• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    REDGUY: tvoje starost o efektivitu vyuziti xchaosova budgetu je dojemna.
    podivej se na to tak, ze za ty posledni roky tu po nem zustaly dve solarni kola a po tobe jen hromada kecu coby kdyby.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Kdyby tak jen existoval nejakej zpusob, jak tenhle "zacarovanej kruh" rozetnout. Treba... hmmm... naucit se s CADem? Naaah, blbost, tak radikalni reseni neprichazi v uvahu, radsi palit penize za svarovani, rozrezavani a novy svarovani 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ty taky člověku nedopřeješ trochu legrace :-) faktem je, že prostě příhradový konstrukce automaticky vnáší do designu retro prvek. A pokud by retro vypadající věc dokázala náhodou porazit design, který se tváří moderně... nebylo by to cool? Nakonec závodění je soutěž o emoce publika...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: to je začarovanej kruh: ano, pokud máš CAD model. já ho neměl.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale fakt sorry, ale na 3D modelu rámu se prostě neprojedu na zkoušku. - no urcite. Pokud radsi palis cas a penize, nez aby sis to proste namodeloval v pocitaci a pak v realu mel mnohem min problemu, tak si posluz 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CYBERHIPPY: Hele, jak to je s tim robotickym svarenim? Kolik stoji priprava robota? Kolik casu a penez zabere naprogramovani, priprava materialu a tech ruznejch podavacu a drzaku materialu atd? Fakt se to pro kusovou vyrobu vyplati ve srovnani s zivym svarecem?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ..a hlavně odpružení vepředu měl i vítěz ročníku 2015 hele, at na video koukam jak koukam, vpredu vidim pevnou vidlici. Jako, ze jsi patologickej lhar, to vim, ale ze uz to doslo takhle daleko? LOL 8)))

    co se mě týče, tak výhody odpružení pocítím už na průměrných českých silnicích. - rika clovek, kterej podle vlastniho vyjadreni na lehokole, at uz odpruzenem nebo ne, jeste nikdy poradne nejel. Tomu rikam racionalni pristup 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: [ příhradové konstrukce ] debatovali jsme o nich už delší dobu, a ty je prostě nemáš rád. - ale prdlajs. Nemam problem s prihradovejma konstrukcema, mam problem s idiotem, co si precetl prvni odstavec hesla na wikipedii a z nejakyho bizarniho duvodu se rozhodl, ze prihradovy konstrukce jsou uplne nejlepsi vec ever. Jo aha, uz vim, proto ze jsou "steampunk" 8)))

    já osobně se domnívám, že příhradové konstrukce zabila betonová lobby - no urcite. Vsichni konstrukteri, designeri a stavitele jsou idioti a jen ty ses ten chytrej, kterej odhalil machinace betonovy lobby 8)))) Jako obvykle.

    Otazka je, proc proboha tvrdis, ze "prihradovou konstrukci ma smysl delat z hliniku" (versus z oceli). Prosim, vysvetli to, misto dalsiho kola klickovani a mlzeni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jenže když máš dost velkou garáž, takhle to je prostě nejjednodušší postup, který používají garážové firmy... (pro mě je složité, že tam jedu 2.5h vlakem)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: zdroj: id CYBERHIPPY, má nějaké kontakty na robotické sváření. problém je, že ani on, který s FreeCADem umí, na rozdíl ode mě, zatím nemá model kola ve stavu, aby jim to poslal svařit. (ale jinak fandím i jemu ... určitě zde svůj projekt bude prezentovat taky - v něčem má styčné body s mým, v něčem dalším je zase odlišný...)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    proc to delat jednoduse, kdyz to de delat slozite :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: robotické svařování se hodí na kusovou výrobu. nejnáročnější je dodat 3D model, podle kterého to pojede. - a tohle jsi schopnej nejak dolozit, nebo je to zase jen z rady tvych blabolu? Dokazes treba ukazat priklad nejakyho provozu podobnyho cargobikes.cz, kde roboticky svarovani pouzivaji na individualni vyroby prototypu a vyplati se jim to ve srovnani s zivym svarecem? Treba uz to ze "nejnarocnejsi je dodad 3d model" je zjevna pitomost. Robot se nenaprogramuje sam, to musi nekdo udelat. A hlavne, potrebujes pripravit prostredi pro toho robota: neco musi material podavat, neco ho musi drzet na miste a tak dale, to je zjevny i kdyz o tom nic nevim. Takze prosim, nejak to svoje trvzeni dokaz a pouc nas.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: já si najal někoho, kdo umí svářet.obávám se, že najmout si někoho, kdo umí pořádně CAD, by prostě bylo dražší... a ještě bych se na mezivýsledku nemohl projet.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ja sem ale nerikal, ze to mas delat sam, ale najmout si nekoho kdo to umi dobre. to je rozdil, takovy clovek s tim nebude mit takovy problem jako ty a nebude mu to trvat vic nez par hodin a v hotovem modelu uz si muzes editovat treba i sam. a taky existuji jine software, ktere ty vypocty prohnuti a podobne delat umi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: tak já dělal ve FreeCADU relativně malou 3D tištěnou spojku a můžu ti říct, že to bylo časově náročný hodně...

    kdybych tam měl zadávat celou příhradovou konstrukci, tak se asi zblázním. svářeč naproti tomu vezme kousek trubky a uřízne a ohne ho, aby mu pasoval k ostatním.

    že návrh rámu není definitivní, to je jasné.. jeden z problémů je ten, že ta příhradová konstrukce není zatěžovaná čistě jen v těch styčných bodech vazníků, jako kdyby nesla jen sama sebe... je tam taky ta židle s jezdcem a tak. Prostě nasimulovat některé věci by bylo fajn, ale něco prostě nevymyslíš... nebo ne bez zkušeností, které jsou v podstatě dražší, než ta práce svářeče.

    Náš proces vývoje spočívá v tom, že v podsdtatě něco svaří jen bodově, na rám si sedneme, zjistíme jak přesně se to prohne pod jezdcem, jak si jezdec má prostor napnout nohy, jak přesně se prohne řetěz, apod. - a pak se to o pár centimetrů hne, znovu bodově svaří, znovu vyzkouší a teprve když je jasné, že vše funguje, tak se to svaří definitivně.

    Nechci podceňovat Freecad... ale fakt sorry, ale na 3D modelu rámu se prostě neprojedu na zkoušku. Jak přesně se během šlapání hýbou kolena, to můžeš 10x simulovat... ale stejně ten pocit z té jízdy nic nenahradí (nebo jestli se ti budou mlátit paty na šlapkách o zem.. každý dává nohy na šlapky trochu jinak...)

    Pokud budeme dělat někdy další rám stejného typu, tak vím o konkrétních parametrech, které budou jinak třeba v řádu centimetrů a na tomhle rámu je už předělat nejde.Není to ale nic, co by při troše přemýšlení bývalo nešlo nasimulovat i v kreslítku, které používáme už teď.

    Nechci říkat, že to děláme úplně geniálně, jen jsem se prostě obrátil na lidi, co už pár kol postavili a mají k tomu takový svůj vlastní svérázný přístup. Kdybych se obrátil jen na svářeče, musel bych pak osazovat sám ty cyklodíly a ono přeci jen.. jiní lidé to už dělali a moje vlastní mechanické pokusy nedopadají vždy nejlíp. Takže narazit na dvojici svářeč + konstruktér kol bylo podle mě velké štěstí....

    Přiznám se, že kdybych na ně nenarazil, asi bych si býval byl koupil hotové lehokolo od Azubů (za zhruba stejné peníze)... to by ale zdaleka nebylo tak vhodné např. pro montáž solární stříšky. Hlavně má na dlouhém lowraceru celý vehikl daleko níž těžšitě... a to se prostě počítá
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: fskutečnosti... robotické svařování se hodí na kusovou výrobu. nejnáročnější je dodat 3D model, podle kterého to pojede. no nic :-)

    ad síly v příhradové konstrukci... no já prostě nevím, jak ti to vysvětlit, debatovali jsme o nich už delší dobu, a ty je prostě nemáš rád. příhradové konstrukce jsou prostě známka steampunku... a něco naznačuje už to, jak se počítají:


    já osobně se domnívám, že příhradové konstrukce zabila betonová lobby, protože Eiffelovku by dnes prostě zalili kvalitním betonem - a na tom se dá vydělat, že jo.

    ad pekař - jednomu pekaři prodávám právě neodpružené kolo, protože zrovna u chleba to odpružení nehraje žádnou roli. ale samozřejmě, cukrář by potřeboval už odpružené...

    co se mě týče, tak výhody odpružení pocítím už na průměrných českých silnicích... a rozhodně podstatné úseky SunTripu povedou nějakým terénem.

    ...a hlavně odpružení vepředu měl i vítěz ročníku 2015:
    On-board with Bernard!
    https://www.youtube.com/watch?v=C6Xe9M0VcaI


    prostě jakmile se aspoň část trasy jede mimo vyslovené "dálnice", tak je to jednoznačné. Já hned při prvních jízdách zkoušel offroad a můžu říct, že třeba na běžné polní cestě bude odpružení hodně užitečné...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY: chaos psal,. ze je linej to kreslit v cadu, ale imho by na to nekoho nasel, sedel by s nim par hodin a on by mu ve finale vystrihl perfektni navhr vcetne 3d animace s postavou cloveka jeho proporci a spocitanim namahani a podobnejch veci... to by sice taky stalo prachy, ale musi to byt zakonite levnejsi nez neco svarovat, pak to rozebrat a delat to timto zpusobem
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: teď se předělává celá zadná část, protože prostě, i když to jezdí... chyběly tam nějaké 2 cm abych mohl pořádně natáhnout nohy a tak - jojo. Me fakt bavi, jak te konecne zacina kousat do prdele tvuj pristup "namaluju to pastelkama na ubrousek a ono se to nejak udela". Je nejaka sance, ze ted, kdyz kvuli tomu palis vlastni penize, konecne pochopis, jaka pitomost to je?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: robotické svařování Uhmmmm.... ja teda fakt netusim, kolik jsou fixni naklady na roboticky svarovani, ale rekl bych, ze budou _sakra_ velky. Takze ledaze bys cekal opravdu velky serie, jinak dost tezko. Jo, jasne, velky serie samozrejme cekas. Ja vim 8)))

    příhradová konstrukce je ideální tvar, který má smysl dělat z hliníku (protože všechny ohybové momenty jsou převedené na tahy a tlaky). - what the fuck? Muzes tohle prosim nejak vysvetlit?

    zase tohle kolo je složitější o odpruženou zadní vidlici - coz mi pripomina, ze jsi porad nevusvetlil, proc pekar z Horni Lhoty na svym cargokole pro rozvoz cerstveho chleba nutne potrebuje plny odpruzeny, navzdory vsem nevyhodam, ktere prinasi. Kdyz jsme se teda shodli na tom, ze ani ty pri SunTripu, ani ten pekar pres ty Himalaje nepojedete 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: naznačil jsem, že víc.

    ale neplatím za svaření podle nějakého mého přesného nákresu, ale fakt platím za vývoj a vlastně i za to vymýšlení, jak některé věci do sebe mají pasovat (protože já nikdy žádné kolo nestavěl, ale oni už pěkných pár kousků). je to hodně unikát. v Hradci někdo vyráběl choppery, a AZUB vyrábí lehokola - ale tohle není ani jedno, je to "americký" lowracer, který se do Evropy nedováží a prakticky se tady ani moc nestaví (protože prostě v USA mají víc místa a 3m dlouhé kolo v garáži nebo na korbě pickupu pro ně není takový problém, zatímco v EU se kola vozí na nosičích na osobních autech a musí se vejít do vlaků, paneláků, apod. :-)

    ...a zatím fakt prostě neexistuje rozdělení cena rámu - cena součástek - cena kompletace. (mám podmínku, že na konci chci jasný soupis). složil jsem zaím jen zálohu, je to hodně taková kreativní práce na základě ústní dohody. teprve až to bude hotové, tak by se mohlo zadat vytvoření kopie svářeči, který při práci nepřemýšlí a jen by rutinně jel podle návodu.

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: zase jen kecy ... no kamos spocital jako svarec kolik by stal ten ram z hliniku jak jsi ho "odsuzoval" ... pri 5000Kc za svareni TIGem s kompletni marzi firmy a vseho a s materialem na to svareni pouzitym by ram z Hlinikovych profilu jak jsem ti psal vysel cca 18000 Kc ... 8000 material a zbytek prace :-) cca 18 svaru :-) Tak me jen zajimalo na kolik by vyslo tohle ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam