• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: no, u těch lodí je zajímavé, že výměna by se týkala menšího množství jednotek... jinak u aut je argumentů víc, hlavně mnohost zdrojů energie na rozdíl od ropy...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a furt teda nevím proč se v auditku o solární technice bavíme tam o jádru, támhle o lodích, nebo o elektromobilech :D

    Studie: Elektromobily vypouští během životního cyklu méně emisí než konvenční vozy
    http://oenergetice.cz/...elektromobily-vypousti-behem-zivotniho-cyklu-mene-emisi-nez-konvencni-vozy/
    A new fleet of all-electric ferries with massive battery packs is going into production - Electrek
    https://electrek.co/2018/03/05/all-electric-ferries-battery-packs/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: přepočítano na tunu přepraveného materiálu/osob?


    XCHAOS: nevím, nikdy jsem regulace lodí nekoumal, je to možné. Ale furt to přece neznamená, že autům necháme volný průchod proto, že lodi víc smrdí...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: 4) se ukazuje že je přesně obráceně...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: což je třeba víc než letecká doprava....pokud se nepletu...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ta cinska zeleznica do europy je zaujimavy projekt, imo by to mohlo byt o dost lacnejsie a hlavne rychlejsie nez lode
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jinak chci vidět jak převedeš lodní dopravu z Brazílie a USA do Číny/Evropy na železnici, good luck with that :D Čína do Evropy přece už dnes buduje/částečně používá železnici, o tom se píše v novinách snad už deset let
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    3) vyřeší elektromobily - bude přebytek čistšího benzínu a nafty
    4) wtf? Lodě určitě musí podléhat různým regulacím, na rozdíl o aut, které si kdekdo zbastlí jak chce a STK podmázne (a bůhví jak kontrola aut probíhá napr v Indii)
    5) CO2 vplývá na celkové klima na planetě, NOx zas tolik nevadí (jako jo, vadí to, ale ne tolik jako CO2)

    imho tady nikdo neříká, že se lodím nemáme věnovat. Ale pro auta máme existující, ne moc drahé řešení již dnes. Pro lodě nic takového neexistuje. Lodě aktuálně nemůžou plavat na vodíku nebo metanu, protože se do té lodě prostě to množství nevejde. A na baterky už vůbec ne.

    Resp tam kde to jde, je to už dnes - lodě z Norska do Německa se právě nyní předělávají na baterky
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO:
    JIMIQ:

    No tisíce lodí? To jsi se nějak přepsal ne? A ani nejde o to číslo kolik jich je, ale:
    1) defacto 24h denně v provozu cca 7000h ročně v provozu!!! Průměrný automobil má asi 220-250h provozu za rok
    2) X tisíckrát větší výkon motoru
    3) mazut a vše co ty lodě spalují jsou zase řádově extrémně horší
    4) kontrola lodí a jejich parametrů je de facto nemožná, na rozdíl od automobilů.
    5) CO2 není největší problém a navíc CO2 je globální problém, je jedno jestli je to na moři nebo na souši. Prostě je to ve stejné atmosféře. Lokální problém s CO2 je největší u lidí co doma nevětrají :-D

    Jinak o jednom člověku v autě nepolemizuji. Ale jako nákladní dopravu bych převedl v 90% na železnici. Ano přes moře to je s železnicí trochu složitější, ale asi 88% námořní dopravy se týká jednoho kontinentu a často mnohem delší cestou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: tisice lodi proti miliardam aut je dost velky nasobny rozdiel... asi tak milion-nasobny ak dobre pocitam nuly a rozdiel bude asi aj v uzitnej prepravnej kapacite, ked jedna taka lod prevezie tisice kontajnerov so zbozim ale 1 auto vacsinou jazdi akurat s 1 ridicom a 3 miesta su prazdne
    KAZATELL
    KAZATELL --- ---
    Ahoj, napadla mě taková věc, tak se chci jen zeptat jestli je to vůbec reálné.
    Ale nejdřív se zeptám, jestli tady řešíte i drobnější solár, jako jsou nabíječky a podobně. Případně je nějaký vzoreček na spočítání: velikost plochy, podle parametrů napětí a proudu a podobně? Díky
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no ale je rozdíl emise CO2 a emise škodlivin na dýchání pro lidi. Na moři moc lidí není aby jim ty škodliviny vadili, ale CO2 má vliv na celou planetu. CO2 pocházející z lodí je pouze 2% z celých lidských emisí CO2
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Já si nemůžu pomoct, ale já v tom žádný hoax nevidím. Je to jeden z velkých problémů dnešní doby. To že rozvojové země jsou s ekologií na tom velmi špatně a neřeší to je jedna věc. naštěstí ty rozvojové země nemají tolik průmyslu. Ale u lodní dopravy je problém v tom, že pod vlajkami rozvojových zemí jezdí celý svět, tedy se jich netýkají zákony domácích zemí. podle toho to vypadá.
    Prostě zastávám názor že sice do osobáků nafta nepatří, ale i tak jsou ty motory už tak vyspělé a ekologické že jejich hromadné odstavení bychom ani nepoznaly. Lodní doprava je z pohledu ekologie mnohem větší problém a těžko mi bude někdo tvrdit, že to jsou pouhé 2 procenta z dopravy. Lodní doprava není ani ekonomická a už vůbec ne ekologická. Ekonomická je jen proto že se na ní nevztahují žádné daně a často ani na dovážené zboží.

    Ale chápu že se dá o tomto tématu napsat i zavádějící článek na druhou stranu, to nepopírám.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    uhlí v Německu dokázalo poklesnout z 29.4GW (64% kapacity) na 17.6GW (38% kapacity) během 12 hodin. Takže náběh sluníčka umí uhlí pěkně sledovat a ani penetrace 30% (jak jsem říkal) by nebyla problém. Čili můžeme bez obav o síť přidat další 3GW FV generace

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    teda jinak, oni jsou 3 složky - silová, distribuce a jistič. Jistič se hýbat nebude myslím, ale silová + distribuce obě zdraží
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: obojí :-) ale silovka imho víc. To já mám zajištěno na 2 roky už od léta, kdy se objevily první zprávy o zdražování. Ale ERU si přisadil, tak stoupne i distribuce. Nejvíc v oblasti ČEZ (západ, sever + větší část Moravy)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: to ti nepomůže, silová je cca jenom polovina. Takže i kdyby silová byla tvých vysněných 90hal (což se dnes už nedá dosáhnout), tak bys platil 3,5/kWh + paušál, takže ušetříš 50kč/měs max
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: zdrazuje sa cena silovej elektriny alebo poplatky za istic? mne by sa viac hodilo to prve, kedze toho spotrebujem menej :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JAZZZ: ono zacit setrit tak je muzes povypinat ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam