TRUCE: clovek ktery tohle napsal je bohapusty blb a to jeste navic s mizernym literarnim vzdelanim.
Uz antickla klasika pojima lasku jako zakladni tvurci cit, Platon mluvi o laskach nenaplnenych i ukojenych, Ovidius ve svem Umeni Milovat popsal desitky zpusobu jak na lasku ze vsech stran a mnohe jsou velmi pravdive a konecne, i tolik oblibeny Crowley mluvi o lasce jako nezbytnem predpokladu k provadeni magie a v jeho vyznamu lasky pod vuli rozhodne nechybi pripomenuti, ze ten cit je nezbytne nutne udrzovat.
Necitis-li lasku neumis se ani milovat, takze sex degradujes na uroven nudy nebo telesneho cviceni [potazmo prostituce] a sama sebe na zvire, ktere soulozi jen v dobe optimalni pro rozmnozovani.
Hodne asijskych civilizaci, prikladne Indie, at uz nechodim daleko, ma velmi krasne milostne divadelni hry stare i dva tisice let, ktere se hraji dodnes, protoze laska je nejen ideal, ale samotne ucteni podstaty ziti. [zajimave, jak maji napriklad radi jasne a siroke vyjadrovani toho citu, plne gest a barev, kdezto Evropan nejradej chodi v cerne]. V Bibli, konkretne Knize Salamounove najdes milostnou poezii a Jezis mluvi o lasce, jako k ceste pro pochopeni. Coz mozna neni dobry priklad, pokud jsi ve stadiu odmitani za kazdou cenu, ktere ale zrejme vyusti v pochopeni symbolu, ktere casto v Bili nejsou, ale muzes je sama tvorit [jako tarot s kterym nekolik noci hraju pasians]
Davat za priklad dobu nekonecneho upadku Evropske civilizace, ktera zda se ani diky vede nevedla k nicemu dalsimu neni snad ani mestacky nihilismus, ale prosta neschopnbost dosahnout na vyssi cile a sirokeho pochopeni.
Ovidius mimo jine mluvi o tom, ze lasku je nutne kultivovat a napriklad muz, ktery stoji o zenu ma se o ni uchazet a nepolevovat ve sve vuli, protoze i z lasky predstirane se muze vyvynout krasny cit. Jak daleko je to od pojeti ritualu, ktery prvopuvodne ma uspokojit toho kdo jej provadi [bezcilne provozovani nevede k vysledku ani k lepsi zkusenosti ani k cemukoliv uzitecnemeu, naopak s potrebou uspokojit byt i nevyslovitelne predstavy je kazda cesta mozna.]
Ten, kdo tvrdi, ze sex je nuda, nikdy zadny nezazil. Ten kdo tvrdi, ze laska neexistuje, je bud sam, uzavreny jako krasna plachetnice ve flasce od rumu nebo se nikdy nedokazal vuli presnest pres okamzity chtic a zmenu. [laska stala je nesmysl a oxymon podobny jedinemu tonu a jedinemu rytmu, z ktereho by mela vzniknout symfonie]
Laska je pratelstvi a ucta, stejne jako inspirace a sexus, laska je hrava, drava, bojacna, reze a hladi, vzdy je podezrela a kdo nemiluje casto kysne a zavidi. Laska vznika a malokdy zanika [nerezavi] a jen hlupak ji zahazuje.
Jak zpiva Tony Wakeford "Without love, we are nothing, believe me, my friend, believe me." [opravdu obesi Hedda sveho muze ucetniho na zachode, jen pro sve pobaveni?]
Nemuzes tvorit, kdyz necitis, protoze citem prijimas to, co se v tobe zahustuje a dava vzniknout hranam, ktere nepokryte a bez lzi vypravi pribeh nebo emoci. Nemuzes psat poezii, kdyz jsi lhar a verim, ze lhat musi clovek nejdriv prestat sam sobe.
Kdo ma dite, nebo kdo miluje sveho nejblizsiho, pochopil, co je to laska s tak intenzivnim zachvevem, jako kdyz se proste zahledis na neco co chces, ale pochopis, ze videt v ocich ditete/partnera cit, je nejdulezitejsi potvrzeni tve existence a nejsi jen zbytecne slepe strevo v dejinach, ze mas proc tu poezii psat, tehdy zijes, jinak vlastne jen prezivas ke smrti a trapne to odklanis bohem, drogama a klidne i ctenim zavaznych filosofickych del a poezie, utikas.
Muzes napsat 1000 basni, ale dokud v nich neni krom vule [forma] i laska [sdeleni], proste zmizi, aniz by kdy meli smysl.
Jednou budem stari a osklivi, sex se zmeni v nemoznou ideu, protoze nase zfetovana, prochlastana tela budou odmitat dal se stavet, vlhnout, citit... nakonce i dychat, ale jeste predtim zustane duvera a pochopeni nebo samota a prazdnota.
Samozrejme nechci moralizovat a laska muze byt i koncentrak, at nechodim daleko, podivam se do zrcadla a pak si vzpomenu na to, ze ideal je neco, k cemu muzou vest me kroky dokud jeste dejcham a je mi lip.
Bez lasky je zivot Mein Kamf a pasians, jenomuzna veznice a nizkost banality schoana za vletna slova i nadavky