Solární nabíjecí systémy jsou složeny ze solárních panelů, elektronické řídicí jednotky a akumulátorů. Elektrická energie je vyráběna působením slunečního záření na povrch solárních panelů, což je dnes už běžně využívaný proces, při kterém fotony slunečního světla uvolňují v křemíkových článcích elektrony.
Je-li vozidlo například vybaveno 100W solárním panelem, vyrobí za letního poledne s intenzitou záření 1 000 W/mss za hodinu až 100 Wh elektrické energie. Elektronická řídicí jednotka přitom zajišťuje také úlohu měniče a disponuje funkcí MPPT (Maximum Power Point Tracking), která regulací napětí a proudu zvyšuje účinnost výroby elektrické energie solárním panelem.
Elektrický proud z tohoto procesu je měničem přeměňován na standardní napětí a následně ukládán do akumulátorů, nebo využíván ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu vozidla.
Koncern Hyundai Motor Group se při vývoji solárního nabíjecího systému zaměřil nejen na účinnost, ale také na design.
„Naším cílem je, aby mohly být u vozidel v blízké budoucnosti propojeny různé druhy technologií pro výrobu elektrické energie, včetně solárního nabíjecího systému. Automobily se díky této supertechnologii vyvinou z pasivních zařízení, která spotřebovávají energii, v dopravní prostředky, které si energii aktivně vyrábějí,“ řekl Jeong-Gil Park, výkonný viceprezident divize pro konstrukci a design ve společnosti Hyundai Motor Group, která tuto supertechnologii vyvinula. „Paradigma majitele vozidla se tak změní z výhradního spotřebitele energie na uživatele, který si část potřebné energie sám vyrábí.“
Solárních panelů se na autech dočkáme dřív, než jsme si mysleli | ecoFuture
https://www.ecofuture.cz/...ely&fbclid=IwAR367he-35PWHiG8xJRwPhY0AUaPYR7d6mL-ez-cxb3_pQLyoL6yu0iRa3Y