• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    _JOAN_: Hele, já občas taky žiju ve vlastní bublině, kdy považuji vzorek lidí, s nimiž se stýkám, jako průměrný vzorek celé populace v tomto státě.

    A pak mě vždycky píchne nějaká jehla a ta bublina splaskne.
    _JOAN_
    _JOAN_ --- ---
    ATOMINATOR: /mam pocit, že tohle už neni příliš aktuální (koho dneska zajímá televize), spíše by to chtělo vymyslet nějaký vypečený mem na nadbytečné trávení času na internetových diskuzácích/
    LOOK
    LOOK --- ---
    ATOMINATOR: Pohádky obsahují archetypální motivy v různých kombinacích a vrstvách, zatímco telenovely pouze variují různá klišé. Z toho plyne, že pohádky jsou zdrojem poznání, zatímco telenovely jsou založeny na principu nejistoty plynoucí z nepoznání skutečného světa, kterou mají kompenzovat. Telenovely žádné poznání nepřinášejí. Mají diváka utvrdit, že jeho infantilní vidění světa je zcela v pořádku. To neplatí jen pro telenovely, ale i pro dobré sitcomy jako jsou Přátelé či How I met your mother. Hlavní podmínkou sitcomu je to, aby se děj na konci epizody vrátil do stejných kolejí, v jakých byl na začátku. Díky tomu sitcom předklá vždy-známý hermeticky uzavřený svět, skýtající divákovi pocit jistoty (a to navzdory tomu, že jsou vystavěny na geniálním parodování scifi klišé jako třeba Červený Trpaslík). Mnohé sitcomy dokonce zřejmě stojí na tom, že si dělají legraci z určité výseče klišé a stereotypů. Bigbang theory si střílí ze světa super inteligentních, ale asociálních geeků, IT Crowd ze světa "ajťáků". Pohádky, především vyprávěné pohádky, aktivují imaginaci a víceznačnost (totéž je možné si představovat po každé jinak), zatímco telenovely směřují k naprosté jednoznačnosti sdělení. Pohádky jsou pravděpodobně také střípkami mozaiky, která ve svém souhrnu odráží nějaký "implicitní řád". Telenovely jsou epické, sitcomy epizodické. Telenovely na stereotypech a klišé stojí, sitcomy z nich naopak čerpají náměty pro komické situace. Na některé seriály je možno dívat se dvojíma očima: na vážno - a s komickým sebe-parodizujícím odstupem (legenda jménem Chuck Norris). Sebe-parodizující, odlehčený přístup se čím dál více promítá i do akčních filmů (Terminátor 3). Důvodem je to, že stereotypy a klišé 80. a 90. let se dnes stávají čím dál tím průhlednější a komičtější i pro běžného diváka.

    vice: http://ografologii.blogspot.com/2010/01/klise-archetyp.html
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    "Jediným přitažlivým rysem rodin z televizních seriálů, s nimiž trávíme většinu času, je, že se nedívají na televizi. Kdyby to dělali, byli by tak nudní jako my a my bychom je vypnuli stejně rychle jako vypínáme sebe."

    — James Monaco

    (z knihy Jak číst film)
    DUSHAN
    DUSHAN --- ---
    Tak by mne zajimalo, proc ma CONTINUITY zaporne body. Co se tem, kteri davali palec dolu na tomhle nezda?
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    fear is only inverted faith; it is faith in evil instead of good

    strach je jen víra naruby, je to víra ve zlo místo v dobro

    (z názvu Mykova klubu)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    MTO: přesně tenhle citát jsem viděl v kontextu jinak steinerovsky založené organizace "Trojčlenný sociální organismus", viz http://www.tso.cz/o-tso/tso-idea-principy-a-uskutecneni
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Liberation is the ability to see multiple options.

    Osvobození je schopnost vidět víc možností.
    SCHWEPZ
    SCHWEPZ --- ---
    Meditujeme, abychom si zvykli na sebe sama. Na přirozený stav, když se mysl uklidní a my nahlédneme, že jsme TO, co se rýsuje na pozadí, nedotčené a sebevyzařující Jáství, které náboženství nazývají Bůh. Ticho vyvolává kontrast a tento kontrast nám umožňuje vnímat/chápat co nejsme. Až si všimneme, co jsme, učíme se TO uvědomovat za všech okolností; místo hledání se nacházíme, k čemuž je pak každý vzruch a pohyb příležitost.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    LSD is the spiritual antidote to the atomic bomb.

    (snad A.Hoffman, je to z komentáře ve filmu Albert Hoffman: Hoffmann's Potion, je to tam ale řečeno ve 3. osobě)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    If you don't want to do something, don't do it, it's not for you.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    "The entire economy of the Western world is built on things that cause cancer." - From the 1985 movie "Bliss" (od Kerraye z fejsbuku)
    JOHNY_V
    JOHNY_V --- ---
    MUTEK
    MUTEK --- ---
    PERPLEX:
    kdo nezna pristav, do ktereho se plavi, tomu neni zadny vitr priznivy
    seneca

    ..kdysi jsem tomu veril .)
    PERPLEX
    PERPLEX --- ---
    BUBBLE: to mi pripomnelo "neocekavej dobry vitr, pokud nikam neplujes" , netusim ale odkud vitr vane, asi nejake orientalni prislovi taky:)
    KULIHRASEK
    KULIHRASEK --- ---
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    vidět daleko a dojít tam není totéž (Brancusi)
    [ MAWRHIS @ CITATY ... aneb veci, ktere vam pomohly otevrit oci ... ]
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    When a wind of change is blowing, some people are building shelters and some are building windmills.

    – Čínské přísloví
    KIKU
    KIKU --- ---
    Jack Kerouac (1922 - 1969): Alcohol
    "I'm Catholic and I can't commit suicide, but I plan to drink myself to death." And so he did.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam