• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    xchaosy ta solarni lod u piratu je na tvuj popud?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Rice University Adds Asphalt To Speed Lithium Metal Battery Charging By 20 Times - Slashdot
    https://science.slashdot.org/...ity-adds-asphalt-to-speed-lithium-metal-battery-charging-by-20-times
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Vsadim a kdyz vyhraju dost udelam 4 ramy. Hlinik ocel svar sroub. Venuju na zboreni mitu. :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: kdyby ho sesrouboval z par profilu udela lip ...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: kamosovy varily prdlej hlinikovej chladic uprostred pouste... Oni jsou kolikrat ty vesnicky "kovari" dost vybaveny,protoze vest to nekam do mesta je daleko a nakladny...
    Ale chapu potrebu opravotelnosti v tvem pripade,kdyz netusis kdy se to rozpadne :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a proc kdyz nekomu najezdi na ram 25000 km neprasne. A tobe by mel :-D

    Tata ma silnicni 3kg chrom molibden ram a zatez ma az 250kg. Krasne tuhej, platovany svary. No mysliz ze jen tak prdne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: já prostě vsadil na ocel, protože je to opravitelné i při průjezdu expedice low-tech oblastma. svařování zlomených částí konstrukce jsem zažil u kol, aut, autobusů... hliník mi žádný venkovský kovář nespraví, musel bych to vzdát, zahodit a vrátit se domů stopem, autobusem nebo letadlem.

    (i expediční verze jinak hliníkových nosičů na zavazadla se dělají z oceli)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Je to debil.

    XCHAOS: mi chces rict ze kuba s 2kg tezkym ramem na kole z karbonu a hliniku skace jezdi mtb a buh vi co jeste. Tak ten ram je na nic? Nema zadni odpruzeni, protoze pruzi ram.
    Ram na kolo z ciny 6 kilo ma 6x mensi zatizeni nez nemeckej co ma 2 kila. Jak je to mozne?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, nepřímo to říkám: netroufl bych si mít takhle lehký rám, kdyby musel pohlcovat ty rázy od zadní osy přímo.

    protože fakt šance, že se ti zlomí kus oceli, do který mlátíš přímo silou 80 kg, je jiná, než u kusu oceli, kde jsou síly přenášený přes váleček se stlačeným vzduchem. Těžší je to o ten váleček (epicon). Lehčí o ten materiál, který tam není.

    prostě by to muselo bejt z tlustších trubek.

    (jestli se mýlím, tak se mi ty lehký trubky zloměj taky)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Wat? Ty tvrdis, ze diky odpruzeni je to cely kolo _LEHCI_? Opravdu, opravdu, opravdu tohle rikas?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tohle je zajímavá otázka.

    limit 35 kg včetně panelů je pro mě fakt důležitý (budoucí homologovatelnost pro provoz v EU). (pro zajímavost řešíme i věci, jako jestli ráfky dát o 100g lehčí nebo těžší - nakonec přední motorem poháněné kolo bude mít robustnější ráfek kvůli vrtání pro tlustší dráty, více zatížené zadní kolo bude paradoxně víc "bicyklové...).

    že na elektrické vybavení teď zbývá asi 14 kg, to je samozřejmě napjaté - ale počítají se právě i věci, typu že přední kolo bude celé nahrazené tím poháněným (takže se něco i odečte), nebo že finální řídítka budou hliníková, apod. stavitelé, kteří všechno vyrábějí z oceli, kvůli mě vymýšlejí detaily typu hliníkový stojan, nosič.. prostě s tou hmotností fakt prudím.

    ostatní parametry musím.. změřit. (ale třeba z odpruženého zadního kola nechci ustupovat, už proto, že je součástí toho odlehčení: kdyby v tom místě byl pevný rám, na který se budou všechny nárazy přenášet, tak se prostě budu bát udělat ho takhle.. ostatně obě vidlice jsou až do místa, kde jsou odpružené, daleko robustnější, než zbytek rámu...)

    ANDY_WARHOL: dík. (a já na oplátku slibuju, že se nezačnu brát smrtelně vážně, i kdybych náhodou do té Číny dojel...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Diferenciál X volnoběžky - Diskusní fórum NaKole.cz
    http://www.nakole.cz/diskuse/3712-diferencial-x-volnobezky.html
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ANDY_WARHOL: Ja se taky tesim a drzim xchaosovi palce, at si ze zavodu odnese hodnotna pouceni 8)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: takze se dostavame klasicky po xchaosove od "je to nejlepsi dopravni prostredek" k "no jednou si myslim,ze by na tom mohl touristi jezdit".
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak rozhodne nic spatneho mu clovek prat nebude. Jen by se nemusel chovat obcas jak totalni dement ... a po zbytek casu jako dement ...

    XCHAOS: Slozil jsem dalis verzi solarniho osvetleni na kulnu :-D ju a uz cekam na dily na dalsi s vetsi baterii panelem atd :-DDD A vsude o tom tady mluvim protoze nevim jak to dopadne :-D LOL
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ja nevim jak vy, ale ja se tesim na ten zavod a budu chaosovi fandit
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: s tou hmotností, pokud to hotové bude vážit třeba 20 kg místo 15ti, tak podle mě pořád ok. - to je mozny, o tom ale nemluvim. Mluvim o tom, jak jsi sebejiste tvrdil, jak uzasne lehky to bude (chces abych ukazal na konkretni zpravy?). A ted se ukazuje, ze ti to nejak nevychazi. Jak rikam, moc se tesim, ze prijde reality check ostatnich parametru, ktery jsi tady hlasal. Ty urcite taky 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: s tou hmotností, pokud to hotové bude vážit třeba 20 kg místo 15ti, tak podle mě pořád ok.

    já jsem samozřejmě zvědav.. těším se na kolo, ne moc na ten závod, protože to podle mě bude šílenej záběr, tentokrát hodně o přežití a výkonu, méně o nějaké turistice (bohužel)

    LINKOS: přijde na věc kdy, kde... lidi budou mít víc volného času a jiné preference, počet těch, kdo se chtějí jen nechat nejrychleji a nejpohodlněji dopravit na nějaké nejžádanější a nejdražší místo bude klesat.

    Já tady nechci psát filosofický rozbory o cestování, protože tu na to není publikum... a hlavně cestovatelé vznikají tak, že někdo poslouchá něčí vyprávění a nadchne se pro to sám - ne tak, že se o tom přednáší někomu, kdo je v tomhle ohledu nad věcí a nikdy ho to nelákalo.

    Máš několik režimů nezávislého cestování (jiného, než s kufrem po hotelech) ... je tu celkem už mainstreamové baťužkářství, extrémy typu dálková cyklistika nebo autostop či dokonce dálkové pochody, na moři samozřejmě existuje jachting, v různých odstínech od spíše levného a sportovního po nejdražší a nejluxusnější. Samozřejmě, na zemi máš travellery a dodávkáře.... nebo motorkáře... když se ale nad tím zamyslíš, tak solární cyklistika fakt představuje velmi zajímavý kompromis mezi několika variantama pozemního cestování.. zaplňuje trochu chybějící prostor mezi backpackery, cyklisty, motorkáři a dodávkáři: z každé té varianty má něco... ale umožňuje víc opustit pevně danou silniční síť a zahnout trochu víc do divočiny, současně se ale rychlost přesunu blíží třeba už cestování pomalejší a větší obytnou dodávkou (s tím, že je to ale daleko větší sranda a nemusí se kupovat pohonné hmoty)

    Neříkám, že to je pro každého: někdo chce mít život nalajnovaný, dovolenou od-do, a komfort měří tím, že nezmokne a nemusí se moc hýbat. Ale trvám na tom, že trh pro solární cyklistiku existuje... existujou cyklistické zájezdy, které převáží cyklisty na hezká místa autobusem, současně existuje zážitková turistika.. a existují i dálkoví cyklisté (různí ti holandští důchodci, ale potkal jsem na cestách i britské...).

    Prostě nepřestanu, dokud to neudělám tak pohodlné, aby se lidi, co se na tom svezou, chtěli projet znovu a třeba si to půjčit na celý den a 100 km trasu, apod. (a když na to bude potřeba instalovat lepší audiosystém, nebo měkčí polstrování, nebo co, tak to prostě udělám).
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: i na "rekreacni" cestovani to neni top...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam