• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    DZODZO: ja bych rekl ze to bude spis 300-500 mm nez m
    TUHO
    TUHO --- ---
    DZODZO: Blbe sem si to precetl, tam mluvej o dobijeni akumulatoru u hybridu. Stydim se .]] Ted jsem udelal par propoctu a jo no, za tejden nabijeni bych najezdil par kilometru :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TUHO: to ti postaci tak na napajanie klimy alebo nejakej elektroniky v aute, 100Wh je spotreba elektromobilu tak na 300-500 metrov, takze to by si sa moc daleko nepohol :)
    TUHO
    TUHO --- ---
    PEPAZZ: Jako kdyz si vemu jak jezdim treba ja (vetsinou tak 1x za tyden na kratsi cesty, a pak nekolikrat za rok nekolikasetkilometrovou cestu - v ramci asi jednoho dobiti), tak kdyby to melo vykon jak pisou, tak se obejdu vlastne bez dobijeni.
    A kdyz se trosku zasnim, tak by bylo celkem prijemny mit takovej offgrid obytnej nakladacek. Doject si kam ti staci stava, pak si zakempit a pockat na dobiti .]]
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    PEPAZZ: a k cemu by to melo byt dobre?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TUHO: vubec nechapu ze to současny EV / plug in hybridy nemaj minimálně na streše/kapotě od začátku. To je stejné jako dávat do EVček na stálé svícení halogenovy žárovky místo ledek.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Solární nabíjecí systémy jsou složeny ze solárních panelů, elektronické řídicí jednotky a akumulátorů. Elektrická energie je vyráběna působením slunečního záření na povrch solárních panelů, což je dnes už běžně využívaný proces, při kterém fotony slunečního světla uvolňují v křemíkových článcích elektrony.

    Je-li vozidlo například vybaveno 100W solárním panelem, vyrobí za letního poledne s intenzitou záření 1 000 W/mss za hodinu až 100 Wh elektrické energie. Elektronická řídicí jednotka přitom zajišťuje také úlohu měniče a disponuje funkcí MPPT (Maximum Power Point Tracking), která regulací napětí a proudu zvyšuje účinnost výroby elektrické energie solárním panelem.

    Elektrický proud z tohoto procesu je měničem přeměňován na standardní napětí a následně ukládán do akumulátorů, nebo využíván ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu vozidla.

    Koncern Hyundai Motor Group se při vývoji solárního nabíjecího systému zaměřil nejen na účinnost, ale také na design.

    „Naším cílem je, aby mohly být u vozidel v blízké budoucnosti propojeny různé druhy technologií pro výrobu elektrické energie, včetně solárního nabíjecího systému. Automobily se díky této supertechnologii vyvinou z pasivních zařízení, která spotřebovávají energii, v dopravní prostředky, které si energii aktivně vyrábějí,“ řekl Jeong-Gil Park, výkonný viceprezident divize pro konstrukci a design ve společnosti Hyundai Motor Group, která tuto supertechnologii vyvinula. „Paradigma majitele vozidla se tak změní z výhradního spotřebitele energie na uživatele, který si část potřebné energie sám vyrábí.“

    Solárních panelů se na autech dočkáme dřív, než jsme si mysleli | ecoFuture
    https://www.ecofuture.cz/...ely&fbclid=IwAR367he-35PWHiG8xJRwPhY0AUaPYR7d6mL-ez-cxb3_pQLyoL6yu0iRa3Y
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: setrit spotrebou energie
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: setrit na co? lebo ulozene peniaze stracaju na hodnote, investovane peniaze hodnotu ziskavaju
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: myslim si ale ze lepsi je zacit setrit a nestavet ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jenze zase ne tolik casu jak si nekteri mysli
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    češi už za humny nechtějí ani vodní elektrárny, to jsme to dopracovali

    Nové Heřminovy neuspěly u Ústavního soudu v boji proti plánované přehradě – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...-herminovy-neuspely-u-ustavniho-soudu-v-boji-proti-planovane-prehrade.html
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no aktuálně máme stále čas, protože 15% vyrobené elektřiny vyvážíme (protože se to finančně vyplatí). Říkám, zadejme 2 reaktory (a je mi víceméně jedno komu), počkejme jak se vyvrbí situace s povolenkami, německým odstavením jádra a aukcemi. Pak 2021-22 začněme vlastní aukce (pár stovek MW) a když se to bude vyplácet, pokračujme, když ne, můžeme zadat další dva reaktory. Ale imho tou dobou už uvidíme, že to nebude potřeba
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jinak tzv solární tunel není pouze solární
    Poskytnutá podpora 2013-2017 — Čeština
    https://www.ote-cr.cz/cs/statistika/statistika-poze/poskytnuta-podpora-2013-2017
    z 43mld je 27 FV, vítr 1,3, voda 2,5, biomasa 4, bioplyn 8
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    JIMIQ: Hezký plán. Ale nelineární dynamické systémy se plánovat nedají. Vždycky se něco posere. Komunisti měli taky pěkné plány. Vždycky jenom na pět let, ale to prostě nejde
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a to já jádru docela fandím, ale je to asi jako fandit Česku že vyhraje mistrovství světa ve fotbale
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    řekněme si fakta - ročně se postaví 100GW FV a 100GW větru, ale pouze jednotky GW jádra... a krom Ruska a Číny na tom nikdo nehodlá nic měnit, takže myslím že je jasné co je budoucnost...

    imho nás vyjde levněji postavit silnější konektory do Polska a Německa, které nám zaplatí tu elektřinu ze svých daní než stavět 4 nové reaktory. Dva ještě dejme tomu na výměnu stávajících Dukovan
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    DZODZO: To zcela jistě není způsobeno plýtváním.
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    ABDULAH: To je krásný, takovej "Czech Effect". Pokračovat to bude tím, že tam budou jezdit chudí výrostci s elektromobilama nabít "jenom za stovku" :D.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    uz muj ded rikaval ze ciste je jen to co se nevyrobi ...a proc neudelat osvetu a vysvetlit lidem ze je potreba setrit misto staveni dalsich ... proc to muze platit pro jadro alepro jine ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam