• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRUCEI:\truce\notes | | Le'Olam, Ever!
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Jan Jícha: Jak se Lubošek naučil mluvit slušně
    Lubošek byl sprostý vesnický chlapeček. Nikdy nezdravil, nikdy se nemodlil, jenom pořád nadával. Byl tak hrozitánsky sprostý, že stačilo, aby jen otevřel pusu, a v kostele hrůzou vyschla svěcená voda. Tatínkovi říkal vole, mamince krávo,
    a pokud někdy vyslovil některé slušné slovo jako třeba koza nebo pták, pak jedině v nějakém neslušném významu. Chudáci Luboškovi rodiče si marně lámali hlavy, jak ho ošklivé řeči odnaučit…
    Takhle začíná povídka, která dala název nové knížce Honzy Jíchy. Vlastním přičiněním i ironií osudu už autor stojí na druhé straně katedry než za dob Prevítů na straně blíž
    k tabuli. Učí češtinu i jiné jazyky, takže má denně dost příležitostí podumat, jak kdo mluví, co tím říká a co si při tom myslí. Výsledkem je i tato sbírka šestnácti inteligentních, laskavých a jazykově hravých humoristických povídek. Ta poslední sedmnáctá je z pera Marka Twaina, který to s cizími jazyky taky neměl lehké, a Honza Jícha ji pro potěchu svoji
    i vaši přeložil.
    Vychází s vynikajícími ilustracemi Lubomíra Lichého.

    Evangelium podle zajíce
    Mýtynk se konal jako vždy na mýtině, a proto to byl mýtynk. Mohl se samozřejmě konat třeba v mlází, ale pak by to byl mlázink, v bučině bůkink a v doubravě dabink. Ještě se mohl konat topink pod topoly, tam místo bylo, ale zajícovi se nechtělo dělat s topinkami, a po dřívějších zkušenostech zavrhl i schůzi v borovicích, protože to bylo borink.
    ,,Takhle už to nemůžeme nechat dál," začal zajíc a zvířátka svěsila hlavy. Sova hlavu doslova vyvěsila, protože ji nemá tak svázanou a může si s ní točit kam vítr, tam peří.
    ,,Musíme to přinést blíž," doplnila zaječice slova svého muže, ,,protože dál se to nechat nenechá."
    ,,Ty do toho nezasahuj," okřikl ji sameček, ,,vyvoláváš zmatek a nepochopení."
    Ale veverka se ohradila - úplně jednoduše, šiškami, větvičkami, mechem, zkrátka co zrovna bylo po tlapě, žádný festovní plot, ale bylo dobře poznat, že je ohrazená:
    ,,Já jsem to náhodou pochopila, až když mi to tvoje žena vysvětlila."
    Veverka vždycky chápe všechno náhodou, protože nemá buňky pro systém.
    ,,Leží to někde dál a není na to vidět, a my to tak dál nemůžeme nechat a přineseme si to blíž."
    Zajíc už se nadechoval k ráně, ale včas ho předešel jezevec:
    ,,Ať je to dál nebo blíž, jedna věc mě zajímá: co to je?"
    Jezevce vždycky zajímá jen jedna věc; je to nenáročný chasník, na jaře se pokaždé probudí a několik týdnů promýšlí, o co se bude letos zajímat. Pak se o to do podzimu zajímá, a když se to nedoví, tak se o to zase propustí. Obvyklá jezevčí otázka zní právě ,,co to je?".
    Zvířátka zpozorněla. To je pravda, zajíc chce něco přinášet blíž, a ještě neřekl, co to vlastně bude. Všichni blahořečili jezevcovi, že se nestyděl zeptat, protože jinak by celý mýtynk byl úplně jalový. A jalovec má ráda jenom kukačka.
    ,,Správně!" vykřikla liška a byla ráda, že si může proti zajícovi přisadit. Přisadila si i další zvířátka a brzy měl zajíc proti sobě celý půlkruh čerstvě přisazených borůvek, kapradí a žaludů.
    ,,Nikdo neví, o čem mluvím?" otázal se rychle ve strachu, že by ho mohli úplně obsadit. ,,Ani sova?"
    Ale sova měla vyvěšenou hlavu a nedalo se k ní dovolat. Dělala to tak při každém mýtynku kvůli ochraně nervů. Proto se pravidelně dožívala nejvyššího věku ze všech zvířátek, každého dospělého strakapouda pamatovala jako pískle, divoké prase jako divoké sele, sysla jako sysle a datla jako datle.
    ,,Dobrá, tedy poslyšte," navázal zajíc. ,,Postavení nás zvířátek na Zemi je do nebe volající, a sice zcela nespravedlivě. Naším úkolem je najít ztracenou svéprávnost a domoci se lidsko-zvířeckého vyrovnání, jak už se to povedlo černochům, indiánům a psům. Ano, ze psů si vezměme příklad, kterak využili lidských slabostí ve svůj prospěch a vetřeli se všude, kde je člověk slepý, umrzlý, tonoucí, sám, nebo kde potřebuje něco očuchat. I my ostatní zvířátka máme stejná práva..."
    Ale to už zvířátka vykonávala různé bezděčné pohyby, protože na sděčné by se musela soustředit. Koukala se do blba ne náhodou zajícovým směrem, kývala se a vrtěla ocasem a hlavně záviděla sově, že může jednoduše vyvěsit hlavu a nevnímat. Jenom solidární veverka poslouchala na půl ucha, a když si uvědomíme, jak malé je její ucho, pochopíme, že to pro ni nebylo nijak tragické, a smrkovou větvičkou občas šťouchla do medvěda, aby neusnul, protože byl teprve červenec, a kdyby teď medvěd usnul, nestihl by se do zimy nažrat a v mrazech by chodil žebrotou. To vypadá u medvědů tak, že sice normálně kradou jako jindy, ale jsou jim při tom vidět žebra.
    ,,...a příčinou toho všeho je nesprávný výklad základních textů, které tvoří pilíře našich kultur. Především bajky, Broučci a Brehmův Život zvířat. V nich najdeme při správném čtení vysvětlení všeho, o čem tady mluvím. Bohužel, lidé se svou schopností všechno okecat a opatlat zavedli vývoj zeměkoule do slepé uličky."
    ,,Co to je slepá ulička?" zeptalo se divoké prase, kterému se líbilo, že se to skládá ze dvou slov, stejně jako ono samo.
    ,,Slepá ulička je v překladu do prasečiny stezka bez bukvic."
    ,,Tam bych teda nelezlo," řeklo divoké prase znechuceně.
    ,,No právě. Soudné zvíře by tam nelezlo, ale člověk tam je sakum prdum jedna báseň. A táhne s sebou chtě nechtě i nás všechny - čistě jen proto, že umí mluvit. Pořád řeší nějaké problémy, protože si je umí pojmenovat. My zvířátka nemáme problémy, protože si je pojmenovat neumíme. Ale
    s tím je konec. Objevil jsem v sobě dar výřečnosti; objevím
    a pojmenuji pro nás i všechny možné obtíže. Připojte se ke mně a dovedu vás ke světlým zítřkům."
    Veverka zase píchla do medvěda a mimoděk ji napadlo, že by nebylo od věci, kdyby huňáč posvačil v první řadě zajíce. Jezevec se netrpělivě vrátil ke starému tématu:
    ,,Co to je?"
    ,,Co co je, jezevče?"
    ,,To všecko, o čem jsi mluvil. Pochopil jsem jenom tu pěšinu bez bukvic, jinak nic, a jestli budeš ještě chvíli takhle kázat, budu z toho jelen a do října budu mít hrozný fofr, abych se naučil bojovat parohama a skákat na laně."
    Není divu, že se při těchto slovech probral pro změnu jelen, který je z toho jelen odedávna, ale protože se nesnaží nic pochopit, žije si spokojeně. Jeho družka si našla zábavu
    v představách, jak by to asi vypadalo, kdyby na ni chtěl skočit takový jezevec, a potutelně se usmívala. Upřímně řečeno, jezevec nebyl sám, kdo byl ze zajíce jelen, ale ostatní se to styděli přiznat; vlastní osobnost si zachoval pouze páv, který z toho byl páv.
    Jelen se přidal do debaty:
    ,,Ano, zajíci. Řekni tak nějak zhruba jasně, o co ti jde, co to jsou světlé zítřky, základní texty, pilíře našich kultur, proč se mezi námi neukázal ten Brehm a kdo to je všimbaj."
    ,,Jaký všimbaj?"
    ,,Říkal jsi, že tu někde přede nějaký všimbaj, tak bych ho rád poznal, protože jestli přede, tak je kočka a tudíž škodná.
    A proč nepřede normálně tlamou, ale kybrou."...
    LIBRIUM
    LIBRIUM --- ---
    CONTINUITY: ty vymenuvas nejake podmienky, za ktorych by tie opatrebia boli "zbytecne drasticke". uvedomujes si ten ojeb?
    TRUCE: ja som to videl v praxi, ten farebny svet s bludmi;) Buntesrepublik Deutschland. Haldol do zily :D
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    why cry of your solitude?
    yesterday you blessed it
    and you will bless it more tomorrow
    as the world around would break in
    you just pain-t yourself in black
    just painted you in rainbow
    in silent twilight there you sat
    felt none of itching sorrow.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Beyond Sensory Experience, a dark ambient project, was formed in 2001 when Drakhon (Drakh from MZ.412, Nordvargr/Drakh etc.) moved to Uppsala, Sweden and joined forces with scientist / artist K. Meizter.

    The foundation of Beyond Sensory Experience developed during long intoxicated discussions about the correlation between numbers, music and life. These three areas would serve as the corner stones for the creation of the Beyond Sensory Experience philosophy.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    CONTINUITY: to je z wiki, ale tjjdn
    rozumime si
    taky se obcas ptam sama sebe (smerem k nedefinovanemu 'vnejsku') co je to ta normalnost
    nicmene, ze maji psychiatri cloveka takhle rozparcelovaneho, rekla bych ze je jiny ucel nez naprimo diagnosticky - rekla bych ze je to proste jejich definovana vztazna soustava, soukromy strom zivota, par pevnych bodu ze kterych postavili svuj vesmir -- inu, dokud jim slouzi, at uzivaji v zdravi :)
    rekla bych to takhle: je normalni byt hypomanicky.
    vetsina lidi hypomanicka patrne neni (jedine ze by byla! ale patri tam i snizena potreba spanku a epizodicnost, takze spis ne).
    vetsina Hranicnych si oddechne, kdyz prejde "pouze" do hypomanie (z manie plne bludu a barevneho sveta)
    (roche: ja barevny svet ale nevidim, jen jsem to cetla! ;))
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    TRUCE: lol, to je ovšem doost vypečená porucha.

    Je tam někde v té knize definována "normálnost" či "zdraví"...? Jen abych si kontrolovala, jak moc smím mít sexuální energie a jak moc musím potřebovat spát, aby to bylo ještě ok ;)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    LIBRIUM: tak to pak jo...

    ale jak jsi to napsal předtím, to mi přišlo právě, že dokud si člověk trénuje zastavování vlaků ze strany či zezadu a neleze před ně ;), a při plánování reorganizace světa zvládá programovat, doplňovat zboží či chodit na pracák ;), je to co uvádíš zbytečně drastické opatření ;)))
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    ZOEL: dekuji Zoel, napsala jsem jim, zvedava kolik si reknou..
    jsem na ne zapomela/rozhodla se na ne z duvodu ze draaho nemyslet, ale tak uvidime kolik to bude
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Ayeee !

    prosim, hledam nekoho s autem, kdo by me odstehoval, nejlip dnes

    ze zizkova do holesovic
    podle moznosti za nijak horentni peniz (jako 7set fakt ne..) veci si odnosim sama.

    gratz! :)
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    jsem nevedela ze foneticky prepis meho jmena je holandsky :)
    dokonce jej nosila znama architektova muza

    http://en.wikipedia.org/wiki/Truus_Schr%C3%B6der-Schr%C3%A4der :: http://en.wikipedia.org/wiki/Gerrit_Rietveld
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    "Risingson"

    [3d]

    I seen you go down to a cold mirror
    It was never clearer in my era so
    You lick a shine upon your forehead or
    Check it by the signs in the corridor
    You light my ways through the club maze
    We would struggle through the dub daze

    I see myself in there upon my lover
    It's how you go down to the men's room sink
    Sad we talk of how madmen think
    I see myself in there upon my lover
    I don't know her from another miss
    I don't know you from another
    See me run now you're gone...dream on

    [Daddy G]

    Why you want to take me to this party and breathe
    I'm dying to leave
    Every time we grind we know we severed lines
    Where have all those flowers gone
    Long time passing
    Why you keep me testing, keep me tasking
    You keep on asking

    [3d]

    Toy-like people make me boy-like
    Toy-like people make me boy-like
    They're invisible, when the trip it flips
    They get physical, way below my lips
    And everything you got hoi-poloi like
    Now you're lost and you're lethal
    And now's about the time you gotta leave all
    These good people...dream on

    Nicer than the bird up in the tree top
    Cheaper than the chip inside my lap top
    All the variations you could do with me
    Nicer than the girl up in your mind you're free

    [Daddy G]

    Automatic crystal remote control,
    They come to move your soul

    [3d]

    You're gonna fade into the background
    Like a better smoke'll bring you back round
    Like a man slide inside you my dear
    Your cheap beer's filled with crocodile tears
    See 'em run now you're gone...dream on

    Toy-like people make me boy-like
    Toy-like people make me boy-like

    I found a reason
    I found a reason

    Dream on
    Dream on
    Dream on


    LIBRIUM
    LIBRIUM --- ---
    URZA: njn, iste...len ten rychlik, ked stoji clovek na kolajniciach a pekelne sa sustredi na bliziacu sa lokomotivu...
    URZA
    URZA --- ---
    LIBRIUM: doporucoval bych ale napred ten napad na preorganizovani sveta a zalidneni marsu nekam napsat a postnout a rychlik ukrutnym soustredenim aspon ze srandy zkusit zastavit.. asi hodne historickych postav ktere posunuli nasi civilizaci nekam dal by se muselo dnes lecit ;]
    LIBRIUM
    LIBRIUM --- ---
    ale inak nie, pi dostatok tekutin a medituj.
    LIBRIUM
    LIBRIUM --- ---
    TRUCE: liecit -- keby to prerastalo do stavu, ze dostanes jednu noc napad, ako preorganizovat svet a zaludnit Mars alebo nutkanie, zastavit rychlik ukrutnym sustredenim sa, tak sa nahlas v Bohnicich, odovzdaj doklady a cennosti a vypytaj si Dépakine a Cisordinol Acutard do prdele a jednu postel na nekludovom.
    LITTLELI: WHO, nie psychologovia.
    LITTLELI
    LITTLELI --- ---
    F30.0 to je cislo supliku, kam te zaradil psycholog?
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    LIBRIUM: mam sa dat liecit? :)
    F30.0 Hypománia Poruchu charakterizuje pretrvávajúca mierna nadnesenosť nálady, zvýšená energia a aktivita a zvyčajne aj výrazné pocity dobrej pohody a telesnej aj duševnej výkonnosti. Častá je aj zvýšená sociabilita, veľavravnosť, prílišná familiárnosť, zvýšená sexuálna energia a znížená potreba spánku. Tieto prejavy sa nevystupňúvajú natoľko, aby vyvolali zmätok v práci alebo sociálne odmietanie. Namiesto zvyčajnej euforickej sociability sa zriedkavejšie zjavuje podráždenosť, namyslenosť a hrubé správanie. Poruchy nálady a správania nesprevádzajú halucinácie a bludy.
    LIBRIUM
    LIBRIUM --- ---
    TRUCE: hypománia.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam