• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    YouTube - a bandwidth for humans
    http://www.youtube.com/watch?v=DKywEK3cj_g
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    If we look for wrongness in our world, our body, or our perceptual continuum, we can only designate this wrongness according to some sense of ‘rightness.’ There has to be some sort of nonproblem or utopian concept of how things should be. Intuiting utopia could be construed as an intimation of the enlightened state, but we conceptualize utopia in terms of rejecting the reality of our actual condition and thus we merely create another dualistic construction. It is dualistic because we would be projecting a theoretical pure/impure structure onto reality. This might temporarily distract us from the sense of dissatisfaction we experience, but it would merely reconstruct itself through its own need for polarization. Ideas that contrast pure and impure are one mode of perception, but they do not constitute the only way of understanding reality. If we stepped outside the framework of polarities such as sin and sanctity, worldly existence and heaven, pain and release from pain, ignorance and knowledge, confusion and clarity, samsara and nirvana, we could glimpse a vision of our sentient situation in which reality existed outside of polarized parameters.

    -- Ngakpa Chögyam & Khandro Déchen: Roaring Silence
    PERPLEX
    PERPLEX --- ---
    "The notes I handle no better than many pianists. But the pauses between the notes — ah, that is where the art resides."
    Artur Schnabel, rakouský pianista
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    Něco zpochybňovat neznamená jen pochybovat o tom, (ještě) si tím nebýt jistý, provokovat nové souvislosti nebo stanoviska. Něco zpochybnit - to je také: zdůvodnit otázky jiným způsobem, překódovat je a orientovat tak, aby se mohly týkat jiných životních souvislostí a jiných kulturních kontextů.

    S.D.Sauerbier/Revue Rendez-vous Aneb: O vázání uzlů/Fluxus aneb dlouhý příběh s mnoha uzly - Fluxus v Německu 1962-1994
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Spolecnost znamena rust v case, nikoliv sylogismus v logice.
    Je-li minulost vyhozena dvermi, vrati se oknem.
    -- Voltaire
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    "What brings illness is the thought of illness rather than the illness itself."

    - Hazrat Inayat Khan (Sufijsky mystik)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    ''objectively lookin at the world, y'know what y'all? Your the only people alive on the Earth today, all the people that created tradition, created countries, and created rules, them fuckers are dead. Why don't you start your own world while you got the chance.''

    Bill Hicks
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    význam většiny veřejných institucí spočívá v tom, udržet občana v tak hluboké průměrnosti, aby si dal vládnout.
    - Nicholas Sebastien Chamfort (1741 - 1794)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Naše problémy nespočívají v tom, že bychom neměli kvalifikované odborníky, kteří by nám řekli, co je potřeba udělat, ale že neděláme to, co víme, že je potřeba udělat.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Anything you hold onto as a "security blanket" (a job or relationship you keep out of fear) is actually an insecurity blanket. Let it go.—Martha Beck
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    KAMAHL: Doporučuju i jiné od něj, například Instead of Education (česky tuším Místo vzdělání)
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    CONTINUITY: dobrej tip, tu knihu si asi pořídím ;)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Stejný zdroj:

    (pozorování 17-měsíčního dítěte:)

    Narozdíl od dospělých se nezabývá tím, jak se vyhnout všemu nesnadnému a neznámému. Snaží se získat zkušenosti, objímá život. Když pozoruji toto dítě, mohu jen těžko uvěřit rozšířenému názoru, že by se děti nic nenaučily bez vnějších odměn a trestů.

    Z této představy se obvykle stává sebepotvrzující předpověď. Pokud s dětmi zacházíme dost dlouho tak, jako by to byla pravda, začnou samy věřit, že to pravda je. A tak mi mnoho lidí řeklo: "Pokud děti k něčemu nepřinutíte, nebudou dělat nic." Ještě hůře, říkají: "Kdyby mě nikdo do ničeho nenutil, sám bych nic nedělal."
    To je vyznání otroka.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Pokud se dítě zabývá tím druhem učení, kterému se věnuje většina dětí ve škole, tj. polyká slova, aby je na požádání mohlo vyplivnout zpět na učitele, pak plýtvá svým časem, nebo spíše my plýtváme jeho časem. Takové znalosti nebudou trvalé ani podstatné ani užitečné. Ale dítě, které se učí přirozeně, které sleduje svou vlastní zvídavost, kamkoliv ho vede, které přidává ke svému duševnímu obrazu skutečnosti, cokoliv potřebuje a pro co umí nalézt místo, a které odmítá beze strachu nebo bez pocitu viny všechno, co nepotřebuje, takové dítě se rozvíjí, pokud jde o znalosti, o lásku k poznání a o schopnost se učit.

    (John Holt: Proč děti neprospývají)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    TADEAS:

    it’s exactly that habit of looking at news stories in isolation that fosters the blindness to history as it’s happening

    (stejnej zdroj...wow :)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    Být člověkem znamená být na cestě.
    A. Langle
    NOISEGATE
    NOISEGATE --- ---
    ot?
    nejkrásnější vlastnost krajiny je nezmapovatelnost její duše
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Few people seem to have realized then, and even fewer realize now, that Lao Tsu’s Tao Te Ching is in fact an introductory textbook of systems thinking.
    "The Book of Integral Process" is a good translation of the title.

    Replace the early Chinese philosophical terminology with equivalent terms from systems theory and the point of the text becomes equally clear. Here’s chapter I:

    A process as described is not the process as it exists;
    The terms used to describe it are not the things they describe.
    That which evades description is the wholeness of the system;
    The act of description is merely a listing of its parts.
    Without intentionality, you can experience the whole system;
    With intentionality, you can comprehend its effects.
    These two approach the same reality in different ways,
    And the result appears confusing;
    But accepting the apparent confusion
    Gives access to the whole system.


    It would be useful if somebody were to do a complete translation of the Tao Te Ching in systems language one of these days – though in saying that, I get the uncomfortable feeling that it’s probably going to be me.

    :) hezky...
    - src
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam