• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tady se zasekneme na definici toho, kde začíná a končí "rám". Že součástky, které používáme, váží bez rámu skoro 20 kg, to mi překvapilo. Není to žádné sportovní náčiní.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: vida, že by najednou něco bylo složitý a nešlo to popsat trojčlenkou, kterou nechápe nedovzdělanej idiot? - wtf? Ze jsou veci slozity ti rikam od zacatku. Jestli je tady nekdo idiot, co si mysli, ze staci precist si prvni odstavec clanku na wikipedii a razem je z nej genialni vizionar, jsi to ty. Ostatne, viz vesela historka na tema "kolik bude vazit ram solarniho kola", kterej ti nakonec vysel asi dvakrat tezsi, protoze jsi tak trochu zapomel pricist par dulezitejch kompnent, ze jo 8))) A tom, jak to zatim vypada s tvoji aktualni rychlosti vuci te "spocitane" radsi ani nemluve 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: no jo, Jurgen s domečkem. Vysmíval se ostatním bastlům a sám teď má hliníkovou oj přívěsu celou omotanou gafou :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: motor dával s přehledem 18A při 56 V, čímž zničil ochranu baterií.

    Ten motor vyrobí klidně 1.5 kW když s ním točíš dost rychle, což z prudkýho kopce není problém. Samozřejmě to vygeneruje při vyšším napětí, než 48 V.

    Řídí jednotka si z tohoto potenciálu odebere tolik, kolil se jí softwareově řekne.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: za chvili tam mas dalsi suntripery, takze sam nebudes
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jak kde ale rozhodně pod euro. Včera hipsterká pivnice Bierlin ve Lvově, nějaké velmi dobré točené z výběru asi 10 značek v přepočtu za dvacku. Luxusní hipsterký hostel v přepočtu za 150 na noc.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: vida, že by najednou něco bylo složitý a nešlo to popsat trojčlenkou, kterou nechápe nedovzdělanej idiot?

    Mimochodem, Daniel, kterej teď jel napřed protože má prostě o 50% výkonější panel a díky suntrackingu ráno a večer míň vyždímanou baterku, která se mu během oběda úplně dobila, strávil včera v Lyonu den instalací odpružené přední vidlice... protože kombinace vibrací a momentu solárního panelu mu opakovaně ničila rám, svařoval od Lyonu už 4x, z toho jednou u sebe doma.

    Já mám jednu prasklou tyčku, český šotouši co zkoumali historickou železnici přes Užanský průsmyk to ohodnotili jako oslabený materiál v důsledku přehřátí během svařování. Na to že svárů je na kole asi 100 to ujde, opravovat budu až přijde čas, není to fatální.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: uz si nam dlouho nehlasil cenu piva...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: no v podstatě. Zvolil jsem mezery mezi panely. Význam to bude mítnv Kazachstánu, kde je v létě 40 stupňů.

    ANDY_WARHOL: no nevyfotil jsem nás zaparkovaný.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JIMIQ: Sklonenej panel zase muze jit proti spranymu smeru na slunce. A zase, najit optimum, kde se vyplati chlazeni vs. tracking neni jednoduchy. Proste je to slozitej, vicerozmernej problem...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    : imho stačí lehce skloněný panel (to imho xchaos má) a možná k tomu naváděcí kanál pro přirozeně proudící vzduch okolo
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: noprave proto jsme to nepostavili a ukoncili to u propoctu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: heled neni nahodou sila rekuperace rovna sile magnetickeho pole a rychlosti zmeny?

    navic ciste logicky pokud ma motor 1kw a ja z nej budu delat generator, nemel by mit maximalne 500w ... ci mene? ...

    preci jen pri roztaceni odpuzuju dva magnety ... ale tady mas jen jeden ... navic nerizeny takze to bude cim vyssi otacky tim vyssi indukce ... proste podle me a mych mizernych znalosti na rychle zastaveni bude porad potreba brzda ... pri nizkych otackach bude nizke napeti a znamenalo by to topit do odporu ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ABDULAH: Velka plocha znamena velkej odpor. Takze i kdyz se ti to poradi udelat lehky, pevny a velky, automaticky zacnes ztracet kvuli odporu vzduchu. A vzhledem k tomu, ze ten odpor budes mit vzdycky, zatimco benefit z chlazeni zalezi na pocasi (takze dost mozna v chladnym slunecnym dni bude oproti kolu bez chladice minimalni), jsem dost skeptickej, jestli to celkove ma cenu. Muselo by se to vyzkouset a zmerit.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    myslim chlazeni panelu na strisce kola
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    napada nekoho jak udelat to chlazeni s co nejvetsi plochou a pritom co nejlehci? vsechno co nas napadlo neni vyhovujici - bud cenou, hmotnosti nebo pevnosti ...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    jesti to chaosovi dobre pojede, tak zitra by mohl byt v kieve, pozitri na hranicich s ruskem, tak bude chvili zase nejaka civilizace...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ANDY_WARHOL: neujel, koukam ze jedou spolu :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CYBERHIPPY: on na nej opravdu cekal. a chaos mu fakt ujel :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ANDY_WARHOL: má dřevěné chlazení :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam