• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    HELA
    HELA --- ---
    "My nahlížíme na život jako na relativně jednolitý, plynulý proces provázený pouze okrajovými změnami, zatímco takzvané primitivní kultury vnímají osobní vývoj jako řadu více či méně prudkých přechodů z jednoho modu existence do dalšího. Jasně to dokazují tradiční obřady přechodu konané nejen v souvislosti s narozením, pubertou a smrtí, ale zvláště v okamžiku průlomu z každodenní existence do čistě spirituálních dimenzí, jak to zakoušejí adepti náboženského života - vzestupu od lidského k nadlidskému."

    z http://www.jonathan.mysteria.cz/samanskanemoc.htm
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    [Holger Vdovin:]
    Každému citu snad odpovídá nebeská krajina nebo pekelná díra, které skutečně jsou, ačkoliv je nemůžeme vidět.
    Cit také je, ačkoliv ho nevidíme.
    Dobrý cit ve mně k malým dětem nebyl mnou, nýbrž mým, a byl důkazem, že jsem, a byl pokoj kolem maličkých, protože jsem ho měl.
    Nebe jsou snad dobrými city Boha k světu.
    Poněvadž jsou a poněvadž my je cítíme, víme, že On je.
    Ale Bůh sám dbá jen málo o svá nebe. (...)
    Dokud je nebe, existuje peklo. (...) A věřím, že tak hledí Bůh na své nebe a na své peklo a praví: 'Ani to, ani ono nejsem Já.' --- Obojí je ale znamením, že On je...


    -- Anker Larsen: Kámen mudrců, str. 458
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Anker Larsen — Kámen mudrců, kap. "Volný" (str. 448--453)

    - O různých "nebích" dle vize každého člk a jeho (ne)ochoty při tom vykrátit sama sebe (mystická smrt)

    http://fss.muni.cz/~malec/download/Larsen%20Anker%20-%20Kamen%20mudrcu%20(str.%20448--553).pdf

    krátká ukázka:

    Pode mnou bylo něco – mohu to snad nazvat… prostorou.
    Nebyla v ní radost, myslel jsem si, ač jsem nic neviděl: ‚Vše, co je opak radosti, je zde uvnitř.‘
    Ale za touto… prostorou jsem viděl jinou.
    Nemám jméno, jímž bych ji mohl nazvat. Každé jméno je příliš velké.
    Mohu ji nazvat pouští, mohu říci komora čeledínova. Obě jména jsou příliš velká, neboť něco znamenají.
    Zde nebylo nic, na co by člověk mohl vložit ruku a co by mohl pojmenovat a nazvat svým. Ale touha mě táhla k ní a ačkoliv jsem již neslyšel žádný hlas, ani neviděl ukazatele cesty, věděl jsem, že tam chci.
    Neboť tam uvnitř byl Bůh.
    Ale když jsem chtěl projít bezradostnou prostoru, která byla před Boží chudobou, zastavil jsem se a pojala mne hrůza.
    Hrůza byla déšť, který do mne pršel a vnikal jako zžírající led, rozpouštějící a ničící vše, co bylo mnou. Netroufal jsem si vejít zcela dovnitř, neboť jsem si netroufal přestat být já, netroufal jsem si dále žít a nebýt já.
    Ale pak jsem opět viděl prostoru, jež byla tak nepatrná, že v ní nemohl být nikdo jiný kromě Boha a touha mě táhla vpřed a já si pomyslel:
    ‚Když přestáváš být, jsi blíže Bohu, než když se tu zastavíš a zůstaneš sám sebou.‘
    Vešel jsem a zemřel smrtí, jež se podobá smrti našeho těla jako klidný spánek noční můře.“
    FLOYDTHEBARBER
    FLOYDTHEBARBER --- ---
    "Considering that, all hatred driven hence,
    The soul recovers radical innocence
    And learns at last that it is self-delighting,
    Self-appeasing, self-affrighting,
    And that its own sweet will is Heaven's will;
    She can, though every face will scowl
    And every windy quarter howl
    Or every bellows burst, be happy still."



    W.B.Yeats - A Prayer for My Daughter
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    "Každý má právo na svou iluzi"
    - z nějaké detektivky, ale praštilo měto do očí a donutilo přemýšlet
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Hledali jsme sebe a našli jsme štěstí
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    „Hledali jsme štěstí a našli jsme sebe“. (John Lennon)
    VODA
    VODA --- ---
    hedgehog in the fog - psychadelický animák:)
    http://www.youtube.com/watch?v=dRsXU4Q6a0Q
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Life is what happens while you are busy making other plans.
    John Lennon
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    If everyone demanded peace instead of another television set, then there'd be peace.
    John Lennon
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    a pár špeků od Seneky:

    * Stěžujeme si, jak máme málo času, ale jendáme tak jako bychom ho měli nekonečně mnoho.
    * Šťastný není ten, kdo se druhým zdá, šťastný je ten, kdo se sám pokládá za šťastného.
    * O mnohé věci se nepokoušíme ne proto, že jsou těžké, ale těžké jsou proto, že se o ně nepokoušíme.
    * Štěstí a pravda kráčejí bok po boku. Proto nelze nazývat šťastným toho, kdo se nachází mimo pravdu.
    * Kdo nezná přístav, do kterého se chce plavit, tomu není žádný vítr příznivý.
    * Je zhola zbytečné se ptát, má-li život smysl či ne. Má takový smysl, jaký mu dáme.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Pravda je to, co obstojí v testu prožitku. (Albert Einstein)
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    YMLADRIS: máš pravdu, já to chápu. skleničky zásadně neutírám, ani talíře :) šlo spíše o paraboly...

    Student se jednou zeptal mistra Rugana:
    “Jaký je tvůj buddhismus?”
    Mistr mu odpověděl:
    “Dát čerstvé ovoce do košíku, jenž nemá dno.”
    DUSHAN
    DUSHAN --- ---
    Ta veta pro mne: Bud uprimny sam k sobe, nenut se do neceho, co v hloubi nechces delat.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Moje asociace na tu větu ("Když něco dělat nechceš, nedělej to, není to pro tebe.") byla:

    Činnosti, které mě neláká dělat nebo se učit.
    Druhy práce, které mě nebaví.
    Situace a prostředí, kde mi není příjemně.
    atd.

    .....Neznamená to, že by ty činnosti, situace, atd. byly špatné.
    Znamená to jen,že nejsou pro mně. Pro mně jsou jiné, ty, které mně přitahují, zajímají a přinášejí mi radost.
    Jeví se praktické a vhodné zařídit se podle toho.

    Proto mi ta hláška připadala moudrá.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    DUSHAN: Nepřekvapuje mě, že některým lidem vadí, když se zpochybňuje jejich svobodné rozhodnutí dělat něco, co dělat nechtějí.

    A taky tu máme kulturně velmi silnou představu "kdyby si každý dělal co chce, jak by to vypadalo?"
    Tahle představa předpokládá, že člověk, který nebude pořád buzerován a vnějšími strukturami do něčeho nucen, se bude flákat a věnovat destruktivním zábavám.

    Ale to je jen představa, jen kulturní vzorec.

    Ve skutečnosti touha po totální pasivitě a po vybití potlačené energie destruktivním chováním vzniká právě ve společnostech, kde jsou lidé po většinu času svázáni příliš mnoha pravidly, musí se pořád kontrolovat a přizpůsobovat něčemu, co sami nechtějí. Dobrým příkladem toho je, že jistá velmi puritánská oblast USA, kde se nemůžete ani podívat na ženu, aby to nebylo sexuální obtěžování, má jeden z největších výskytů sexuálního násilí na světě...

    Hluboce věřím, že lidská přirozenost, normální, nepokřivený stav věcí, je žít rozumně, v radosti a pohodě. Že zdravá lidská bytost sama od sebe touží dělat něco užitečného celku. A že nejlepším způsobem, jak přijít na to, co přesně to je, je následovat to, co vnitřně opravdu chceme.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    Easy=True - How ‘cognitive fluency’ shapes what we believe, how we invest, and who will become a supermodel
    http://www.boston.com/bostonglobe/ideas/articles/2010/01/31/easy__true/?page=full
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    _JOAN_: Hele, já občas taky žiju ve vlastní bublině, kdy považuji vzorek lidí, s nimiž se stýkám, jako průměrný vzorek celé populace v tomto státě.

    A pak mě vždycky píchne nějaká jehla a ta bublina splaskne.
    _JOAN_
    _JOAN_ --- ---
    ATOMINATOR: /mam pocit, že tohle už neni příliš aktuální (koho dneska zajímá televize), spíše by to chtělo vymyslet nějaký vypečený mem na nadbytečné trávení času na internetových diskuzácích/
    LOOK
    LOOK --- ---
    ATOMINATOR: Pohádky obsahují archetypální motivy v různých kombinacích a vrstvách, zatímco telenovely pouze variují různá klišé. Z toho plyne, že pohádky jsou zdrojem poznání, zatímco telenovely jsou založeny na principu nejistoty plynoucí z nepoznání skutečného světa, kterou mají kompenzovat. Telenovely žádné poznání nepřinášejí. Mají diváka utvrdit, že jeho infantilní vidění světa je zcela v pořádku. To neplatí jen pro telenovely, ale i pro dobré sitcomy jako jsou Přátelé či How I met your mother. Hlavní podmínkou sitcomu je to, aby se děj na konci epizody vrátil do stejných kolejí, v jakých byl na začátku. Díky tomu sitcom předklá vždy-známý hermeticky uzavřený svět, skýtající divákovi pocit jistoty (a to navzdory tomu, že jsou vystavěny na geniálním parodování scifi klišé jako třeba Červený Trpaslík). Mnohé sitcomy dokonce zřejmě stojí na tom, že si dělají legraci z určité výseče klišé a stereotypů. Bigbang theory si střílí ze světa super inteligentních, ale asociálních geeků, IT Crowd ze světa "ajťáků". Pohádky, především vyprávěné pohádky, aktivují imaginaci a víceznačnost (totéž je možné si představovat po každé jinak), zatímco telenovely směřují k naprosté jednoznačnosti sdělení. Pohádky jsou pravděpodobně také střípkami mozaiky, která ve svém souhrnu odráží nějaký "implicitní řád". Telenovely jsou epické, sitcomy epizodické. Telenovely na stereotypech a klišé stojí, sitcomy z nich naopak čerpají náměty pro komické situace. Na některé seriály je možno dívat se dvojíma očima: na vážno - a s komickým sebe-parodizujícím odstupem (legenda jménem Chuck Norris). Sebe-parodizující, odlehčený přístup se čím dál více promítá i do akčních filmů (Terminátor 3). Důvodem je to, že stereotypy a klišé 80. a 90. let se dnes stávají čím dál tím průhlednější a komičtější i pro běžného diváka.

    vice: http://ografologii.blogspot.com/2010/01/klise-archetyp.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam