• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Jisteze to asi maj spocitany. Akorat ze masinka, ktera z kazdy hodiny pet minut jede a petapadesat stoji na miste a odpocivat, je proste jen zajimava kuriozitka, ktera ma pro prakticke pouziti mizivej vyznam. Presne jako Solar Impulse je nepochybne zajimave letadlo, ale jen idiot by z nej odvozoval nejake prakticke pouziti. Oh, wait... 8))
    (a co se zdroju pocitacu tyce... no, hele, stavel jsi nekdy treba herni masinu? Zjevne ne 8)) )
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: az uvidim sestikolku s vagonama na ekologickej pohon smeknu ... tohle je porad jen draha hracka blbost pro realny provoz na nic ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: asi holt nebudou jezdit plnou rychlostí, viz příspěvek o posunovací mašině. ten motor to především musí prve uvést do pohybu, dodat té mase oceli kinetickou energii. ovšem odpor vzduchu, pokud budou jezdit třeba dvacítkou? (9 minut jízdní doba? to jde...) ... a valivý odpor, když je to železnice? no a na konci zabrzděj.

    evidentně to nějak spočítaný maj + je tam hláška o přídavném dobíjení z panelů na střeše nádražní budovy. a představa, že 220 kW dieselmotor ve vlaku jede pořád naplno je asi stejná, jako představa, že 400W zdroj počítače žere nonstop 400W...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: me je to uprimne jedno ... dokud nebude v baterkach slana voda a nebude to plne recyklovatelny s minimalnima nakladama ... tak tomu rikam jen dalsi bazmek :-( Ono 3km ujedes i na posunovaci masine s olovenejma bateriema - to bych nevidel nerealne ale jen me fascinuje ta ekologie na ruby :-(((

    XCHAOS: To rovnou muzeme kolem trate dat pole solaru a pod ne nadrze se slanejma bateriema a nasledne na ne jezdit a bude to mnohem vyhodnejsi nez tuny baterii tahat sebou nekde rozmrdany po celym vlaku ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ABDULAH: 220kW motory. Ty panely na lokomotive z toho daj mizivej zlomecek, pokud pripoctes tu na budove bude o neco lepsi, ale porad mas problem s rychlosti nabijeni. A kdyz se podivas na jejich web do rubriky "Service", zjistis, ze budou jezdit "hourly". Coz na trati dlouhy tri kilometry je dost LOL, pokud teda nejsi greentard 8)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: takze pro praxi nepouzitelnej bazmek asi jako ruskej atomovej vlak. Ano funguje to ale jinak ej to jen hodne draha hracka ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tak když se podíváš na tu plochu, tak to nevidím jako 0 prd... napak, panely na nádražní budově budou přebytek posílat do sítě, jsou pro dobíjení taky asi jen jako backup.

    si vezmi, že to zřejmě většinu času čeká a tu trasu (3 km po rovině) projedou párkrát za den jako nějakou vyhlídkovou jízdu :-). A ty panely od pohledu dají aspoň tak 1 kW, vždyť ten vlak má střechu kráva... možná víc... za hodinu tedy min. 1 kWh.

    U vlaku spotřebuje nejvíc elektřiny, když se rozjede... ale když je už jednou v pohybu, tak 3 km.. co to je? (jo, taky hodně spoléhají na rekuperaci energie při brždění :-) a asi taky nejezděj na takový trase zrovna stovkou, co...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jak velky baterie by mel takovej 60 vagonu uhli tahajici nakladak? Pripadne solary? No kor pri jizde v noci :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: no takze je to spise na baterky a panely na masine maji z vykonu cca nula prd ... hm tak hybrid s velkejma bateriema
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: vzhledem k tomu, že je to Austrálie, že trať je dlouhá 3km a že to během čekání chtějí ještě dobíjet z panelů na střeše čekárny či nádražní budovy, či čeho, tak se asi panely (ve formě energie v bateriích) budou podílet na jízdě 100%. (ale nechají si v tom motoráku jeden ze dvou dieslmotorů jako backup...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: panely na strese masiny :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: me to moc solarni nepripada ... kolika procentama se podileji na jizde panely?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (upozornil mi na to jeden týpek na Twitteru :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    no vida, solární vlak. Sice jen na 3km dlouhé trase, ale přeci :-)
    http://byronbaytrain.com.au/sustainability/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: co třeba "Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars" ?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Tohle fórum je dobré na co? Vlastně
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VESPER_INDIGO: tak počítač asi nepotřebuje 50 kg LiFePO4 baterek :) lidi si většinou na ostrovní systémy připojujou jen úsporný spotřebiče (notebook, přímý LED svícení bez měničů na 220V, autonabíječku smartphonů, apod... v podstatě skončíš u úplný sady 12V spotřebičů do obytných aut).

    bohužel je dnes cenově reálný stavět ostrovní systémy spíš na olověných trakčních baterkách... nejsme holt americký milionáři, abychom měli na Tesla Powerwall...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KCE: ano. ostrovní bateriový systém ale může mít víc zdrojů. lidi dnes většinou nahazujou mimo letní sezónu generátory, když si fakt na tý autonomii výrazně ujížděj... ale spíš by dávalo smysl využít toho, že když nesvítí slunce, tak je stejně topná sezóna a min. se řeší ohřev vody a tak. parní stroj je poměrně těžkopádná a na obsluhu složitá věc (spotřeba vody, hlídání tlaku, apod.) - ale uvažoval jsem o Stirlingově motoru nebo např. Masonově motoru (pointa je, že čistě pro výrobu elektřiny by měla stačit lineární verze, bez otáčivých částí...)

    lze si to představit třeba tak, že ohřívanou část motoru umístíš do krbu, a chladič naopak ven za zeď, a díky dobíjení baterií není ani nutný nonstop provoz generátoru (což byl asi důvod, proč se historicky ostrovní systémy nevyplácely - musely by totiž běžet i ve standby módu, a dostat z bateriového systému střídavý proud nebylo před érou běžně dostupných invertorů úplně snadné...)

    v současné době žádný ostrovní systém na samotě neplánuju.. ale co není, to může být. rozhodně bych to měl integrované... s akumulací topné teplé vody, ohřívané buď sluncem, nebo nějakým kotlem na dřevo, s ústředním topením, s výměníkem na teplou vodu.. a elektrický ostrovní systém by právě v létě dobíjely solární panely a v zimě (=v topné sezóně) Stirling, ale akumulace elektřiny i teplé vody by mi umožňovala právě třeba mimo vrcholnou sezónu ani nezatápět každý den (=v létě by to vydrželo během několika dní pod mrakem, v zimě by neodcházelo tolik tepla komínem, takže by mělo stačit občas zatopit, ohřát třeba 1000l nádrž a dobít baterky...)

    mám to hozené tak, že pokud únik z Prahy na venkov, tak mi láká spíš samota, než vesnice (byť by nebylo marné, kdyby to byla samota typu "hospoda na mýtince"...) a ostrovní energeticky systém by asi bylo hlavní hobby (nejsem povahou např. úplně zahrádkář, že jo...). sranda by taky byla vychytat to natolik, že by to člověk mohl dodávat na klíč zájemcům o energetické systémy... (FV panely, MPPT měniče, baterky a invertory jsou dnes už profláklé... ale právě třeba přidat do té sestavy krb ze Stirlingem a řešení na teplou vodu by bylo to, na co by mohli už slyšet nejen chataři....)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KCE: ano. ostrovní bateriový systém ale může mít víc zdrojů. lidi dnes většinou nahazujou mimo letní sezónu generátory, když si fakt na tý autonomii výrazně ujížděj... ale spíš by dávalo smysl využít toho, že když nesvítí slunce, tak je stejně topná sezóna a min. se řeší ohřev vody a tak. parní stroj je poměrně těžkopádná a na obsluhu složitá věc (spotřeba vody, hlídání tlaku, apod.) - ale uvažoval jsem o Stirlingově generátoru nebo např. [ XCHAOS @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam