• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    HESPELER
    HESPELER --- ---
    Galaxy Song w/Subtitled Lyrics - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=jsgExTttJ2Y
    STRYX
    STRYX --- ---
    ALISTAIR: Krome pribehove podmalby klasickou symbolikou dvou tvari a kalichu je tam samozrejme pekne, ze ten opticky trik samotnym procesem sveho cteni sdeluje svoji pointu. Ta neni ve vyznamu povstavajicim po "precteni" informace jak tomu byva obvykle, ale je ji nerozhodnutelnost mezi figurou a pozadim, ktera se odhali urcitym zkratem pri rozhodovani, ktera cast lomu ma byt privilegovana jako figura. Je to bezvadny priklad automaticky ilustrujici zakladni principy mechanismu rozlisovani.

    Navic to pro me ma i urcitym zpusobem existencialne sentimentalni aspekt. Aby slo obrazku porozumet musi byt zvoleno, volba vylucuje alternativu, konstituuje svebytny vyznam, ktery ovsem neni pointou. Pointa je pritomna, ve vzpomince na zazitek procesu, ale neni nikde ve ctenem vyznamu nez jako jeho samotna aktualizace. Pole potenciality ruznych cteni je soucasne pritomno skrze svoji nepritomnost. Kdyz si to clovek ontologizuje, muze ho to treba dojmout.

    Vtip si pak tak trochu horko-sladce hraje s mezemi porozumeni. Vnimam to zde, obdobne jako ty, predevsim emotivne. Ten opticky trik je bezvadny arftefakt, nicmene pro lidi bez artikulovaneho vizualniho pole je zcela nesrozumitelny. Jaka to skoda. Je tam mijeni se osobnich svetu. Zakletost ve vlastnich platformach porozumeni, ktera mne osobne v soucasnosti evokuje neresitelne mezikulturni mijeni se, kteremu je vtip take vpodstate paralelou. Je to o tom, ze se lide mohou snadno nedohodnout i kdyz obe strany maji konzistentni obraz situace. Atd.

    Pote co mi tohle vsechno projelo hlavou, jsem si rikal, ze by to mohl byt i trochu psychedelicky mem. Ale je mozne (a byla by to meta uroven toho vtipu), ze takovou sdelnost ma prevazne ci pouze pro me.
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---

    Some people see things as they are and say "why",
    I dream things that never were and say "why not."

    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    STRYX: Je to zatraceně dobrá metafora.

    Pokud jde o tu "zatracenost", potenciál k bolestivýmu probouzení, čistě pocitově, nikoli obsahově, bych to přirovnal k momentu, kdy mi došlo, že "hra na slepou bábu", zamyslím-li se nad pravděpodobnými okolnostmi vzniku tohohle jména, říká dost o tom, jak dokážou být děti ignorantsky nelítostné ...

    Zajímaly by mě ty tvé další asociace... pro mě to bylo spíš něco jako chvilkové zahlédnutí toho, jak hrozně moc jinak můžou věci být pro druhého člověka, což je solidní moment roztáhnutí horizontu uvědomování si, ale nevím, jestli jsi tam neviděl něco ještě jiného, něco co tě přimělo to sem hodit..
    STRYX
    STRYX --- ---
    AIM_FREEMAN: Prislo mi, ze to ma potencial, ale mozna jsem se jenom nechal unest serii asociaci, ktere se mi pri pohledu na ten vtip vybavily. Kerray to kdyztak smaze. :o)
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    STRYX: joko fór to neni nejhorší, ale hledat tam přesah je trochu krokolomný imho. ale tak popřemejšlel jsem no.
    STRYX
    STRYX --- ---
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    HANEBNIK
    HANEBNIK --- ---
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    repost z ALTERNATIVE & STRANGE COMICS
    RADIQAL
    RADIQAL --- ---
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    Bohatý továrník ze Severu se pohoršil,
    když uviděl rybáře z Jihu, jak líně
    polehává vedle své loďky a pokuřuje z dýmky.

    "Proč nerybaříš?" ptá se továrník.
    "Protože jsem už dnes chytil dost," povídá rybář.
    "A proč si nenalovíš víc?"
    "A proč bych to dělal?"

    "Mohl by sis víc vydělat," zněla odpověď.
    "A pak by sis třeba k loďce mohl pořídit motor,
    lovit v hlubších vodách a nalovit víc.
    Tak by sis vydělal víc a mohl si pořídit sítě.
    S nimi bys nachytal ještě víc a vydělal ještě víc peněz.
    Brzy bys měl dost, aby sis mohl koupit
    dvě rybářské lodě... a možná celou flotilu rybářských lodí.
    Pak bys byl bohatý, tak jako já.

    "A co by bylo potom?"

    "Pak by sis mohl opravdu užívat života."

    "A co myslíte, že právě dělám?"
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---

    Mystical experiences aren't enlightenment.

    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    Trochu méně sluníčkoví-lidé-jednostranné mi přijde ne popírat rčení určená pro specifický moment ("život je pes" říkáme, když máme zrovna smůlu, není to žádné generální prohlášení o povaze jsoucna :) ale stavět proti sobě dvě existující rčení (a vidět současnou pravdu obou) ve stylu meta-rčení:

    "opakem malé pravdy je lež (nebo nepravda), opakem velké pravdy je jiná velká pravda"

    tj.:

    "opakování matka moudrosti" X "opakovaná lež se stává pravdou"

    "komu není shůry dáno..." X "odvážnému štěstí přeje" + "trpělivost přináší růže" ..

    atd..
    STARF
    STARF --- ---
    HESPELER
    HESPELER --- ---
    GEN_IO
    GEN_IO --- ---
    RAVNOS: :)) pěkné
    na to poslední rčení jsem ještě kdysi dávno vymyslel:
    "Nemůžeš mít všechno (..hned)" ;)
    RAVNOS
    RAVNOS --- ---
    „ Nejdřív práce, potom zábava.“
    „Práce je zábava.“

    „ V nejlepším je dobré přestat.“
    „V nejlepším je skvělé pokračovat celý život.“

    „ Bez práce nejsou koláče.“
    „Práce produkuje nejen zábavu, ale i koláče.“

    „ Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.“
    „Úspěch patří všem, nejen těm mimořádně talentovaným.“

    „ Život je pes.“
    „Žít je psina.“

    „ Život není procházka růžovým sadem.“
    „Život je procházka růžovým sadem.“

    „ Nemůžeš mít všechno.“
    „Můžeme mít cokoliv si budeme přát.“


    zdroj: http://www.sarkakmochova.cz/news/v-nejlepsim-prestat-/
    CRS
    CRS --- ---
    Pesimista lamentuje na vítr.
    Optimista čeká až ustane.
    Realista mu uzpůsobí plachty.
    EMBRYO
    EMBRYO --- ---
    "Považuji za největší vítězství vědy nad náboženstvím 17. století, kdy se na kostely začaly montovat hromosvody."

    Isaac Asimov
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam