• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CUKI: evidentne ano, ted jede z kopce a rychlost proti prumeru zvysil 5x, i kdyz to asi neni zavratna rychlost, jede kolem 15 km/h
    ale kdyz ma prumer kolem 3 km/hodinu, tak je to pomerne razantni zvyseni
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: aha, tak se snazil cerpat energii na vystup do 2400 metru nad morem, kam se prave blizi, ale uvidime jak mu to pujde, ma ted aktualne rychlost pouze 1km/ hodinu.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: tak sem to uhad
    tady mame xchaose i s kolem a podle toho ramu se to da poznat i z te puvodni fotky
    Gregory Lewyllie : drone over the base camp - The Sun Trip
    https://www.thesuntrip.com/gregory-lewyllie-drone-over-the-base-camp/
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ale vypada to, ze se dneska zasek
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    me to prave prislo ze to mel tezsi, musel prejet z francie do svajcu alpy, jednou sem tam jel stopem, zhruba v techto mistech co on (ale je to 20 let, tak si tim nejsem jisty), a v lete nas prepadla vanice, prevyseni taky dost. ale asi mu to jede na elektriku do kopce dobre
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak ono nejde jen o kilometry, ta cesta co zvolil byla do teď easy na úkor toho co ho teď čeká. A dost pochybuji že to s tím kolem nažene ve sjezdech...
    Ale držím palce, alespoň má koule to zkusit.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    vubec si nevede spatne jak koukam
    Race The Sun Trip – Un site utilisant WordPress
    http://race.thesuntrip.com/en/
    ujeta vzdalest 376 km dnes v 9 rano
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CYBERHIPPY: me prijde, ze nektery maj ty panely tak maly, ze to maj akorat na dobijeni mobilu a budou muset celej zavod odslapat
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jsou někde stránky kde se dá ten závod sledovat?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CYBERHIPPY: ta fotka ma blby rozliseni, ale tipuju uprostred vpravo, typek v zeleny helme. aspon tedy vidim lehokolo
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: To není špatný, ale dobíjí to pouze ze sítě, což je pro mě naprd :-(
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SPECZ: clio 1.2 43kw s vyladenym vsim atd - nastartuje i v zime ... po vymene filtru hadicek svicek a kabelu a repasu vstriku to i pri - 20 chyta na druhy max treti otoceni ... da to vyzkouseno na varte stary 10 let ...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    ABDULAH: Ovsem v zime bude vsechno jinak ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: nastartuju i na 11,5 hihi stejne to spadne pod 10 ... estara baterie ....
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: kazdopadne i ten nejslabsi alternator (90A) ti zvladne za jizdy dobijet v podstate maximalnim moznym (20A) proudem i 100Ah baterii

    no, jsou samozrejme velice orientacni, ale kdyz budes drzet napeti bez zateze u lacinejsi trakcni baterie nad 12.3V (hlavne kvuli zivotnosti), tak ti tim moturkem vzdycky otoci, u lepsich baterii i pod 12.2V

    uz jsem psal, HERR_FLICK: ze cesta kdyz to neodhadnes proste je si poridit startovaci zdroj
    ULTIMATESPEED® Kompresor s powerbanko... | LIDL-SHOP.CZ
    https://www.lidl-shop.cz/ULTIMATESPEED-Kompresor-s-powerbankou-UPK-10-A1/p100237618

    no, to je sice 10.5V, jenomze to je vetsinou spickove napeti pod maximalni zatezi, baterii ti pripoji, az se zase prehoupne pres 12V, navic tato hladina je programovatelna
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: To jsem také přemýšlel, nechat tam baterii, co tam je, s tím že ji prostě budu likvidovat a k tomu jedna malá na nouzové nastartovaní, ale ta by se dala špatně nabíjet, vzhledem k malé kapacitě :-(
    CUKI
    CUKI --- ---
    HERR_FLICK: 2005 48kW našel jsem několik možných typů.
    U toho odpojovače jsem data sheetu našel odpojení při 10,5V!

    Jinak tyhle napětí co jsou v tabulce znám, bohužel ani moc neodpovídají u jednotlivých typů, jelikož není gelovka jako gelovka a pod. Každý výrobce používá trochu jiné metody. Ale to není to hlavní. Problém je že to napětí není úplně směrodatný ukazatel vzhledem ke stáří akumulátoru a hlavně vzhledem k fázi ve které se nachází. Například dojedeš vypneš motor a akumulátor bude mít první desítky minut mnohem vyšší napětí i když třeba nebude úplně dobito. Po nastartování zase krátkodobě klesne napětí aniž by se výrazně snížila kapacita.
    Pak taky vymyslet kam to zapojit? Osobně přemýšlím o tom odpojovat pouze novou větev, která by jela i při vypnutém zapalování. Pojím se, že pokud je klíček v první poloze už je odběr auta nemalý. Navíc potřebuji nabíjet i když nejsem v autě. Tedy bych to natáhl rovnou od baterky, nějakým pořádným kabelem s vlastní zásuvkou...

    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: renault clio nastartoval na baterii do bosch aku vrtacky 5ah ... v lete ... tohle nastartujes cimkoliv ...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CUKI: takova informace o napeti versus kapacite je jednoduse zjistitelna pomoci vyhledavace, ale drz to v nezatizenem stavu nad 12.2V, spis 12.3V u lacinejsi baterky, to odpovida priblizne polovicni kapacite


    no kdyz napises, jakej tam mas motor, a gugl te opet zklame, tak ti to zjistim.. 1.0-1.3 ma 90A alternator

    k cemu potrebujes maximalni vybijeci proud? minimalne u ty optimy je to primo napsany, ze ma startovaci proud 460A, u ty hoppecke to bude klidne jeste vic- ma vetsi kapacitu a je to AGM s extremne dimenzovanejma mrizkama
    takze toho, jestli ti otoci benzinovym moturkem do sekacky v yarisu bych se fakt nebal
    ja se 4x50ah levnejma agm startoval padesat let starej desetilitrovej dyzlovej motor

    navic kdybyses alespon trochu namahal s naservirovanym odkazem, tak bys zjistil, ze battery-import maj prodejnu v praze a v jesenici u prahy, a ze bch-battery ti tu hoppecke za nezaplatitelnejch 130 korun ceskych poslou PPLkem)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam