• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ABDULAH: jestli to podle toho tvyho navodu nekdo zrealizuje, tak to bude zazrak. nechces opravit ty preklepy a napsat to nejak vic cesky ? nechci prudit, ale fakt tomu nerozumim
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    lu jednohonauta jsme to udelali tak ze se tam dal solarni srac - nabijec. nejaka 60 a jebka... dtuha baterie do kufru - pojistky u baterek 60a a ezinia 16tka lano i na kostru ... vyslo to na par buck ... hlida to nabijeci napeti - nastavis zapnuti pri 14 napr... a druha aby se nedostala po 11 a mas klid ... minmalni zasah ... dvojta izolace vseho a jeklid
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: yaris 2005, nevím jaký to má na to vliv?

    ANDY_WARHOL: To mě taky napadlo, ale neznám moc elegantní řešení. Tedy něco jako obráceně použitej Cyrix? Ani netuším na kolik bych měl nastavit to napětí, kdy dojde k vypnutí abych ještě nastartoval. Ale je to jedno nejrozumnějších řešení. Taky asi proměřím nabíjecí náročnost jednotlivých spotřebičů.
    Svítím jen LED světlem s vynikající účinností (96/lm/W) Mám tam 2 zapojení na 2,5W 4W a nebo dohromady. Ale používám jen to 2,5W, takže tím bych to vybít neměl. No a pak dva mobily, které díky náročnosti GPS dobíjím často. Za jízdy se to nestihne moc dobít, protože to jen tak tak. A pak foťák (bohužel přes měnič) ale ten dobíjím jen za jízdy.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    co mezi baterku a odber proudu pro sviceni dat krabicku, co ti nedovoli vytahnout baterku vic nez nastavis ? rika se tomu ochrana proti vybiti, a mista to moc nezabere
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: koukam, ze diskuze s tebou moc plodna nebude, kdyz nejsi schopnej ani uvest vozidlo, kde neco chces resit
    kdyz toho nechces moc menit, tak tam jen vraz tu baterii hoppecke.. a mas vystarano.. poctrvrty uz to psat nebudu
    pokud neumis odhadnout spotrebu, porid si za 200 korun voltmetr do autozapalovace
    nebo si porid startovaci kabely, nebo pro pripad, ze budes na samote, startovaci zdroj
    a jestli se ti stejska po startovani klikou, tak si porid tohle
    Škoda 100MB, 100L - Prostějov
    https://auto.bazos.cz/inzerat/90748610/Skoda-100MB-100L.php
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH:
    HERR_FLICK:
    Altíkem ano, ale ne tím co tam je. Prostě tam toho nechci tolik měnit, jde mi spíše o to aby se ta startovací baterie nevybila, raději ať mi dojde šťáva na svícení. Bohužel nějak neumím odhadnout spotřebu, někdy vydržela tejden kdy jsme byli na jednom místě a někdy už nenastartovala po 3 dnech. Což by mi tam nevadilo, kdyby se to auto dalo po té roztlačit. Jenže jsem pak jednou zistil, že když už je baterka vyštavená opravdu hodně, tak už ani roztlačit nejde. A to je dost naprd. Nechápu proč auta už nemají vepředu díru na kličku. Exota co vymyslel že už to není potřeba bych nakopal do řiti!
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: lithiovka jde nabijet altikem, ale jak jsem psal, stoji to penize navic za system nabijeni, obvzlast u euro5+ motoru

    altiku druhou podobne velkou baterii jako je startovaci neublizis

    mozna by bylo docela vhodny upresnit, o jaky konkretni auto se jedna

    klasicka baterie, co vydrzi trosicku vic, je start-stop AGM, ale tam proti ty hoppecke uz neni tak zasadni cenovej rozdil, zato v hoppecke ziskas o dva levly lepsi baterii
    muzes ji pouzivat i jako jedinou
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: lithium muzes nabijet altikem ... ale bude dost velky ... s cce to ochrany a hodne dobre vybrat ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: Jako na lithiovou určitě,ale tu zase nebudu moct nabíjet altíkem. Druhý olovo se mi tam ale nevejde (stejně jako jedna větší) kterou bych tam ale nedal i kvůli altíku. Jinak bych šel do zapojení jedna startovací a pak cyrix plus druhá na ždímání, ale fakt nemám kam to dát.
    Hledám spíš nějakej typ na klasickou autobaterii co vydrží trochu horší zacházení v tomto ohledu.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: na druhou baterii bys misto nenasel?
    napis maximalni moznou velikost dany baterie
    obecne lze velmi dobre pouzivat AGM baterie, maji vysoky startovaci proudy, ale daleko vetsi moznost vybiti a cyklickou odolnost
    niklovy baterie maj radi hluboky vybiti, ale nemaj rady zas dobijeni jen na topu, coz je klasicka zalezitost provozovani startovacky
    ltihiova baterie je velmi draha zalezitost sama o sobe a uzpusobeni, aby fungovala i jako startovacka jeste hrosi

    myslimze naprostej top vykon za rozumnou cenu je baterie Hoppecke VR-M.. je to 12V, ktera se da sehnat ve velikosti beznejch autobaterii, ma fantastickou cykl. zivotnost 2500cyklu na 50% vybiti, a porad pres 1000cyklu na 80% vybiti, takze realne lze naprikad z teto 90ah baterie zdimat stejne stavy (70ah), jako z 280ah zaplavovany startovacky/trakce
    na tvoje pouziti ideal
    Hoppecke Sun Power VRM 12V 90Ah
    http://www.solarbag-shop.de/hoppecke-sun-power-vrm-12v-90ah.html
    delaj se kdyztak i kratsi
    CUKI
    CUKI --- ---
    Malinko OT, hledám 12 startovací accu, který snese co největší vybití? startovací proud 330A je naprosto v pohodě, ale to vybití. Obecně asi bych měl vynechat Ca typy? Něco s masivnějšíma mřížkama, ale trakční se na to asi vyloženě nehodí, že?
    Budu to používat do auta co funguje příležitostně jako minicamper. Tedy dobíjení akumulátoru, svícení bez jízdy...
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Co tě nemá, určitě na to jsou nějaké dotace, takže výměna každý druhý měsíc má něco do sebe. :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ja se chytnu prvni :-)
    hele myslis,ze to vydrzi dyl funkcni,nez ten solarni panel na tvym elektrokole? Nebo je budou menit co pul roku?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    https://mobile.twitter.com/ArachneLabs/status/1007919758170259456
    Tak jsem víceméně náhodou zúčastnil otevírání úseku solární silnice ve Francii. To bude zase keců :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Když padaj velký kroupy tak to kolo na chvíli otočim ne? Navíc by měli něco vydržet.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: nejsme na twittru a ucet si tam asi delat nebudu, muzes mi dat primy link, co sem tam nasel jako anonym, tak je tam naposled neco z 2015
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: to nestihla ani vyrobit energii co byla potreba na jeji vyrobu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Regulátor VEC300 48V/300A | E-pohon - elektrokola a sety na přestavbu pro všechny
    https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/512-Regulator-VEC300-48V-300A
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jo, už týden. Zatím jsem dojel do Hradiště u Blatný (fotky viz twitter) a dnes měním solární stříšku, protože s touhle bych nedojel ani na start (dávala nějak málo od začátku, ale po krupobití a v horkým vzduchu je to konečná...)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: tak jak jdou pripravy ? uz mas cestovni horecku ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    V cargo-módu vypadá Lenochod-1 takhle (přestavba mezi lehokolem a cargokolem spočívá v podstatě v povolení jednoho imbusu a jednoho rychloupínáku, co se leho-sedadla týče, tak z nákladní verze ho v krajním případě ani nebude potřeba sundavat... vedlejší využití bude jednostopý mini-rikša :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam