• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jsou někde stránky kde se dá ten závod sledovat?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CYBERHIPPY: ta fotka ma blby rozliseni, ale tipuju uprostred vpravo, typek v zeleny helme. aspon tedy vidim lehokolo
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: To není špatný, ale dobíjí to pouze ze sítě, což je pro mě naprd :-(
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SPECZ: clio 1.2 43kw s vyladenym vsim atd - nastartuje i v zime ... po vymene filtru hadicek svicek a kabelu a repasu vstriku to i pri - 20 chyta na druhy max treti otoceni ... da to vyzkouseno na varte stary 10 let ...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ABDULAH: Ovsem v zime bude vsechno jinak ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: nastartuju i na 11,5 hihi stejne to spadne pod 10 ... estara baterie ....
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: kazdopadne i ten nejslabsi alternator (90A) ti zvladne za jizdy dobijet v podstate maximalnim moznym (20A) proudem i 100Ah baterii

    no, jsou samozrejme velice orientacni, ale kdyz budes drzet napeti bez zateze u lacinejsi trakcni baterie nad 12.3V (hlavne kvuli zivotnosti), tak ti tim moturkem vzdycky otoci, u lepsich baterii i pod 12.2V

    uz jsem psal, HERR_FLICK: ze cesta kdyz to neodhadnes proste je si poridit startovaci zdroj
    ULTIMATESPEED® Kompresor s powerbanko... | LIDL-SHOP.CZ
    https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED-Kompresor-s-powerbankou-UPK-10-A1/p100237618

    no, to je sice 10.5V, jenomze to je vetsinou spickove napeti pod maximalni zatezi, baterii ti pripoji, az se zase prehoupne pres 12V, navic tato hladina je programovatelna
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: To jsem také přemýšlel, nechat tam baterii, co tam je, s tím že ji prostě budu likvidovat a k tomu jedna malá na nouzové nastartovaní, ale ta by se dala špatně nabíjet, vzhledem k malé kapacitě :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: 2005 48kW našel jsem několik možných typů.
    U toho odpojovače jsem data sheetu našel odpojení při 10,5V!

    Jinak tyhle napětí co jsou v tabulce znám, bohužel ani moc neodpovídají u jednotlivých typů, jelikož není gelovka jako gelovka a pod. Každý výrobce používá trochu jiné metody. Ale to není to hlavní. Problém je že to napětí není úplně směrodatný ukazatel vzhledem ke stáří akumulátoru a hlavně vzhledem k fázi ve které se nachází. Například dojedeš vypneš motor a akumulátor bude mít první desítky minut mnohem vyšší napětí i když třeba nebude úplně dobito. Po nastartování zase krátkodobě klesne napětí aniž by se výrazně snížila kapacita.
    Pak taky vymyslet kam to zapojit? Osobně přemýšlím o tom odpojovat pouze novou větev, která by jela i při vypnutém zapalování. Pojím se, že pokud je klíček v první poloze už je odběr auta nemalý. Navíc potřebuji nabíjet i když nejsem v autě. Tedy bych to natáhl rovnou od baterky, nějakým pořádným kabelem s vlastní zásuvkou...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: renault clio nastartoval na baterii do bosch aku vrtacky 5ah ... v lete ... tohle nastartujes cimkoliv ...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: takova informace o napeti versus kapacite je jednoduse zjistitelna pomoci vyhledavace, ale drz to v nezatizenem stavu nad 12.2V, spis 12.3V u lacinejsi baterky, to odpovida priblizne polovicni kapacite


    no kdyz napises, jakej tam mas motor, a gugl te opet zklame, tak ti to zjistim.. 1.0-1.3 ma 90A alternator

    k cemu potrebujes maximalni vybijeci proud? minimalne u ty optimy je to primo napsany, ze ma startovaci proud 460A, u ty hoppecke to bude klidne jeste vic- ma vetsi kapacitu a je to AGM s extremne dimenzovanejma mrizkama
    takze toho, jestli ti otoci benzinovym moturkem do sekacky v yarisu bych se fakt nebal
    ja se 4x50ah levnejma agm startoval padesat let starej desetilitrovej dyzlovej motor

    navic kdybyses alespon trochu namahal s naservirovanym odkazem, tak bys zjistil, ze battery-import maj prodejnu v praze a v jesenici u prahy, a ze bch-battery ti tu hoppecke za nezaplatitelnejch 130 korun ceskych poslou PPLkem)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: u jednoho auta jsme pouzili jebku solarni regurator ... pripojil se na baterii a nabijel druhou na rozvod pro spotrebice ... nabijeni bylo na 13.5v - cili pri tomhle napeti hlavni baterie zacal krmit druhou ... druha baterie byla napojena prez 16mm2 licnu a obe mely pojistky 60a... tudiz jsi mel ochranu prvni i druhe pred vybitim.
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Spíš by se hodila informace pod jaký napětí nejít abych ještě nastartoval ale to se podle mě v průběhu životnosti mění.
    Jaký altík má můj Yaris 2005 jsem dosud přesně nezjistil :-( Chtěl jsem vědět alespoň kolik dává při jízdě, na volnoběh abych si udělal nějakou představu co si můžu dovolit.

    Ty trakční baterie jsou pěkný, ale žádná nemá uvedena maximální vybíjecí proud. Navíc hledám něco z Prahy nebo středních Čech, doprava je naprd.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: ma to vliv takovy, ze spousta i malych aut ma jeste nekde na druhou baterii misto
    plus jak velky to ma alternator a jaky cyklus nabijeni to pouziva
    plus jsem chtel vedet, jaka maximalni velikost baterie se ti vejde, vlizt by se tam mela hoppecke 58ah s 232mm

    nenech se zmat obrazkem, ma bezny auto terminaly
    https://www.shop-muenchner-solarmarkt.de/hoppecke-sun-power-vrm-12V-58.htm
    https://www.bch-battery.cz/...1-SOLARNI-Baterie-a-systemy/-4-/5/715-Hoppecke-Solar-bloc-12V-58Ah-AGM

    pripadne optima, ale je to mnohem min muziky za celkem podobny penize
    https://www.battery-import.cz/optima-yellowtop/autobaterie-optima-yellow-top-r-2-7--38ah--12v/


    ochrana baterie pred prilisnym vybitim...
    http://www.kavak69.cz/victron-energy/batteryprotect-12-24v-65a/

    pokud ale napriklad nemas pustene veci, aniz bys byl pritomen, a zvladnes si prubezne kontrolovat napeti na baterii, tak jako orientacni udaj ti bohate staci prave ten voltmetr
    http://battery.nabizi.cz/...uto-auto-usb-nabijecka-12v-24v-teplomer-voltmetr-2017-top-prodej_p85891/
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ABDULAH: jestli to podle toho tvyho navodu nekdo zrealizuje, tak to bude zazrak. nechces opravit ty preklepy a napsat to nejak vic cesky ? nechci prudit, ale fakt tomu nerozumim
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    lu jednohonauta jsme to udelali tak ze se tam dal solarni srac - nabijec. nejaka 60 a jebka... dtuha baterie do kufru - pojistky u baterek 60a a ezinia 16tka lano i na kostru ... vyslo to na par buck ... hlida to nabijeci napeti - nastavis zapnuti pri 14 napr... a druha aby se nedostala po 11 a mas klid ... minmalni zasah ... dvojta izolace vseho a jeklid
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: yaris 2005, nevím jaký to má na to vliv?

    ANDY_WARHOL: To mě taky napadlo, ale neznám moc elegantní řešení. Tedy něco jako obráceně použitej Cyrix? Ani netuším na kolik bych měl nastavit to napětí, kdy dojde k vypnutí abych ještě nastartoval. Ale je to jedno nejrozumnějších řešení. Taky asi proměřím nabíjecí náročnost jednotlivých spotřebičů.
    Svítím jen LED světlem s vynikající účinností (96/lm/W) Mám tam 2 zapojení na 2,5W 4W a nebo dohromady. Ale používám jen to 2,5W, takže tím bych to vybít neměl. No a pak dva mobily, které díky náročnosti GPS dobíjím často. Za jízdy se to nestihne moc dobít, protože to jen tak tak. A pak foťák (bohužel přes měnič) ale ten dobíjím jen za jízdy.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    co mezi baterku a odber proudu pro sviceni dat krabicku, co ti nedovoli vytahnout baterku vic nez nastavis ? rika se tomu ochrana proti vybiti, a mista to moc nezabere
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: koukam, ze diskuze s tebou moc plodna nebude, kdyz nejsi schopnej ani uvest vozidlo, kde neco chces resit
    kdyz toho nechces moc menit, tak tam jen vraz tu baterii hoppecke.. a mas vystarano.. poctrvrty uz to psat nebudu
    pokud neumis odhadnout spotrebu, porid si za 200 korun voltmetr do autozapalovace
    nebo si porid startovaci kabely, nebo pro pripad, ze budes na samote, startovaci zdroj
    a jestli se ti stejska po startovani klikou, tak si porid tohle
    Škoda 100MB, 100L - Prostějov
    https://auto.bazos.cz/inzerat/90748610/Skoda-100MB-100L.php
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH:
    HERR_FLICK:
    Altíkem ano, ale ne tím co tam je. Prostě tam toho nechci tolik měnit, jde mi spíše o to aby se ta startovací baterie nevybila, raději ať mi dojde šťáva na svícení. Bohužel nějak neumím odhadnout spotřebu, někdy vydržela tejden kdy jsme byli na jednom místě a někdy už nenastartovala po 3 dnech. Což by mi tam nevadilo, kdyby se to auto dalo po té roztlačit. Jenže jsem pak jednou zistil, že když už je baterka vyštavená opravdu hodně, tak už ani roztlačit nejde. A to je dost naprd. Nechápu proč auta už nemají vepředu díru na kličku. Exota co vymyslel že už to není potřeba bych nakopal do řiti!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam