ABDULAH: záleží na tom, jestli šlapeš patama nebo špičkama :-) samotná světlost je 18cm, mění se o zdvih zadního tlumiče, který je cca 1.5 cm.
šlapky jsou nad zemí přesně stejně jako u normálního kola, jediný rozdíl je v úhlu nohy vůči zemi. Ten lze v nejhorším kompenzovat posunem nohy, že šlápneš patou (na rovině ale můžeš v pohodě šlapat špičkama). Při šlapání patou je rozdíl světlosti oproti normálnímu kolu tak o jeden cm (úhel šlapky) - největší úhel vůči zemi mají šlapky v horní fázi, ne v dolní. (chce to fakt video šlapání zblízka, asi...)
jel jsem s tím už do terénu a třeba na polní cestě samozřejmě je problém třeba jízda v té rýze - a to kvůli řízení. ale o podvozek jsem fakt nezavadil zatím ani jednou (snad jen nájezd z roviny na prudké schody by byl problém... ten se dá vyřešit rozjezdem a skokem :-))
vyšel jsem hlavně ze zkušeností s tandemem, který ale navíc neměl dole ochranou mříž a v terénu hrozilo, že zavadím o zem přímo řetězem. To se ale moc často nedělo, tak právě na základě těch 10000 km na tandem (byť většinu času jsem na něm jel sám) jsem si troufl jít do téhle konstrukce... ta je fakt níž nad zemí jen zdánlivě, ta světlost uprostřed je v podstatě lepší, než u kola, co má uprostřed šlapky.