• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: to tady někdo psal? Já ne, tak si to vyřiď s autorem. Nic takového není potřeba
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: do prazdnej baterky to mozes hrnut rychlejsie ako do plnej, dolezite je to uchladit tu pre porovnanie timelapse nabijania roznych kapacit:

    Tesla Supercharger 75D, 85D, 90D, 100D 0-99%
    https://www.youtube.com/watch?v=RNd6FsTC6eA
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: v Praze je benzínka co obslouží naráz 1000 aut? to chci vidět
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: aha a nabijeci stojany co spolu komunikujou kvuli spickam v siti nebude zdrazeni a komplikace??? :-D ja verim ze malej procak nekde na urovni STM32F103 s jednim mericem proudu na halove sonde a merenim napeti s tim ze bude pripojenej na CAN sbernici bude prodrazeni jako prase a komplikace nehorazneho meritka ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: opakuju - dnes když jsou z 99% jen spalováky, tankuje naráz 4-6 aut
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: tesla je aktuálně největší výrobce elektroaut
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To funguje možná teď když žádný elektromobil skoro nepotkáš, ale musíš navrhnout systém jak to bude když tu budou jen elektromobily!

    To jsou jen teoretické dojezdy, praxe po pár letech provozu je někde jinde.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: komplikace a zdražení
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: fast-charging pouzijes parkrat do roka ked pojdes niekam tych 1000km inak budes doma dobijat pomalicky 3,5kW
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ta diagnostiyka muze byt soucasti baterie jako ochranne prvky - co omezi maximalni proud pri rozjezdu ...

    Na jednu stranu mluvite o propojenych systemech nabijecek kvuli vyrovnani odberu a inteligentni siti ...

    A na druhou stranu je problem dat do baterie elektroniku co omezi jeji maxima aby vydrzela co nejdele??? myslim si ze si tady trosku protirecime ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: zrovna tesla kobalt z konga nebere a pracuju na vyvoji baterie bez kobaltu, takze ti africankovia budu dodavat kobalt leda tak cinanom, ktori nemaju az take moralne zabrany ... to len k tomu ze diry v zemi nemaju moc co do cinenia s ekologickou katastrofou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: v jaké oblasti se bude naráz nabíjet 1000 aut? Na běžné benzínce tankuje naráz nejvýš 4-6 aut. To samé bude u rychlonabiječek
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: no tak si to nelajzne ta firma co tu baterku vlastní, protože by projela kalhoty. Když to ten člověk nevlastní, ale jenom pronajímá, tak se chová jako prase. A zase aby při každý výměně běžela diagnostika, jestli tu baterku doprasil nebo ne a podle toho mu dali pokutu je taky nereálný. Se s tim smiř, auta jsou s baterkama a nic se na tom měnit nebude
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: problem je kde tu stavu brat ... az se napoji 1000 aut na 350KW ... navic ta baterie vydrzi o dost mene kdyz budes nabijet 350KW nebo 3,5Kw ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    už dnes se staví 350kW nabíječky, to je 200km za 5 minut, takže není problém. Dojezdy se průběžně navyšují, dnes není problém mít 400km (chevy bolt, hyundai kona, kia niro, nový leaf, nová kia soul) a během dvou let bude běžný 500km
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: och zase tento nonsens s benzinkami? na "benzinke" budes EV tankovat mozno 2x do roka ked pojdes tych 1000 km... 90% ludi najazdi denne tak 50-100km a to dobiju cez noc aj na 220V/16A zasuvke :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Ale ty si tu baterii jen pronajímáš! Tebe zajímá její reálná kapacita, nic víc nic míň.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no heled ber to tak ze ja nebudu jeste 4 roky kupovat auto protoze to nema smysl ... pak ho prodam kamosoj na jezdeni do prace ... az se to jeho rozpadne uplne ... to mu bude 24 let a bude to moje druhe auto protoze prvni rozmlatila ex ...

    to ze ostatni nesetri protoze nemuzi je osvetou ve skole a celym timhle dopicenym systemem ... takze ano rejpej si ale :-P ale ale ...

    Auto z roku 1998 vzhledem k odflaknute udrzbe - puvodni pumpa atd - rozvodak z roku 2008 ... to prislo draz ale jinak kdyby nebyl upadlej filtr nemuseli se resit ruzny veci jako vstriky atd ... kdyby se nekdo staral o brzdy tak se nemusely menit trubicky atd ... atd atd atd ... takze pri pravidelen udrzbe by renault na uplny hovno picolet clio tech 30 let vydrzel bez problemu ...

    dnesni renaul uplna sracka na dve pici clio je hruza ... to nevydrzi snad ani 10 let ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a představ si, že někdo používá půlroku baterii, chová se k ní jako prase a pak si ji za miniauturní poplatek vymění u dálnice a ty ji pak dostaneš po něm. To nechceš. Proto to co píšeš je nesmysl
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak já nevím, proč je ta tesla tak nespolehlivá, na to se musíš zeptat Elona :-D
    Jinak ano elektromobil je jednodušší a ve spojení se solární střechou, by mělo i logicky klesnout počet problémů že auto někde zastaví a dál se mu chtít nebude.
    Podle mě je ale celá k-ce a systém elektromobilů špatně postaven. Elektromobil by se měl prodávat bez baterie a ta by měla být co nejvíce unifikovaná a vyměnitelná na každé pumpě. prostě si baterii budeš pronajímat. Už teď je na pumpách dost plno, jak by to vypadalo kdyby na stejném prostoru muselo být třeba 30x více aut, protože nabití trvá déle? Jedeš někam přes 1000Km a chceš to zvládnout za den, ale auta mívají reálný dojezd sotva 200Km Tedy 5x budeš někde dobíjet? cca dobu kterou potřebuješ na celou jízdu?

    Prostě je potřeba změnit pohled na celou problematiku. To se bohužel neděje. Proto jsou elektromobili především pro snoby.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam