• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    HARVIE: však solární přívoz se tu už řešil. ale s tímhle motorem bych se teda na nějakou tu river neodvážil.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Hele chaosi a co se vysrat na kola a postavit solární vor? Tim dojedeš z prahy k moři bez problémů :-D

    Free shipping electric outboard motor ET18 boats motor for fresh water lake river-in Rowing Boats from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group
    http://www.aliexpress.com/...oard-motor-ET18-boats-motor-for-fresh-water-lake-river/32641017062.html

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Docela vtipna technologie je tohle
    Lithium-ion capacitor - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_capacitor

    A tohle uz jsem postoval?
    Lithium–air battery - Wikipedia, the free encyclopedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93air_battery
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    ABDULAH: tezko rict... asi to ma nejakej hacek... mozna zivotnost... ale udelat s tim testy by bylo podle me zajimavy... ja kdysi zkousel nakej navod z netu, kterej zacinal tak, ze pripalis v troube chleba do cerna, ale vysledkem byly jen nevodivý saze, takže jsem experimenty zrušil. pouziti aktivniho uhli by mohlo bejt funkcnejsi.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    HARVIE: proc to nedelaji ve velkym za par buck? Kdyz je to tak jednoduchy?
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    XCHAOS: Nekecej a radsi zacni vyrabet kondy :-D

    Tic-Tac supercapacitor - 800F from the kitchen
    https://www.youtube.com/watch?v=gTt_YBzJ_Dk


    Easy DIY Graphene SuperCapacitors
    https://www.youtube.com/watch?v=Ar3C5JgzhgE
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: psal jsi,ze popojizdis do jednoho kilometru,na coz jsem reagoval,ze je uplne zbytecny na to mit solarni kolo,to je vzdalenost,bezne na kolo,ci pesky. Nemluve o nutnosti parkovat na slunci, atd. Srovnavat pohyb na takovou vzdalenost s autem je nesmysl.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: počkej, trochu jinak. dopravní prostředek má práci šetřit, ne přidělávat. takže na té ulici stojí přes den tak jako tak, buď na "základně", nebo před klientem, ke kterému jedu.

    celkový počet km není zas až tak velký... a půlhodina jízdy je asi 10 km. V současnosti mám 250W, ale ten mi bez šlapání nevytáhne do kopce. 500W motor by už měl..
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: po městě bych řekl že cokoliv krom velkých plášťů je zbytečné :-d
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ehm,moc nechapu tvoji matematiku,budes cely den dobijet kolo aby si mohl jet 30 minut? Kolik planujes, ze te tento vykon bude stat? Jinak na jezdeni do je jednoho kilometru je naprosto zbytecne utracet za takove zarizeni
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tak salapej :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: spíš se ptej, co může člověk. dle wiki, celodenní průměrný výkon lze udržet jen 75W... zase průměrná cesta je kratší, sportovec po kratší dobu (třeba hodinu) dodá 300W, takže 250W motor je sakra znát.. já plánuju upgrade na 500W motor.

    zase, celodenní dobíjení ti v pohodě dodá elektřinu na půlhodinový provoz 500W motoru (moje popojížďky po Břevnově jsou ale většinou do jednoho kilometru a trvají minuty.. na kole tam můžu být rychleji, než bych odparkoval a zaparkoval)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: váha rámu a konstrukce je zanedbatelná. Takže pokud nejlehčí kolo bude mít 20 se vším všudy a velký 30 tak vůči 80 kilo cloveku je to minimum rozdíl. Tak ti nevím co těch 60w vlastně zmuze.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jako pro začátek chci svoje příští solární kolo postavit fakt "nejlehčí možné" - takže asi zůstanu u 60W, takže by mi tohle stačilo a nevadilo by mi, že to nemá budík.

    (mj. bych chtěl mít na tom "ultralehkém" solárním kole jen asi 1.5 kg 24V modelářskou LiPolku - takovou, jakou mají kolegové na 48V kolech dvě... takže doplnit to lehkým solárním regulátorem by se celkem hodilo)

    (a skutečně bych to třeba mohl zabudovat i do toho nákladního kola a nechat si 30A MPPT jednotku pro to dálkový, který bude mít střechu...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: bohužel nevím dělám malé max 50w :-( promin
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: nebo bCh zkusil konstrukcí co miradil ten Kámoš. Ber to jako můj nákres od ruky.

    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Náhodou nemáš nějakej typ kde koupit MPPT regulátor pro zkutečnej panel cca 1x až 2x 260Wp? Pokud bych to kupoval někde na DX nebo Alibabě (ta tuším ještě nemá grátis dopravu) tak bych to asi musel nějak rozdělit, aby se to vešlo do hodnoty co se neclí nebo risknout "gift" Nicméně regulátor z takového obchodu asi jedině už nějakej ověřenej... :-( Tady je to dost drahý a hlavě to málo kdo prodává...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Ach konecne myslis hlavou a ne prdeli :-) A daji se sehnat uz od 150Kc :-) Pockej jestli vyhraju - bude jich tam 8 :-D hihi Ram koupim a konstrukci udelam z koupenych dilu - chci minimalne vyrabet, aby to mohl postavit kazdy :-) Jak pro panely pruzne tak s konstrukci :-) Vse je o odpruzeni a podlozeni :-) Hlavne si musis uvedomit ze ten pruznej panel ma omezenej pruhyb a proc? Protoze pri pruhybu dochazi k deformacim co ovlivnuji vnitrni casti - at chces nebo ne ... Takze pevny co se pouziji rounou jako ram :-) Zkus to promzslet :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: za odkazy dík, každopádně. 5A / 80W každopádně není špatná hodnota, akorát např. pro to, co potřebuju stavět, bych takové jednotky potřeboval min. 4 (v podstatě pro každý panel jednu). pak to ale cenově ani hmotnostně už tak výhodně oproti jedné centrální nevychází.

    ani tyhle hotové jednotky mi pak neřeší ten problém integrace řídící jednotky motoru s MPPT, což máš pravdu by nějaké Arduino asi zvládlo, akorát místo sledování "jednorozměrného" stavového prostoru oslunění panelu by sledovalo "dvourozměrný" stavový prostor - hledalo by to při daném požadavku na příkon motoru a daném oslunění panelu optimální kombinaci. souhlasím, že by to šlo, a že vyjít z existujícího řešení asi má smysl.

    poslední dobou ale začínám pochybovat, kolik bych rekuperací vlastně získal, protože si všímám, že když mám dobrý brzdy, tak si z kopců troufám jezdit stále rychleji (tzn. potenciál padne na překonání odporu vzduchu). samozřejmě dobrzdit před zatáčkou musím, ale spočítal jedno zbrždění těžce naloženého kola z 50 km/h na nulu asi na 3 Wh... a toto je ekvivalent v podstatě několika minut na přímém slunci...

    takže popravdě nevím, jakou cestou půjdu... rekuperace má smysl spíš kvůli šetření brzd a dobrému pocitu, než že by fakt výrazně pomohla...

    jako ale ta malá jednotka by se hodila na malé věci (např. mám 10W DIY solární USB nabíječku, prozatím bez MPPT...). nebo by se hodila.. na solárně dobíjené bezpilotní letadlo :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: chceš poslat všechny komponenty? Nebo to vemes jako fakt? Arduina vzniklo právě na tohle ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam