• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    JAN NÁLEVKA - Východ

    VINNEE
    VINNEE --- ---
    SANJA IVEKOVIČ - Hrdost

    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    on design pracuje hlavně s vnějším omezení (především použitelnost), na rozdíl od umění, kde jde jen o omezení vnitřní (např. morální, autorovy kompetence a vůle)
    ATOMIC
    ATOMIC --- ---
    AHASVER: jj maš pravdu že obsah s funkcí jsou dvě věci a trochu jsem to sloučil...pardon (pišu jak to ze mě padá a nemam na to v tuhle chvili čas mam teď dělat něco uplně jinýho...)
    AHASVER:.-))
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    AHASVER: ok, nevermind :) po krátkym uvažování nad tim, co jsem napsal naposled, jsem došel k závěru, že to je umění :))
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    ATOMIC: asi to neumim vysvětlit, ale ty asi zase zaměňuješ obsah a funkci ;) zadání v tomhle případě žádný neni (žejo), mám obsah a hledám, jakou formu mu dám. i když když nad tim přemejšlim, tak mi tam ta kauzalita nějak hapruje a budu si to asi muset nakreslit a zamyslet se nad tim :) (pardon, strašně málo jsem spal v posledních dnech, takže ty formulace myšlenek už trochu váznou:))
    ATOMIC
    ATOMIC --- ---
    AHASVER: tak to asi nerozumim otázce...
    mám pocit že design se zabývá formou a obsah je dán zadáním(zjednodušuji..) tedy pokud by šlo o hledání vhodné formy pro mé zdělení, tedy stěžejní je obsah a formou formuluji co chci říct - tedy je vše jak má být...)

    no a co se týče toho plesnivýho toustu tak nevim - na stránkách je minimum vysvětlujícího textu - osobně takové věci víc vnímám intuitivně.
    AHASVER
    AHASVER --- ---
    ATOMIC: ne, myslel jsem to v tom pořadí, jak jsem to napsal, jinak by to nebyl design... speciálně tohle od tebe
    http://www.torbenribe.dk/T_Ribe_Exit_2006_03.jpg-for-web-large.jpg
    ATOMIC
    ATOMIC --- ---
    AHASVER: HLEDÁNI FORMY PROSTŘEDNICTVÍM OBSAHU je dobré!!
    možná si myslel hledání obsahu prostřednictvím formy...
    Nicméně pokud mohu mluvit za sebe tak mi to nevadí resp. u tohohle chlapika co jsem pastnul to ani tak nevidím spiš mi přijde, že využívá různých forem (např obalů od komiksových sešitů) ke svým vlastním sdělením atp...

    AHASVER
    AHASVER --- ---
    KHALAVERA:
    ATOMIC:
    oboje mě baví hodně, ale přijde mi to spíš už jako design nebo hledání formy prostřednictvím obsahu (jestli to dává smysl) než "umění" (whatever that is)
    KONNY
    KONNY --- ---
    SEEKER: paráda, to by mohlo být, mrknu na to, díky moc... .)
    ATOMIC
    ATOMIC --- ---
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    KONNY: jedno starší číslo labyrint revue bylo na téma umění a kýč a bylo tam nejmíň 4-5 článků (překladových i od českých autorů) na toto téma, včetně slavného textu Avantgarda a kýč od Greenberga.

    http://labyrint.net/labyrint-revue-07-08.htm
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    Eva Schindling










    http://www.evsc.net
    KONNY
    KONNY --- ---
    NOIK: v pohodě... no já jsem taková poctivka v tomhle, chci to napsat sama, jako klidně bych tomu věnovala i dva dny - myslím, že chápeš, čím dřív tím líp .)
    NOIK
    NOIK --- ---
    KONNY: sory sem se smazal protože sem to nejdřív pochopil že to chceš všechno v nějaký jedný knížce...každopádně pokud to chceš porychtovat takhle během jednoho dne tak to už máš snad jednodušší sehnat si už hotovej referát:)
    KONNY
    KONNY --- ---
    KHALAVERA: mělo mě to napadnout, že ho napíšete, řešili jsme ho celý semestr, takž už ne .) (ale díky)


    NOIK: mně je to v podstatě úplně jedno, hlavně ať je to krátky, přečíst a napsat to chci během jednoho dne
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KONNY: Tomáš Kulka: Umění a kýč.
    KONNY
    KONNY --- ---
    Zdravím, potřebovala bych tip na nějakou krátkou publikaci, kapitolu nebo článek k tématu umění a falzum, umění a kýč, masové umění a ideologie, problematika definice umění nebo problematika umělecké hodnoty,… (je to pro obor sociologie do předmětu estetika a teorie umění, musím z toho udělat nějaký referát), když tak do pošty, předem moc díky…
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ATOMIC
    ATOMIC --- ---
    KHALAVERA: velmi velmi!!
    VEROUNKA
    VEROUNKA --- ---
    KHALAVERA: rentmeister pobavil :)
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    ok, diky moc :) no podle googlu a wikipedii to vypada, ze se o to nikdo moc nezajima, teda rozhodne ne nikdo cesky mluvici a na internety pisici :) holt se budu muset zeptat ucitele co nam to zadal, ikdyz se ho pekne bojim, je to dekan a je dycky pekne nabrousenej :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    THRAWN: nikdy jsem se o to podrobněji nezajímal, začal bych u Bourdieauho (Sociology of Taste), ale bůhví, google a wikipedie budou výmluvnější než já
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    KHALAVERA: no a nebyl by tam teda nejakej typ na nejakou knihu o soiologii umeni ? at tam mam aspon nejaky cesky knihy, neco sem nasel na books.google, ale stejne, diky
    CHEWINGGUN
    CHEWINGGUN --- ---
    Ahoj,

    srdečně TĚ zvu na vernisáž již 3.ročníku výstavy POD ČAROU - letos v industriálním
    prostoru HALY C.
    Doporučuji přijít VČAS na sedmou !


    více na http://www.podcarou.com/


    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    CHRONOGASTER: diky moc :) kriticky pristup je u tyhle prace nutnosti :)
    CHRONOGASTER
    CHRONOGASTER --- ---
    THRAWN: zkus knizku Suzi Gablik, Selahla moderna? ale nezapomen k tomu pristupovat kriticky;)
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    Eva Schindling - Cinematic Particles

    Film dialog, taken from subtitle files, defines movement and appearance of particles that leave traces on the screen. Smoky watercolor drawings emerge from each movies individual frequency of spoken words and their letters.

    Several particles move across the screen according to their individual acceleration and velocity values. Each particle is fed a letter of the current displayed movie dialog. The amount of active particles is defined by the amount of letters in the subtitle line. The letter influences the particles movement dynamics by adjusting the acceleration value into a calculated direction and changes its size by defining a growing or shrinking rate. Lowercase consonant letters are relocated to the position of the word's starting letter, while lowercase vocal letters bend their path towards the direction of the word's starting letter.

    This fixed set of conditions lacks random actions and therefore causes the exact same drawing if run twice. Yet the applet allows the user to manipulate the drawing by either stopping the dialog replay or changing the playing speed. By hitting the pause button, the movie stops and the particles remain with the letter the have been fed right before. This allows the particles to follow their initiated pathways without constantly changing pace and direction.

    Movies that are defined by rapid successions of spoken dialog produce drawings that consist mostly of black ink blobs that grow together, as the particles are constantly reset with new parameters. Movies that show long silent pauses between scenes gives particles more time to produce long lines and curves. By altering the replay speed of the movie, size and dynamic of the emerging drawings can be controlled.


    The Apartment (1960)



    Blade Runner (1982)



    À bout de souffle (1960)



    Pulp Fiction (1994)



    http://www.evsc.net/v6/htm/cinematic.htm
    http://www.evsc.net/v6/index.htm
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam