• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    Pokud nemáš čas přečíst tohle záhlaví, nemá vůbec cenu pokračovat v čtení.

    Co sem patří si přečtěte na nástěnce. Klidně můžete chválit či diskutovat, ale počítejte s tím, že věci, které sem nesedí, se mažou hned, a věci, které sem nesedí, ale jsou zajímavé, se taky mažou, jen o něco později - aby v archivu zůstávaly jen psychedelické memy.

    Pro čtenáře
    Co si o klubu pomyslí čtenář, je jen a pouze na něm. Můžou tu klidně být matoucí či provokativní věci. Můžou tu být věci, které jsou pravý opak psychedelie - a je na vás, abyste se zarazili, a řekli si - no momentík. Většinou nemá cenu brát to tu doslovně nebo dokonce hodnotit jednotlivé příspěvky - buďto mně něco osloví, nebo neosloví. Obsah je cílen na návštěvníka, který si je schopen hrát s významy a odlesky slov, je ochoten se dívat na věci ze zajímavých úhlů, aniž by to pro něj nutně znamenalo, že těmto náhledům musí věřit. A pokud by něco z obsahu pomohlo třeba jen jedinému člověku (tobě? :) k probuzení, splní svůj účel dokonale.

    Do your own thinking!
    Není důležité souhlasit, ale zamyslet se / zkusit si jiný úhel pohledu
    rozbalit záhlaví
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    BUBBLE: dobra pripominka :)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    až nepříjemně jednostranný a americký filmík o "nejsilnější síle ve vesmíru", spousta hloupoučké manipulace, přesto (a právě proto) to stojí za zkouknutí
    The Secret
    http://btjunkie.org/torrent?do=download&id=379650cb7d6412dc1434208041a43fbe63d5d9d83761.torrent
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    Domnivam se, ze je minimalne velmi ucelne stanovit (alespon) dva druhy moci. Prvni ktery plyne z volniho postaveni se na pozici Boha, a druhy, ktery plyne z laskyplneho splynuti s Bohem.

    [ SNOP @ MAGIE**** HERMETIKA****KABBALA ]
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    There comes a time when man has to ask himself whether he wants a life of happiness or a life of meaning. Two very different paths. To be truly happy, man must live absolutely in the present. With no thought of what's gone before and no thought of what lies ahead. But, life of meaning - man is condemned to wallow in the past and obsess about the future.

    // think about it... the choice is yours

    Heroes S01E18
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    Pleasure by itself does not bring happiness. We can experience pleasure (e.g. eating, sleeping, sex) without an investment of psychic energy. Enjoyment on the other hand, happens only as a result of an unusual amount of attention. Pleasure is fleeting and, unlike enjoyment, does not bring complexity (growth) to the self. If one only invests energy in new directions solely for extrinsic rewards, one may end up no longer enjoying life, and pleasures become the only source of positive experience.

    http://pages.citebite.com/n1k2j1o7l4xef
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    Suppose you have reached the stage where you are experiencing that the entire physical structure is just vibration. If a sound has come in contact with the ears you will notice that this sound is nothing but vibration. The first part of the mind, consciousness, has done its job: ear consciousness has recognized that something has happened at the ear sense door. Like a gong which, having been struck at one point, begins vibrating throughout its structure, so a contact with any of the senses begins a vibration which spreads throughout the body. At first this is merely a neutral vibration, neither pleasant nor unpleasant.

    The perception recognizes and evaluates the sound, "It is a word-what word? Praise! Oh, wonderful, very good!". The resulting sensation, the vibration, will become very pleasant. In the same way, if the words are words of abuse the vibration will become very unpleasant. The vibration changes according to the valuation given by the perception part of the mind. Next the third part of the mind starts feeling the sensation: pleasant or unpleasant.

    Then the fourth part of the mind will start working. This is reaction; its job is to react. If a pleasant sensation arises, it will react with craving. If an unpleasant sensation arises, it will react with aversion. Pleasant sensation: "I like it. Very good! I want more, I want more!" Similarly, unpleasant sensation: "I dislike it. I don't want it." Generating craving and aversion is the part played by the fourth factor of the mind-reaction.

    Understand that this process is going on constantly at one sense door or another. Every moment something or the other is happening at one of the sense doors. Every moment the respective consciousness cognizes; the perception recognizes; the feeling part of the mind feels; and the reacting part of the mind reacts, with either craving or aversion. This happens continuously in one's life.

    http://www.buddhanet.net/bvk_study/bvk212a.htm
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    "You meet saints everywhere. They can be anywhere. They are people behaving decently in an indecent society."

    Kurt Vonnegut's "Stardust Memory"
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    neni vsechno prijemne, to ale neznamena, ze to neni zazrak ;)

    [ KOLOUSEK @ CESTA K SOBĚ aneb MÁGEM SAMI SOBĚ ]
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    How Not to Talk to Your Kids - The Inverse Power of Praise.
    http://nymag.com/news/features/27840/?imw=Y
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    [ SHAREEZ @ Definitely, Love ]
    „Znáš hru na toho Druhého? Je z jednoho příběhu napsaného před sto lety. Jeho autor…“
    „Nech autora autorem a řekni mi, o čem to bylo,“ prosím ho, zatímco procházíme jediným náměstím Saint-Savinu.
    „Potkal jednou jeden muž starého přítele, který se celý život snažil dostat k penězům, ale bezvýsledně. Budu mu muset dát nějaké drobné - řekl si muž. Ještě téhož večera se ale náhodou dozví, že jeho starý přítel je bohatý a že zaplatil všechny dluhy, které si v průběhu let nadělal.
    Jdou do hospody, kam kdysi chodívali společně, a on platí útratu za všechny. Když se jej ptají, jak se dostal k takovému jmění, odpoví, že až donedávna s ním žil ten Druhý. Kdo je ten druhý? -ptají se všichni. Ten, kým mě naučili být, ale kým ve skutečnosti nejsem. Ten Druhý věří, že člověk musí celý život hromadit bohatství, aby na stáří neumřel hlady. Tolik o tom přemýšlí a tolik plánuje, že na život začne myslet až ve chvíli, kdy už jsou jeho dny na tomto světě sečteny. Ale to už je pozdě.
    A kdo jsi ty?
    Jsem ten, kým je kdokoliv z nás, když jde za hlasem svého srdce. Jsem ten, koho okouzlilo tajemství života, kdo věří na zázraky a cítí radost a nadšení ze všeho, co dělá. Ten Druhý však měl strach ze zklamání, a proto mi nedovoloval jednat.
    Existuje přece utrpení - namítají lidé v hospodě.
    Existují porážky. Ale těm se nevyhne nikdo. Proto je lepší prohrát několik bitev, když se bijeme o své sny, než být poraženi či nevědět, za co jsme se bili.
    A to je všechno? - ptají se ostatní.
    Ano. Když jsem to pochopil, jednoho rána jsem se rozhodl, že budu takový, jaký jsem vždy v hloubi duše chtěl být. Ten druhý zůstal v pokoji, sledoval mě, ale já jsem ho k sobě už nepustil, třebaže se mi několikrát pokusil nahnat strach a varoval mě před rizikem, které podstupuji, když nemyslím na to, co všechno by se mi v životě mohlo stát.
    Jakmile jsem však toho Druhého vypudil ze svého života, začala Boží prozřetelnost konat zázraky.“
    CHARION
    CHARION --- ---
    Všechny věci pocházejí z mysli. Když je celá mysl tichá, přestane se cokoliv objevovat. Co je druhý, co je "já"? Protože v této době není ani známka rozlišování, nemůže se ustavit ani jediný atom. Když se nezrodí ani jediná myšlenka, proniknete před lůno a za pytel kůže - jeden bod nepředstavitelného osvícení, celého a nerozlišeného, bez rohů, hran a stop, to se nemůže zkalit; to, co nelze zkalit se nazývá vrozené vědění. Avšak bod vrozeného vědění se nazývá základní dar - nakonec nedostáváme nic víc než náš vlastní podíl. Být prázdný, otevřený, jemně vědomý bez jakýchkoliv obrazů, skutečně slyšet bez ozvěn. Tak je řečeno: "Není to v dosahu oka a ucha." To je nejzazší bod dosažení mystického souladu. Světlo odtud emanuje a vesmír se v tom všude odráží - je to všechno. (Jsou to všechno stavy zakoušené pouze mnichy v sešívaných oděvech.) Ale v podstatě si nepůjčujeme věci z domácnosti někoho jiného - je absolutně nezbytné zřetelně to realizovat osobně. Takové musí být mladé rostlinky mého domu :)

    Když si uvědomíte, že všechny věci jsou prázdné, budete svobodní ve všech stavech mysli a proniknete za každý atom prachu. Prvotní paprsek světla se šíří všude a pak se transformuje podle energií a situací; se vším se setkává ve zdroji - jemně osvětluje všechny věci, prázdné a bez partnera; vítr v borovicích, měsíc ve vodě - jasná harmonie bez putující mysli, bez lpění na jevech. Podstata spočívá v tom být vnitřně prázdný a mít volný prostor, reagovat navenek, přitom se nenechat poplést, jako jaro rodící květiny, jako zrcadlo odrážející obrazy; uprostřed přívalů vřavy budete přirozeně stát klidní nad tím vším.

    Když je váš stav naprosto pokojný a váš život klidný, plný pohody, uvidíte prázdnotu věků; není nic čím by bylo třeba se trápit, nic, co by mohlo překážet. Prázdné, absolutní, jasné, zářící, existuje to žrejmě po celé věky, vždycky nezkalené. Jestliže tuhle věc poznáte kývnutím hlavy, nenásledujete narození a smrt, nesetrváte ve zničení a ani ve věčnosti. Chcete-li provést přiměřenou změnu, proměňujte se spolu s myriádami forem mnohosti jevů. Chcete-li zůstat pokojní, pak pokrývejte a podpírejet stejným způsobem jako obloha a země - objevovat se nebo mizet, zavírat se nebo se otevírat, všechno je na vás.

    Vidět slunce ve dne a měsíc za noci - doba, kdy neexistuje šalba, je, když mnich v sešívaném oděvu kráčí pevně v míru - nejsou tu přirozeně žádné kouty ani švy. Jestliže chcete být takto vyrovnaní a pokojní, musíte ukončit jemné bušení a tkaní v mysli. Chcete přestat reptat? Musíte to odetnout ( prosedět se tím) a odhodit. Pak můžete zářit skrze tohle všechno. Světlo a odraz, oboje je zapomenuto, kůže a maso odpadly, všechny smysly se vyčistily, oči jsou přirozeně jasné. Vaše zdroje jsou úplně kompletní, nezůstáváte nikde viset, ale jste v harmonii ve všech dobách. Přímo v osvícení je temnota, přímo v temnotě je osvícení. Osamocená loďka veze měsíc; v noci odpočívá v rákosí. Ten jeden paprsek světla je nakonec takový.

    Čistá, dokonale jasná - síla oka nemůže dosáhnout svých hranic. Tichý, prázdný, nesmírný - dosah mysli nemůže najít svůj okraj. Kdo zkoumá upřímně a skutečně přijde, považuje to za svou základní půdu - ani Buddhové, ani démoni tam nemohou vstoupit, prach ani špína ji nemohou poskrvnit. Hodí se k hranatému i kulatému, její způsob jednání je naprosto přiměřený. Tehdy nekonečna nepředstavitelných funkcí, jemně se navzájem doplňujících, vyrážejí z této půdy a končí na této půdě. To, co se tam nachází, vlastní každý.

    Není vůbec žádný způsob jak studovat tuto věc; podstata spočívá ve vyprázdnění a otevření těla a mysli, takže jsou obrovské jako prostor - pak budete přirozeně všude kompletní. Toto uvědomění se nemůže zkalit, tato jasnost se nemůže zmást. Měsíc následuje tekoucí vody, déšť jde s pohybem mraků. Nakonec není tolik myslí, aby mohly vyprodukovat tolik věcí - jenom nezadržujte věci vy sami a nic nebude zadržovat vás. Tělo a mysl - jedna takovost, není nic vně těla. Stejná substance, stejná funkce, jedna podstata, jeden charakter. Každý smysl a smyslový vjem je okamžitý a absolutní. Proto bylo řečeno, že svatý nemá žádné "já", ale neexistuje nic, co by nebyl on sám. Je to tak zřejmé, tak jasné - tehdy si uvědomíte, že ať sebrané nebo puštěné, stalo se to bílým býkem na otevřeném prostranství, kterého nemůžete odehnat, ani když se o to snažíte.

    Jednání i odpočinek lidí Cesty je jako plující oblaka bez mysli, jako měsíc v úplňku, jenž se odráží všude. Nic je nezastavuje - jasně, uprostřed myriády forem stojí v klidu. V kontaktu s chodem okolností, nic na ně nepůsobí, nic je nezmate, mají stejnou funkci jako ti, kteří mají stejnou podstatu jako oni. Slova to nemohou komunikovat, myšlení k tomu nemůže dospět. Transcendentní, absolutní, svobodné, za úsilím - je to nepředstavitelně uskutečněno mimo intelekt a emoce. Použije se to na cestě, nabere se to doma - skutečné vidění, které rozumí zrození a smrti a jde za příčinu a podmínku, je kvalitou uvědomění a v základě nikde nepobývá. Proto je řečeno: " Vše pronikající mysl nikde nepobývá."

    Když se zastavíte a odpočíváte, je to jako oceán, který do sebe pojímá sto řek - vše tu získává jednu chuť. Když se do toho pustíte a jednáte, je to jako věčný proud nesený ženoucím se větrem - všechno sem přichází a plyne společně. Neznamená tohle dojít ke skutečnému zdroji, dosáhnout projevení veliké funkce? Mniši v sešívaných oděvech se vhodně mění podle situace - měli by být takoví. Ale kdy jste vůbec ustavili svou mysl a vymysleli materiální okolnosti? Tomuto musíte důkladně porozumět.

    Kráčet v prázdnotě, zapomenout na podmínky, prozařovat za stíny -jeden bod zářící a nezkalené duchovnosti. Mysl minulosti, přítomnosti a budoucnosti je odetnuta, skončilo zapletení hrubých prvků. Prázdní a zázračně jasní, samotni prozařují všemi věky - když mohou být mniši v sešívaných oděvech takoví, pak nejsou svázáni narozením a smrtí. Když jednají, pouští se přes útes, aniž by se mohli něčeho držet; vlákmo pod jejich nohama je přeseknuté, oni úplně transcendují v jediném kroku. Buddhové a patriarchové nevstupují na naši vlastní skutečnou a pravou zářící půdu; toto je naše "já", to je doba, kdy člověk zdědí rodinné záležitosti. Jakmile se zapletete do myšlení, uvíznete v toku rutiny. Prázdní, stále vědomí; jasní, vždycky zářící - bělost rákosových květů a jas měsíce splývají; veslovat na osamělé loďce, uhánět svobodně a nespoutananě- děje se to právě v této době. Ale řekněte mi, kdo je to? Hleďte se rychle rozhodnout.

    Mnich v sešívaném oděvu putující po světě by měl vyprázdit a otevřít svou mysl tak, aby v ní nezbylo ani smítko prachu. Jedině tak může dovedně reagovat, nebýt zadržován věcmi a svazován principy - plně se v nich objevuje a mizí, má svůj podíl na svobodě; jakmile se člověk zaplete do intelekuálních myšlenek, pohřbí se. Podstatné je ztělesnit to plně - tehdy se putující meč a myriáda stavů přirozeně ani nesrážejí, ani nevyhíbají; krabice a víko do sebe dokonale zapadají. Schopni sebrat se zvnějšku a odříznout všechny proudící mezery, to se nazývá společník, který zvládne rodinné záležitosti. Nakonec se odtud vrátí, bílá oblaka vcházejí do údolí, jasný měsíc krouží okolo hor - existuje doba kdy splýváme s "otcem". Z tohoto důvodu je řečeno: " Tři lidé leží na jedné látce a spí na jedné posteli." Uvnitř ani venku nejsou vůbec žádné stopy - spojeni v jeden celek, svobodni jako dešťové mraky, hlubocí jako vody vlhkého podzimu. Dobří lidé, musíte si zapamatovat tuto věc než dosáhnete realizace.

    Prázdní, volní, jasní, klidní; tvrdí, čistí, skuteční - tímto způsobem se odklidí přetrvávají zvyky mnoha životů. Když skončilo znečištění zbývajících návyků, objeví se původní světlo a září skrze vaši lebku.
    Nepřipouští to nic jiného; jasné a otevřené, je to jako obloha a voda, které splývají na podzim, jako sníh a měsíc mající stejnou barvu. Tato říše nemá hranice, je za každým umístěním. Nesmírná a pevná, bez okrajů a švů, musíte tady odhodit naprosto všechno, dřív než dosáhnete realizace. Když jste odhodili všechno, myšlení a řeč jsou tisíce mil daleko: není tu žádný rozlišující princip - jak by tu tedy ještě mohlo být cokoliv, na co by se dalo ukázat? Jenom ten, komu upadlo dno z jeho vědra, bude úplně věřit. Proto je řečeno: " Prostě uskutečněte spojení; když je uskutečněno, můžete vyrazit do činnosti a vstoupit do světa." Dosažení svobody jednání bude zcela evidentní. Zvuk a forma, stín a ozvěna jsou okamžité, beze stop.

    Wanshi Shogaku ( 1090-1157), opat z hory Tendo.

    Přepsal Charion, nejen pro vás ale abych i zlepšil sama sebe ;)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    [ BRANA @ l█▓▒ Tajemství zaniklé ▲ aj. civilizace • Masové vedomí posunující se zpet do Zdroje ▒▓█l ]
    Jednou za Buddhou přišel bráhman, aby mu položil několik otázek:

    "Tak tedy, řekni mi, který meč je nejostřejší, který jed je nejprudší, který oheň nejpalčivější a která noc je nejtemnější?"

    Buddha odpověděl: "Slovo je nejostřejší meč, závist nejprudší jed, chlípnost nejpalčivější oheň a nevědomost nejtmavší noc."

    "Kdo získává nejvíce a kdo nejvíce ztrácí, který krunýř je nejpevnější a která zbraň je nejsilnější?"

    "Nejvíce získává ten, kdo dává bez touhy po odměně." odvětil Buddha, "ten, kdo však bere, aniž by dával, ztrácí nejvíce. Trpělivost je nejpevnějším krunýřem a moudrost nejsilnější zbraní."

    Také jeho žáci chodili za Buddhou s otázkami. Jednou za ním přišel jeden z jeho žáků a ptal se: "Mistře, tolik otázek v našem učení zůstalo bez odpovědi, a jsou to otázky nejzávažnější. Například: Je svět konečný, nebo nekonečný, je omezený v čase, nebo má věčné trvání?"

    Buddha mu odpověděl: "Ve válce byl jeden voják zraněn otráveným šípem. Jeho přátelé ho rychle odnesli k ranhojiči, aby mu zachránili život. Co by se však stalo, kdyby voják řekl: nechci být ošetřen, dokud se nedozvím, kdo mne takto zranil. Neovazujte mou ránu, pokud mi neřeknete, z jaké rodiny střelec pochází a z jaké zbraně střílel. Kdyby takto voják mluvil, nezůstal by dlouho mezi živými."

    "O tom není pochyb," odvětil žák.

    "A tak jsem tě ani já nezklamal, když jsem ti nevykládal o nekonečnosti světa či posmrtném životě. Tyto poznatky s tebe neudělají ušlechtilejší bytost. Snaž se o dokonalost; až ji dosáhneš, všechno se dozvíš."

    Bráhmani měli blízko k Buddhovu učení, ale nebylo pro ně lehké vždy správně pochopit a přijmout jeho slova, proto k němu chodívali s otázkami i pro rady. Jednoho dne navštívil Buddhu bráhman, který se již blíže seznámil s jeho učením, a prosil o radu: "Věřím již, že tvá nauka je pravá od "Věčného" Pána všech světů. Řekni mi však, jak objevit cestu k věčné pravdě. Znám nazpaměť všechny Védy, ale cestu jsem nenašel."

    "Učenost není špatná věc," odvětil Buddha, "pravé poznání však můžeš získat jen srdcem. Dobrota a láska jsou sloupy, na kterých spočívá vznešený chrám blaženosti. Zákony stvoření jsou platné pro všechny. Sobectví vede ke smrti a pravda k nesmrtelnosti."

    Tak jako i ostatní připravovatelé cest i Buddha často procházel svou zemí. Při jedné z cest se svými žáky strávil noc blízko vesnice z které za ním přišel opět bráhman s otázkou: Řekni mi tedy, jsi-li Buddha, kde je Nirvána?"

    A Buddha odvětil: "Nirvána je všude tam kde je dodržován Zákon."

    "V tom případě není nikde, a proto neexistuje," odporoval bráhman.

    "Nerozumíš mi, příteli. Odpověz mi ty na otázku. Kde je příbytek větru, kde má své sídlo?"

    "Nikde," odpověděl bráhman.

    "To tedy znamená, že vítr neexistuje a že je pouhým klamem," řekl Buddha.

    Též obyčejní lidé přicházeli za Buddhou se svými bolestmi a otázkami. Jeden starý a nemocný muž, který jen s těží kráčel, opírajíc se o hůl, zeptal se ho, zda mu může pomoci. Dát mu zdraví a odvahu do života.

    Buddha se pousmál a odpověděl: "Ctihodný starče, vidím, že tvé tělo je vyčerpané. Bylo by nemoudré dožadovat se tělesného zdraví, které by ti beztak sloužilo jen krátce. Místo toho si říkej: i když je mé tělo nemocné, můj duch nikdy nemocný nebude; v tom je moje záchrana."

    Stařec vstal, jako by omládl, pozdravil Buddhu a bez hole odešel. Žáci, kteří jej viděli odcházet, řekli: "Další zázrak našeho Mistra."

    Buddha však dodal: "Je to zázrak jeho vlastní víry. Mnoho lidí umírá jen proto, že nevěří v sebe sama."
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    Samuel Barber: Adagio For Strings op. 11

    http://www.modern-strings.de/sound/download.php4?p=barber

    i kdyz premyslim, jestli to spis nez mem neni kyc.pro me uz asi jo
    STRYX
    STRYX --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam