• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Ahoj, řešil jste někdo přepínání fází u FVE? Mám 1f měnič a hlavní jistič 3x25A. V létě, když bude nadbytek energie a malá spotřeba, bych na tu jednu fázi měl připojený úplně všechno. Jenže se může stát, že se bude zrovna ohřívat voda v bojleru, budeme něco péct v troubě a někdo si bude chtít uvařit kafe v konvici. To už hravě přesáhne 25A. Takže když proud touhle fází dosáhne té jmenovité hodnoty, chtěl bych třeba zásuvkový obvod v kuchyni přepnout na jinou fázi a radši roztáčet elměr než abych shodil jistič. Myslíte, že stačí přepínací stykač nebo byste to řešili nějakýma ssr relé, triakama apod. a nebo vymejšlím Ameriku a nějakej takovej přístroj se běžně prodává a používá?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: pokud ten troll cetl tohle - tak ten elektro mobil musi jezdit zadarmo - https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Emisní_norma_Euro

    Kamosuv novej kocar ma prumer 4.2 litru na 100km ne psanej ale to co najezdi. Takze ho palivo vyjde na cca 1.2 kc na km... Ted mi zjisti kolik vyrobi na 1kw hodinu bordelu ten mix elektraren ... No a nasledne pripocitej spotrebu bordelu na vyrobu vseho no a hod sem cisla. Lol
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: az uvidim zlaty prase tak uverim. Proti euro 6 tezko ... Oproti 148 tatre bych to vzal ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Electric Cars Emit 50 Percent Less Greenhouse Gas Than Diesel, Study Finds - Slashdot
    https://hardware.slashdot.org/...ic-cars-emit-50-percent-less-greenhouse-gas-than-diesel-study-finds
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: kdy udelas solarni ban? :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: ne, vůbec.. sice jsem kdysi propagoval loď na Vltavě a Labi, jako plovoucí sídlo po cca 4 kraje v dosahu... ale solární jsem na mysli neměl. Taky jsem propagoval solární přívozy na Vltavě, ale toto bylo mimo půdu Pirátské strany.

    Musím říct, že mi tím příjemně překvapili, ale v podstatě "upirátili" můj přístup. A ta loď mimochodem ale nevznikla kvůli Pirátům, ale už dřív, ti si jí jen pronajali. A byl jsem na palubě a je fakt super....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    xchaosy ta solarni lod u piratu je na tvuj popud?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Rice University Adds Asphalt To Speed Lithium Metal Battery Charging By 20 Times - Slashdot
    https://science.slashdot.org/...ity-adds-asphalt-to-speed-lithium-metal-battery-charging-by-20-times
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Vsadim a kdyz vyhraju dost udelam 4 ramy. Hlinik ocel svar sroub. Venuju na zboreni mitu. :-D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    LINKOS: kdyby ho sesrouboval z par profilu udela lip ...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: kamosovy varily prdlej hlinikovej chladic uprostred pouste... Oni jsou kolikrat ty vesnicky "kovari" dost vybaveny,protoze vest to nekam do mesta je daleko a nakladny...
    Ale chapu potrebu opravotelnosti v tvem pripade,kdyz netusis kdy se to rozpadne :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a proc kdyz nekomu najezdi na ram 25000 km neprasne. A tobe by mel :-D

    Tata ma silnicni 3kg chrom molibden ram a zatez ma az 250kg. Krasne tuhej, platovany svary. No mysliz ze jen tak prdne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: já prostě vsadil na ocel, protože je to opravitelné i při průjezdu expedice low-tech oblastma. svařování zlomených částí konstrukce jsem zažil u kol, aut, autobusů... hliník mi žádný venkovský kovář nespraví, musel bych to vzdát, zahodit a vrátit se domů stopem, autobusem nebo letadlem.

    (i expediční verze jinak hliníkových nosičů na zavazadla se dělají z oceli)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Je to debil.

    XCHAOS: mi chces rict ze kuba s 2kg tezkym ramem na kole z karbonu a hliniku skace jezdi mtb a buh vi co jeste. Tak ten ram je na nic? Nema zadni odpruzeni, protoze pruzi ram.
    Ram na kolo z ciny 6 kilo ma 6x mensi zatizeni nez nemeckej co ma 2 kila. Jak je to mozne?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, nepřímo to říkám: netroufl bych si mít takhle lehký rám, kdyby musel pohlcovat ty rázy od zadní osy přímo.

    protože fakt šance, že se ti zlomí kus oceli, do který mlátíš přímo silou 80 kg, je jiná, než u kusu oceli, kde jsou síly přenášený přes váleček se stlačeným vzduchem. Těžší je to o ten váleček (epicon). Lehčí o ten materiál, který tam není.

    prostě by to muselo bejt z tlustších trubek.

    (jestli se mýlím, tak se mi ty lehký trubky zloměj taky)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Wat? Ty tvrdis, ze diky odpruzeni je to cely kolo _LEHCI_? Opravdu, opravdu, opravdu tohle rikas?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tohle je zajímavá otázka.

    limit 35 kg včetně panelů je pro mě fakt důležitý (budoucí homologovatelnost pro provoz v EU). (pro zajímavost řešíme i věci, jako jestli ráfky dát o 100g lehčí nebo těžší - nakonec přední motorem poháněné kolo bude mít robustnější ráfek kvůli vrtání pro tlustší dráty, více zatížené zadní kolo bude paradoxně víc "bicyklové...).

    že na elektrické vybavení teď zbývá asi 14 kg, to je samozřejmě napjaté - ale počítají se právě i věci, typu že přední kolo bude celé nahrazené tím poháněným (takže se něco i odečte), nebo že finální řídítka budou hliníková, apod. stavitelé, kteří všechno vyrábějí z oceli, kvůli mě vymýšlejí detaily typu hliníkový stojan, nosič.. prostě s tou hmotností fakt prudím.

    ostatní parametry musím.. změřit. (ale třeba z odpruženého zadního kola nechci ustupovat, už proto, že je součástí toho odlehčení: kdyby v tom místě byl pevný rám, na který se budou všechny nárazy přenášet, tak se prostě budu bát udělat ho takhle.. ostatně obě vidlice jsou až do místa, kde jsou odpružené, daleko robustnější, než zbytek rámu...)

    ANDY_WARHOL: dík. (a já na oplátku slibuju, že se nezačnu brát smrtelně vážně, i kdybych náhodou do té Číny dojel...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam