• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: motor dává tím větší napětí, čím rychlej s ním někdo točí.

    Řídící jednotka akorát umí pracovat max. s 60V, což odpovídá rychlosti cca 60 km/h. Při téhle rychlosti se od motoru z bezpečnostních důvodů odpojí a motor se točí naprázdno.

    Co by se stalo, kdyby někdo točil zkratovaným motorem? No... vinutí by asi hodně hřálo. Asi stejně, jako kdyby tam něco odpovídajícím způsobem mechanicky drhlo.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ten motor pri jakych otackach dava 18A 56V stabilne? A nebo dal 18A a po prebiti baterii a odpojeni elektroniky dal 56V cimz ji znicil??? Pokud chces opravdu brzdit je ti jasne ze musis pocitat s tim ze s klesanim otacek bude klesat i proud a tim i sila co to odebere a cim pomaleji pojedes tim mene budes brzdit???

    JIMIQ: akorat ten panel nesmi mit klasicky plastovy spodek ... tudiz i to ti dava tepelny odpor ...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    co udelat to solarni kolo jako takovy silnicni windsurfing ?plachtu vyrobit z tech flexipanelu. konstrukce plachty by mela umoznovat aretaci v libovolne pozici a i by se dala vyklopit aby byla v poloze strisky.
    kdyz by foukal vitr, tak by se to pouzivalo jako klasicka plachta + plus by to neco dobijelo, kdyz by nefoukal vitr nebo pri zastavce, by se to naklopilo do co nejvyhodnejsi pozice vuci slunci. asi je to nesmysl, ale ja mam dneska patek :)

    mozna by se to jako plachta i lip chladilo
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: este nejaka dvojice je blizko tebe
    a jurgenovi se muzes zasmat taky. vzdyt taha uplne nemsylnou vahu navic, ale muze v tom spat, to je asi taky vyhoda
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No jasne. "Zasekneme se" na definici ramu, stejne jako se "zasekneme" na tom, jak pocitat prumernou rychlost 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tady se zasekneme na definici toho, kde začíná a končí "rám". Že součástky, které používáme, váží bez rámu skoro 20 kg, to mi překvapilo. Není to žádné sportovní náčiní.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: Kyjev zítra večer, ale hodně teoreticky. Potřeboval bych nebe bez mráčku a západní vítr. Reálně spíš pozítří.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: vida, že by najednou něco bylo složitý a nešlo to popsat trojčlenkou, kterou nechápe nedovzdělanej idiot? - wtf? Ze jsou veci slozity ti rikam od zacatku. Jestli je tady nekdo idiot, co si mysli, ze staci precist si prvni odstavec clanku na wikipedii a razem je z nej genialni vizionar, jsi to ty. Ostatne, viz vesela historka na tema "kolik bude vazit ram solarniho kola", kterej ti nakonec vysel asi dvakrat tezsi, protoze jsi tak trochu zapomel pricist par dulezitejch kompnent, ze jo 8))) A tom, jak to zatim vypada s tvoji aktualni rychlosti vuci te "spocitane" radsi ani nemluve 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: no jo, Jurgen s domečkem. Vysmíval se ostatním bastlům a sám teď má hliníkovou oj přívěsu celou omotanou gafou :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: motor dával s přehledem 18A při 56 V, čímž zničil ochranu baterií.

    Ten motor vyrobí klidně 1.5 kW když s ním točíš dost rychle, což z prudkýho kopce není problém. Samozřejmě to vygeneruje při vyšším napětí, než 48 V.

    Řídí jednotka si z tohoto potenciálu odebere tolik, kolil se jí softwareově řekne.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: za chvili tam mas dalsi suntripery, takze sam nebudes
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jak kde ale rozhodně pod euro. Včera hipsterká pivnice Bierlin ve Lvově, nějaké velmi dobré točené z výběru asi 10 značek v přepočtu za dvacku. Luxusní hipsterký hostel v přepočtu za 150 na noc.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: vida, že by najednou něco bylo složitý a nešlo to popsat trojčlenkou, kterou nechápe nedovzdělanej idiot?

    Mimochodem, Daniel, kterej teď jel napřed protože má prostě o 50% výkonější panel a díky suntrackingu ráno a večer míň vyždímanou baterku, která se mu během oběda úplně dobila, strávil včera v Lyonu den instalací odpružené přední vidlice... protože kombinace vibrací a momentu solárního panelu mu opakovaně ničila rám, svařoval od Lyonu už 4x, z toho jednou u sebe doma.

    Já mám jednu prasklou tyčku, český šotouši co zkoumali historickou železnici přes Užanský průsmyk to ohodnotili jako oslabený materiál v důsledku přehřátí během svařování. Na to že svárů je na kole asi 100 to ujde, opravovat budu až přijde čas, není to fatální.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: uz si nam dlouho nehlasil cenu piva...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: no v podstatě. Zvolil jsem mezery mezi panely. Význam to bude mítnv Kazachstánu, kde je v létě 40 stupňů.

    ANDY_WARHOL: no nevyfotil jsem nás zaparkovaný.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JIMIQ: Sklonenej panel zase muze jit proti spranymu smeru na slunce. A zase, najit optimum, kde se vyplati chlazeni vs. tracking neni jednoduchy. Proste je to slozitej, vicerozmernej problem...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    : imho stačí lehce skloněný panel (to imho xchaos má) a možná k tomu naváděcí kanál pro přirozeně proudící vzduch okolo
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: noprave proto jsme to nepostavili a ukoncili to u propoctu ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: heled neni nahodou sila rekuperace rovna sile magnetickeho pole a rychlosti zmeny?

    navic ciste logicky pokud ma motor 1kw a ja z nej budu delat generator, nemel by mit maximalne 500w ... ci mene? ...

    preci jen pri roztaceni odpuzuju dva magnety ... ale tady mas jen jeden ... navic nerizeny takze to bude cim vyssi otacky tim vyssi indukce ... proste podle me a mych mizernych znalosti na rychle zastaveni bude porad potreba brzda ... pri nizkych otackach bude nizke napeti a znamenalo by to topit do odporu ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    ABDULAH: Velka plocha znamena velkej odpor. Takze i kdyz se ti to poradi udelat lehky, pevny a velky, automaticky zacnes ztracet kvuli odporu vzduchu. A vzhledem k tomu, ze ten odpor budes mit vzdycky, zatimco benefit z chlazeni zalezi na pocasi (takze dost mozna v chladnym slunecnym dni bude oproti kolu bez chladice minimalni), jsem dost skeptickej, jestli to celkove ma cenu. Muselo by se to vyzkouset a zmerit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam