolog a filozof, říká, že informace jsou něco, co nás „formuje in“, tedy co nás vnitřně mění. Z tohoto pohledu je většina toho, co slyšíme či čteme, jakýmisi „exformacemi“, které po nás sklouznou jako voda po navoskovaném papíru. Podstatou moderní společnosti navíc není nechat se něčím formovat, ale být sám, nezávislý a určovat tón. Formovat ty ostatní.
    O málokterém politikovi slýcháme, že umí naslouchat. Spíše je uznáván a veřejně vychvalován za to, že si vždycky umí prosadit svou. Skoro to vypadá, že informace nepotřebujeme a ani nechceme.
    A pokud je používáme, neslouží k tomu, aby nás změnily. Spíše si z informačního oceánu stahujeme to, co se nám líbí a hodí, a to pak používáme jako brnění, abychom se měnit nemuseli.
    Studenti osmé třídy základní školy se svým učitelem matematiky probírali geometrickou úlohu. Včera řešili tentýž úkol na počítači a tři čtvrtiny jej zvládly, protože byli schopni si definice a vzorce nalézt ve Wikipedii (nejrozsáhlejší internetová encyklopedie). Dnes měli jenom pero a papír a stejný úkol zvládl jeden student. Nic si ze včerejška nepamatovali. Důvod je jednoduchý - proč bychom se něco pracně učili, když se to dá snadno nalézt na internetu? Teprve v kabinetu si učitel uvědomil, že kdyby ministerstvo školství chtělo něco udělat pro obecnou vzdělanost, mohlo by rozběhnout akci „internet ze škol“. Posléze zjistil, že každý z jeho žáků je doma připojen k internetu a na něm se věnuje samostudiu, a to zejména počítačových her. Dále pak oblíbeným komunikačním hrátkám.
    Je to dobře, nebo špatně? Nevím. Doba se mění a je docela dobře možné, že děti se instinktivně připravují na úkoly budoucnosti doma a ve škole už jenom otravují sebe a pokud možno taky kantory. Na druhou stranu se zdá, že závislost na snadno dostupných informacích z internetu vede k duševní lenosti, nejistotě a neschopnosti se správně rozhodovat ve složitých situacích. Navíc informace - tedy popis, „co to je“ - jsou možná méně důležité než významy, tedy pochopení, „co to znamená“. A významy teprve vznikají přemýšlením o informacích a prací s nimi. Jean Baudrillard, francouzský postmoderní filozof a sociolog, už kdysi říkal, že máme čím dál více informací a čím dál méně významů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam