• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění
    LALAITHWEN
    LALAITHWEN --- ---
    dobry!:)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    omg, některé ty věci fakt tesat...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---

    MAURIZIO CATTELAN: You look great.

    Paul Chan: Thank you.

    MC: Before we start, I would like to give you

    something.

    PC: What is it?

    MC: Five minutes of uninterrupted eye contact.

    PC: I don’t know what to say…

    MC: Think of it as a gift.

    PC: I know what to say now. Thank you.

    [Five long minutes pass]

    MC: How do you feel?

    PC: Aroused.

    MC: Isn’t that strange, me too!

    PC: I don’t think it’s strange. It’s just nice.

    MC: Why do you think that happened?

    PC: Silence and attention have a way of

    heightening all the senses.

    MC: It’s true. You even look a tad taller.

    PC: It might be the new pants.



    cont> http://www.flashartonline.com/interno.php?pagina=intervista_det&id_art=198&det=ok&title=PAUL-CHAN
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    VYTVARNICE
    VYTVARNICE --- ---
    jo, vidím to jako rubikovu kostku, každé pole je jeden šuplík převažujících zájmů :))
    NOIK
    NOIK --- ---
    umělecká obec se rozděluje do skupin krylovců a cimrmanovců ..to zní opravdu apokalypticky:)
    VYTVARNICE
    VYTVARNICE --- ---
    Autorské čtení Pavla Hejátka rozhodně stojí za to. Autora znám osobně, není tak tvrdý, jak na první pohled vypadá. V jistém slova smyslu je to křehký, nemocí zlomený člověk, který ve svých básních bojuje s něčím, co je už minulostí. Některé slovní obraty a sousloví mají jiskřivý vtip a jiné páchnou dekadencí. Vidím ho jako muže, básníka, exhibicionistu, vesnickou pavlačovou klepnu a fanouška Karla Kryla. Je zajímavé, že například i umělecká obec se rozděluje do skupin krylovců a cimrmanovců. S Járou Cimrmanem si u Hejátka neškrtnete. V každém případě autorské čtení doporučuju i z osobních důvodů. Obal knihy Pomníky z asfaltu jsem mu na zakázku malovala já. P.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    FACEO: ano, myslel jsem běžné střední školy a jejich vliv na povědomí o výtv. umění jejich absolventů...
    TANAIS
    TANAIS --- ---
    FACEO: už jsem v obraze :)

    GGG: dost líbí

    NOIK: obávám se, že nezměnilo. Chyba je v osnovách...
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    GALERIE NOD
    11/1/2009 19:00
    Pavel J. Hejátko - Pomníky z asfaltu




    Autorské čtení kontroverzního básníka Pavla J. Hejátka spojené s hudební produkcí (dernisáž výstav Iranian Komplex, Podvratné mýty a Kassaboys Museum)

    Básník, spisovatel a novinář Pavel J. Hejátko se narodil 30. 9. 1975 v Rakovníku. Vystudoval bakalariát na FFMU v Brně, obory afrikanistika a rusistika a v roli odborného asistenta zde i nějakou chvíli přednášel. Žije na samotě v malé vesničce poblíž města Náměšť nad Oslavou, kde od roku 1993 také tvoří.

    V současnosti jde pravděpodobně o nejextravagantnějšího česko-slovenského umělce, který je tvorbou přirovnáván k Františku Gellnerovi, Karlu Krylovi, Egonu Bondymu, či Ivanu Divišovi. Publikoval v mnoha literárních časopisech: Psí víno, Protimluv, Obrys-Kmen, Tvar, A2, Totem, Divoké víno atd., ve kterých vyšla i řada pozitivních recenzí na jeho knihy.

    V letech 1993 - 1997 byl také členem dnes již legendární undergroundové skupiny Agony Conscience, která jako jedna z mála českých skupin svého hudebního ražení (grind core), prorazila za hranicemi České republiky.

    Hudební vystoupení Milan Kozelka, Radovan Čerevka & host.


    http://nod.roxy.cz/?p=592

    GGG
    GGG --- ---
    Paul Urich







    NOIK
    NOIK --- ---
    no vono je to totiž tim že se na středních školách pořád nevim proč dává zbytečně velkej prostor pravěku, egyptu, antice a podobným dávnověkům a pak už na tu dvacítku prostě nezbejvá čas...to platí i pro dějepis...ale možná je ta situace teď lepší-nevim

    co se týká dějin umění tak třeba v olomouci se 20. století věnuje jenom švácha (architektura-jedny z nejlepších přednášek na týhle katedře) a pak taková lehce zmatená pani jejíž přednášky stojej víceméně za hovno a dostane se tak maximálně k popartu-radši nechtějte slyšet jak to vypadá...a to je samozřejmě velká chyba protože tady už ten prostor na speciální semináře je...nevim ale jak je to v praze, brně nebo ostravě
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    Pravda je ze na Slovensku vyuka na Kunst historii vraj aspon podla toho čo som sa rozpraval s viacerimi absolventmi konči surealizmom neviem ako to je tento rok ale tak to bolo
    FACEO
    FACEO --- ---
    SEEKER: tak vies radsej sa opytam ako by som sa zase v dacom pomylil bo na slovensku fakt nieje na vseobecnych skolach o dejina umenia skoro nic a v tom mate pravdu ze je to velmi na skodu
    SEEKER
    SEEKER --- ---
    FACEO: ano všeobecně to myslel, tady si fakt někdo sedí na vedení
    FACEO
    FACEO --- ---
    TANAIS: na slovensku su dejiny umenia na umeleckych skolach ale je k tomu dost lezerny pristup nic viac asi sa tu dako nechapeme :)


    KHALAVERA: teraz ako vseobecne na strednych skolach alebo cisto umeleckych?
    ALBATROS
    ALBATROS --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ALBATROS, FACEO: vážení, sice nevím, jak se vám povedlo vyčíst z toho, co jsem napsal, to, co tady píšete, ale takhle jsem to rozhodně nemyslel... jde mi jen a pouze o zdůraznění rozdílu mezí tím, když na střední je a není výuka dějin výtvarného umění, nic víc, nic míň

    chápu, Viktore, že sis z toho vytáhl nějaké spojení s tebou, řešíš ve své práci přeci jen to ego, ale ne... teď ne :) teď jsem opravdu nenarážel na tebe .) neřešil jsem umělce, řešil jsem to, co do jakéhokoli člověka hustí než domaturuje .)
    M2S
    M2S --- ---
    ALBATROS: ako co neboco cico mozna se v tom ztracam ja ale jiste jsem chtel poukazat na uroven vytvarne vyuky, nevim jak u vas takze mam moznost to srovnat s CR (nepredpokladam odlisnosti), zejmena na zakladnich skolach a vseobecne i ZUS (ale to bych si nedovolil zobecnovat) ... jakmile se nezacne na techto mistech tak lze tezko ocekavat do budoucna vetsi pochopeni a toleranci vizualna natoz tak soucasnymu umeni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam