• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    Pokud nemáš čas přečíst tohle záhlaví, nemá vůbec cenu pokračovat v čtení.

    Co sem patří si přečtěte na nástěnce. Klidně můžete chválit či diskutovat, ale počítejte s tím, že věci, které sem nesedí, se mažou hned, a věci, které sem nesedí, ale jsou zajímavé, se taky mažou, jen o něco později - aby v archivu zůstávaly jen psychedelické memy.

    Pro čtenáře
    Co si o klubu pomyslí čtenář, je jen a pouze na něm. Můžou tu klidně být matoucí či provokativní věci. Můžou tu být věci, které jsou pravý opak psychedelie - a je na vás, abyste se zarazili, a řekli si - no momentík. Většinou nemá cenu brát to tu doslovně nebo dokonce hodnotit jednotlivé příspěvky - buďto mně něco osloví, nebo neosloví. Obsah je cílen na návštěvníka, který si je schopen hrát s významy a odlesky slov, je ochoten se dívat na věci ze zajímavých úhlů, aniž by to pro něj nutně znamenalo, že těmto náhledům musí věřit. A pokud by něco z obsahu pomohlo třeba jen jedinému člověku (tobě? :) k probuzení, splní svůj účel dokonale.

    Do your own thinking!
    Není důležité souhlasit, ale zamyslet se / zkusit si jiný úhel pohledu
    rozbalit záhlaví
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SINECURVE:
    338. Existují dokonce lidé, kteří tvrdí, že lze pouze nanejvýš předpokládat, že voda v kotli nad ohněm bude vřít a ne mrznout, a že tedy přísně vzato to, co považujeme za nemožné, je pouze nepravděpodobné. Jak se to projevuje v jejich životě? Není to jen tak, že o některých věcech hovoří o trochu víc než ostatní?

    467. Sedím s filosofem v zahradě; neustále opakuje: „Vím, že to je strom,“ a ukazuje přitom na strom poblíž nás. Přichází někdo třetí a slyší to, a já mu říkám: „Tento člověk není pomatený: pouze filosofujeme.“

    Ludwig Wittgenstein: O jistotě
    SINECURVE
    SINECURVE --- ---
    "Ten, kdo hledá pravdu, musí, pokud to je jen možno, pochybovat o všem." Descartes ("Pravidla vedeni rozumu")
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: patřím určitě mezi ty, kteří pomohli "přisát" víc lidí k Internetu. Jako určitě to ideální není, ale ve srovnání s televizí to dává aspoň nějakou iluzi interakce... TV jako primární médium ve mě vyvolávala zoufalství.

    JAZZZ:
    ARGANNAH:
    HARVIE: no, ono jde o samotné "připoutání pozornosti": už jsme tedy určitě opustili cokoliv "psychedelického", ale možná to spadá to škatulky "neuropolitika", nevím. lze si to vyložit sociálně i ještě jinak... já jsem za "zábavu" prostě samotný fakt "připoutání pozornosti".

    pokud někomu např. nějaký čas pomáháš, děláš to proto, že ti to přijde zábavnější, než konzumovat nějaké produkty určené k připoutání tvé pozornosti. nic víc, nic míň. nijak chytřeji to říct neumím... pokud se stala dobrá věc, stal se zázrak, protože někomu přišlo zábavnější tu dobrou věc udělat, než si nechat připoutat pozornost něčím jiným. nic víc.

    buddhisté tuším nějak složitě formulovali, že pokud někomu pomáháš s nějakým účelem "zlepšit si karmu", tedy připadat si jako někdo lepší, tak je to v podstatě špatně: mělo by se to dělat, ale "jen tak" a být si vědom jakési neutrality. "do what you do"... já si pochopitelně často nechávám připoutat pozornost špatnýma či bezvýznamnýma věcma, o tom žádná...

    HESPELER
    HESPELER --- ---
    HARVIE: ano ano... :]

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    JAZZZ: no nakonec to tak zkoncilo, ze sme vsichni objevili internet a ze jsme aspon nejakym zpusobem si z nej vybirat co nas zajima a ze je to hrozne efektivni a nikdo nam nic nevnucuje, az na to ze uz me to intelektualne vysalo do nejaky sedivy oblasti, kde uz vlastne jenom sedim na nyxu a ta kreativita a vlastni invence ktera byla potreba tenkrat na vytacecim modemu se s kazdym novym internetovym vynalezem ztraci a stava se ze me konzument stejne jako predtim u televize, kterou jsem tak odsuzoval v porovnani s internetem.
    CRS
    CRS --- ---
    "Odhaduje se, že dnešní banky nabízejí lidem 350 tisíc 'finančních produktů'. Když se ale pořádně podívám okolo sebe, vidím jen jeden jediný – chudobu."
    (neznámý)
    JAMINA
    JAMINA --- ---
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    ono to je oběma způsoby současně a mnoha dalšími k tomu :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ARGANNAH: v zajmu libozvucnosti je to mozna napsane nejasne, ale vsadim boty, ze xchaos mel na mysli velmi nepovrchni typ "vzajemne mezilidske zabavy" :) kdyz mi byly 3 tak jsem porad behal za rodicema a otravoval je aby mi cetly. pokud by mi do ruky vrazili tablet a nechali me konzumovat proud, ktery tymy odborniku navrhuji k dosazeni ultimatni iluze, pravdepodobne bych se ted placal v peknych srackach :)
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    XCHAOS: To je přece úplně obráceně, ne? Že jsou prostě na světě i jiné věci, než bezbřehá věčná povrchní zábava
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    INK_FLO: já tyto teorie znám, a víceméně je obvykle stručně shrnuji takto: "naděje spočívá v tom, že budeme všichni pro sebe navzájem zábavnější, než zábavní průmysl"
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Je-li princip neustálé obměny povýšen na hlavní maximu všeho usilování, mění se proud i těch nejvíce vzrušujících inovací pozvolna v obyčejnou rutinu. Zrychlující se koloběh novinek, i kdyby každá z nich byla sebevíce poutavá, se po čase stává únavným a neméně ubíjejícím než nuda, které se snaží sběrači zážitků stále křečovitěji vyhnout.

    Společnost zážitků se rodí v okamžiku, kdy střední vrstvy své pokrytectví odkládají a začínají se věnovat honbě za prchavými zážitky stejně náruživě jako vrstvy vyšší. Teprve od této chvíle se z provozování báječných zážitků může stát nové a prosperující průmyslové odvětví. Na rozdíl od klasických odvětví, která produkovala věci více či méně trvalejší spotřeby, kde trh mohl být po jistém čase nasycen, profituje nový byznys plnými hrstmi z toho, že zážitky není možno změnit v trvalý stav. To umožňuje, aby byl proud jejich produkce neomezeně rozšiřován.

    O co méně zážitky obohacují nitro těch, kdo se za nimi bezcílně honí, tím vyšší profit pro ty, kdo je ve velkém provozují a nabízejí. Pouhý užitek, který ještě nedávno motivoval ty, kdo věci sháněli a kupovali, je doplněn (někdy dokonce nahrazen) prožitkem, který si mohou jejich nákupem s garantovanou zárukou obstarat. Strategie, které byly při tomto prodeji na trhu se zážitky rozvinuty, prohlásí později filosofové a sociologové za rysy zcela nové a bezkonkurenčně jedinečné doby – doby postmoderní. Patří do ní údajná neomezenost výběru v kombinaci s naprosto reálnou těkavostí konzumenta, právě tak jako neporovnatelnost téhož prožitku u různých lidí či aktivní dotvoření toho, co je nabízeno, podle vlastního gusta.

    Moderní společnost se svými obrovskými aparáty průmyslové výroby byla ráznou odpovědí na pradávný strach lidstva ze zoufalé bídy a nedostatku. V okamžiku, kdy obyčejného zboží začal být alespoň v některých zemích dostatek pro všechny, nastoupil místo strachu z nedostatku strach nový, strach, který dříve znali jen privilegovaní – strach z ubíjející nudy. Masivní produktivní aparát pružně reaguje na novou poptávku a začíná jako na běžícím pásu chrlit neobyčejné zážitky. Spotřebitelé si je pořizují v rytmu módních vln, aby tak sami před sebou osvědčili svou jedinečnost a vychutnali si naprostou svobodu své volby.

    Jan Keller: Dorian Gray a společnost zážitku – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/kultura/salon/221264-jan-keller-dorian-gray-a-spolecnost-zazitku.html
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    PANPOSPA
    PANPOSPA --- ---
    CHRISTINE
    CHRISTINE --- ---
    The first bardo comes at the very moment of death, when there dawns the Clear Light of the Ultimate Reality. This is the very content and substance of the state of liberation, if only the soul can recognize it and act in a way to remain in that state. The instructions intended to be read at the moment of the person's death are designed to help him do this. He is told, first of all, to embrace this supreme experience not in a selfish and egoistic way but rather with love and compassion for all sentient beings. This will aid him in the second step, which is to realize that his own mind and self is identical with the Clear Light, implying that he himself IS the Ultimate Reality, "the All-good Buddha", transcending time, eternity, and all creation. If he can recognize this while in this supreme state at the moment of death, he will attain liberation-that is, he will remain in the Clear Light forever. This condition is called the "Dharmakaya", the highest spiritual body of the Buddha.

    The Tibetan Book of the Dead
    http://www.near-death.com/experiences/buddhism01.html
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---


    XCHAOS: :)) tak přiodím taky jeden frk :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    není to úplně psychedelické... ale není to ani úplně obyčejný starý či nový internetový humor...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---

    repost, ale sem se hodi vic :)
    CHRISTINE
    CHRISTINE --- ---
    KUKIDE
    KUKIDE --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam