• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění




    "My favorite art is the art I don't understand." Pae White
    "Umění chce tvořit konečnost, která vrací nekonečno." Deleuze a Guattari
    "The ‘value’ of particular artists after Duchamp can be weighed according to how much they questioned the nature of art; which is another way of saying “what they added to the conception of art” or what wasn’t there before they started. Artists question the nature of art by presenting new propositions as to art’s nature. And to do this one cannot concern oneself with the handed down ‘language’ of traditional art, since this activity is based on the assumption that there is only one way of framing art propositions. But the very stuff of art is indeed greatly related to ‘creating’ new propositions. That there is no ‘truth’ as to what art is seems quite unrealized." Peter Coffin z rozhovoru

    než začneš diskusi o tom, o co je to umění, čti: 1, 2, 3, 4, 5 - krátký a čtivý úvod do kritiky umění
    rozbalit záhlaví
    KUBA687
    KUBA687 --- ---
    VINNEE: díky moc!
    VINNEE
    VINNEE --- ---
    KUBA687: ano pořizují se záznamy. Nejsem si jista jestli úplně ze všech, ale z většiny ano. Pokud bys měl o některý zájem napis email Markete Strnadové na tranzit_office@volny.cz
    KUBA687
    KUBA687 --- ---
    nemáte někdo tušení, jestli se v tranzitdisplay pořizujou záznamy z "práce"? chtěl jsem tam včera jít, ale nebyl jsem... dík
    EVICZKA
    EVICZKA --- ---
    Underwater Sculpture by Jason deCaires Taylor
    Underwater Sculpture by Jason deCaires Taylor
    http://underwatersculpture.com/index.asp

    YouTube - Jason de Caires Taylor Underwater Sculptures
    http://www.youtube.com/watch?v=X33698McQ7g&feature=player_embedded#!

    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    [ KINO NTK: LÉTO V ŠANGHAJI (režie Saša Dlouhý) / kinomovie / 18.11.2010 / CR - Praha - Národní technická knihovna ]

    Národní technická knihovna a Freesam si Vás dovolují pozvat na projekci filmu

    LÉTO V ŠANGHAJI

    18. 11. 2010 v 19:00 v Ballingově sále NTK


    Tree, Point, Pasta, Masker, Tron, Skart, Cryptic 257 jsou přední čeští umělci zabývající se streetartem a novými médii. V létě 2010 dostali možnost představit svoji tvorbu na světové výstavě v Šanghaji. Jejich vize města budoucnosti se tak stala oficiální součástí pavilonu České republiky. Cesta výtvarníků do Číny se stala námětem pro dokumentární film, který zachycuje atmosféru nejlidnatějšího čínského města.

    námět, kamera, režie - Saša Dlouhý
    střih - Jakub Voves
    hudba - Ondřej Skala aka Ježíš táhne na Berlín
    zvuková postprodukce - Václav Flégl
    překlady - Tomáš V. F. Jirsák Havran a Haruna Honcoopová



    intropage | Default Submission
    http://www.freesam.org/

    Národní technická knihovna, Technická 6, Praha 6

    VSTUP ZDARMA!
    GGG
    GGG --- ---
    ART iT from Japan
    http://art-it.tumblr.com
    GGG
    GGG --- ---
    Contemporary art guide and agenda — Slash Paris
    http://www.slash.fr/en/
    GGG
    GGG --- ---
    Andrew Dadson



    GGG
    GGG --- ---
    Paper or Plastic: Ester Partegàs, More World at Foxy Production
    Daily Serving » Paper or Plastic: Ester Partegàs, More World at Foxy Production
    http://dailyserving.com/2010/11/paper-or-plastic-ester-partegas-more-world-at-foxy-production/



    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Kateřina Závodová – Intervaly

    9. LISTOPADU – 9. PROSINCE 2010
    VERNISÁŽ PO 8. LISTOPADU V 18:00

    Školská 28





    Výstavní projekt Kateřiny Závodové je postavený na příbězích. Jakmile divák vstoupí do expozice stává se zároveň jejich scenáristou i aktérem. Klíčem a počátkem naznačených příběhů je kalendář se jmény pohřešovaných osob, kde téměř každý den v roce je spojen s portrétem a jménem zmizelé osoby. Autorka domýšlí životní osudy po jejich zmizení, otvírá a vykresluje možné vyústění a děje. Krátké příběhy - video-etudy pak odkazují na témata jako je naděje, pád, vysvobození, ztracení se v čase a prostoru a uvěznění v čase. Téma zmizelých osob má dramatický, emocionální a tragický podtext, ale autorka jej podává citlivě a bez patosu.
    Důležitým prvkem výstavy je otázka vztahu času a prostoru, související i s názvem výstavy. Čas je abstraktní veličina, těžko postihnutelná našimi smysly, ale hraje v lidských příbězích zásadní roli. Vystavený elektronický objekt, odměřující časový rytmus, zpřítomňuje tísnivé uvědomnění faktu plynutí času, které je jednosměrné a lineární, ale i zpětné, kdy vnímáme čas minulý. Zároveň jde o metaforu nebezpečí uváznutí v časové smyčce. Dimenze prostoru je definovaná pravidelně rozmístěnými body na podlaze v interiéru i exteriéru galerie.
    Rozmístění značek v prostoru je v tomto případě uvědoměním si absence, nepřítomnosti hledaných osob. Autorka uvádí: „Prázdný prostor se značkami ve mně budí pocit, že by tam měl někdo stát, že je to místo určené pro člověka.“ Naznačené příběhy jsou fragmentární, nemají začátek a konec, postrádají dějovou linii, jejich děj otevírá možnosti, otevřené různým interpretacím a divák má tak dostatek reálného i imaginárního prostoru k možnosti sám do nich vkládat vlastní příběhy. Obrazy na videu, stejně jako příběhy ztracených lidí utkvívají v mezičase, nekončí. Krasobruslařka, od které bychom očekávali nějaký výkon, se bezradně schoulí na ledě, dívka vysvobodí ze země balónek, mizející vzhůru k nebi, muž během skoku do výšky uvázne v nekonečném kruhu, roztočené isolátory představují průnik do jiné dimenze.

    Výstava Intervaly je výsledkem autorčina dlohodobého systematického uměleckého výzkumu tématu, který se jí osobně dotýka. Každý portrét v kalendáři pohřešovaných osob, který byl v malém nákladu vydán k výstavě, představuje ve skutečnosti otevřený konec příběhu a v rámci výstavy je výchozím bodem autorčina domýšlení jejich osudů: „Každá z fotografií osob skrývá nevyřešenou otázku a jeden životní příběh. Vzniká spousta dohadů, fantazií a domněnek, ze kterých konstruuji příběh s otevřeným koncem - neuzavřený případ.“

    Během práce s příběhy vytvářela Kateřina Závodová řadu variant rekonstrukce dějů a skutků, nebo možností vypátrání ztracených osob v záplavě internetové vizuality. Nakonec se rozhodla vyústění příběhů jen naznačit. Na výstavě jsou představeny díla, vybízející diváka k participaci - k vyprávění vlastních příběhů se šťastným, nebo tragickým koncem. Součastí dlouhodobého cyklu Intervaly byla i autorčina účast na výstavě “Rodinná pohoda”, věnované problematice dětí, které stát odebral z jejich rodin.

    Kateřína Závodová pracuje s působivými a silnými obrazovými metaforami, její díla jsou nesena jemnou a citlivou poetiku. Videa podobného rukopisu vytvořila již pro svoji diplomovou práci, kde jsme na šesti projekcích sledovali snové video-příběhy: žena v akváriu, umístěném v interiéru místnosti, dvojice sedící pod rozhoupaným zvonem ve veži... Autorka si pohrává s narativitou a konstruuje emocionální příběh na základě obrazových symbolů a náznaků.

    Kateřina Závodová (1975) vystudovala AVU v Praze (Konceptuální škola Miloše Šejna a Intermediální škola Milana Knížáka). Výstava Intervaly je výsledkem tvůrčího stipendia Ministerstva Kultury ČR.
    Kurátorka Lenka Kukurová

    http://www.skolska28.cz/index.php

    [ ŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor ]
    GUMAGUAR
    GUMAGUAR --- ---
    [ ROVNOBĚŽKY A PRŮSEČÍKY / vystavagallery show / 3.11.2010 / CR - Praha - GALERIE NTK ]

    ROVNOBĚŽKY A PRŮSEČÍKY



    Marie Blabolilová, Pavel Rudolf , Josef Procházka, Inge Kosková, Eva Prokopcová, Jana Budíková, Miroslav Koval, Karel Adamus, Pavla Francová, Václav Vokolek, Jan Wojnar, Pavel Mühlbauer, Jindřich Růžička, Vladimír Gebauer, Pavla Aubrechtová, Ladislav Daněk, Jiří Lindovský, Lubomír Přibyl, Vladimír Havlík, Petr Veselý, Eduard Ovčáček, Aleš Svoboda, Jaromír Zoul, Marie Molová, Pavel Hayek, Zuzana Nováčková, Petr Kvíčala, Jan Kubíč...ek, Jiří Hůla




    Geofyzikální ústav AV ČR, v.v.i. a Archiv výtvarného umění o.s.

    Vás srdečně zvou
    na souhrnnou výstavu

    ROVNOBĚŽKY A PRŮSEČÍKY

    která se uskuteční v rámci Týdne vědy a techniky 2010
    v galerii nové budovy Národní technické knihovny v areálu ČVUT, Praha 6 – Dejvice.

    Zahájení ve středu 3. listopadu 2010 v 17 hodin.

    Úvodní slovo pronesou RNDr. Jiří Fiala a RNDr. Zdeněk Havlas, DrSc., ředitel ÚOCHB AV ČR,

    zahraje České klarinetové kvarteto
    Výstava otevřena 4. – 30. listopadu 2010
    po - so 10.00 - 18.00 hodin

    Výstava se uskuteční s podporou Akademie věd ČR, ÚOCHB AV ČR a NTK.
    VEX
    VEX --- ---
    Galtung Triangle
    http://vimeo.com/16221953
    TYLACIN
    TYLACIN --- ---
    Herczeg & Kaehr | Explosion | bumbumbum
    http://bumbumbum.me/2010/10/28/herczeg-kaehr-explosion/
    SILVER_CL
    SILVER_CL --- ---
    už aby to tady bylo, Christian Marclay: The Clock: http://www.whitecube.com/exhibitions/cm/
    GGG
    GGG --- ---
    Frieze Art Fair, London 2010
    http://www.izrock.com/blog/?p=1195

    QUITE
    QUITE --- ---
    IRIS23: prosíme pozvat ještě nejméně dvakrát a to ve všech klubech :)
    IRIS23
    IRIS23 --- ---
    Přehlídka animovaného filmu vyzývá k přihlašování filmů do soutěže Jiné vize 2010

    Soutěž Jiné vize, jejíž čtvrtý ročník se bude konat v prosinci v rámci Přehlídky animovaného filmu (PAF) v Olomouci, je kurátorským výběrem audiovizuálních děl. Soutěž si klade za cíl zpřístupnit a ocenit díla profesionálů i amatérů, která neotřelým způsobem prostupují výtvarnou i filmovou scénou. Dramaturgie Jiných Vizí vyhledává vizuálně i narativně originální projekty na pomezí výtvarného umění, videoartu a animace. Soutěž je sice realizována v rámci Přehlídky animovaného filmu, který však pracuje s kategorií animace v daleko širším interpretačním rámci, než je obvyklé. Akceptována je jakákoli klasická animace, práce s manipulovaným obrazem, textem, sekvence hraného filmu, nebo záznam performance apod. Očekávána je tedy práce s pohyblivým obrazem filmu a videa v nejširším možném uchopení. Svým pojetím se soutěž asi nejvíce blíží k výběru experimentálních filmů a videí.

    Vybraných deset děl bude poté promítáno a instalováno během trvání festivalu v prostorách Uměleckého centra Univerzity Palackého v Olomouci. Všechna vybraná díla budou rovněž prezentována v doprovodném katalogu. Celek deseti soutěžních filmů a videí každoročně závisí na kurátorském výběru vyzvaných teoretiků či umělců českého výtvarného a filmového prostředí, přičemž kurátor se mění každým rokem, stejně jako tříčlenná mezinárodní porota.

    Díla musí být vyústěním nezávislého, ve smyslu nekomerčního, přístupu k tvorbě (nejedná se o soutěž a výběr reklam, znělek a komerčních zakázek). Podmínkou je, že všechny filmy a videa musí vzniknout nebo být produkována v rámci České republiky, musí být vhodné k projekci v kinosále a v galerijním prostoru. Díla nesmí být starší více než 18 měsíců zpětně od data uzavření výběru, tj. od 10. listopadu 2010. Vyhlášena bude hlavní cena a cena diváků.

    Kurátorkou letošního ročníku je Sylva Poláková, teoretička filmu a nových médií.

    Díla na CD či DVD zasílejte do 10. listopadu 2010 na adresu

    PAF Jiné vize 10
    Pastiche filmz o.s.
    Sokolská 25
    779 00 Olomouc

    Filmy je možné rovněž poslat v elektronické podobě na níže uvedený email či formou odkazu na jejich prvotní zhlédnutí přes internet.

    S dalšími dotazy se obracejte emailem na iris@pifpaf.cz nebo tady na nyxu

    Díky

    www.pifpaf.cz

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam