ABDULAH: to zjistíme časem :-) u tohohle rámu platíme vývoj. možností u sériové výroby je víc, jednou z nich je robotické svařování (tam by nehrál roli počet svárů), každopádně ten rám bude testován právě na závodu Sun Trip 2018 (12 000 km do Číny) a teprve jestli tu cestu vydrží, tak má cenu bavit se o nějaké větší výrobě.
navíc není jasný ani materiál... Cargobikes.cz to tlačí k nerezu, ale zase příhradová konstrukce je ideální tvar, který má smysl dělat z hliníku (protože všechny ohybové momenty jsou převedené na tahy a tlaky).
tenhle konkrétní rám je každopádně unikát... kolik by stál při větší sérii se taky snažím zjistit, ale jak to máme vědět, když se to pořád vyvíjí a není to hotové a nejde ani přesně spočítat počet svárů? Už teď tam vidím několik konstrukčních chyb, které se projevy např. až po osazení talíře (neměl jsem to prostě nakreslené v žádném CADu, protože jsem lenoch - proto taky Lenochod 1)
jinak není tajemství, že _plně vystrojená_ cargokola z dílny Cargobikes.cz stojí kolem 1000 EUR, z čehož robustní rám tvoří určitně podstatnou součást, ale zase tohle kolo je složitější o odpruženou zadní vidlici, apod. Jsou tam ale dražší zesílené komponenty (středy, apod.). Fakt je to nakonec dost individuální, každý ten kus.