• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: zrovna tesla kobalt z konga nebere a pracuju na vyvoji baterie bez kobaltu, takze ti africankovia budu dodavat kobalt leda tak cinanom, ktori nemaju az take moralne zabrany ... to len k tomu ze diry v zemi nemaju moc co do cinenia s ekologickou katastrofou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: v jaké oblasti se bude naráz nabíjet 1000 aut? Na běžné benzínce tankuje naráz nejvýš 4-6 aut. To samé bude u rychlonabiječek
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: no tak si to nelajzne ta firma co tu baterku vlastní, protože by projela kalhoty. Když to ten člověk nevlastní, ale jenom pronajímá, tak se chová jako prase. A zase aby při každý výměně běžela diagnostika, jestli tu baterku doprasil nebo ne a podle toho mu dali pokutu je taky nereálný. Se s tim smiř, auta jsou s baterkama a nic se na tom měnit nebude
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: problem je kde tu stavu brat ... az se napoji 1000 aut na 350KW ... navic ta baterie vydrzi o dost mene kdyz budes nabijet 350KW nebo 3,5Kw ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    už dnes se staví 350kW nabíječky, to je 200km za 5 minut, takže není problém. Dojezdy se průběžně navyšují, dnes není problém mít 400km (chevy bolt, hyundai kona, kia niro, nový leaf, nová kia soul) a během dvou let bude běžný 500km
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: och zase tento nonsens s benzinkami? na "benzinke" budes EV tankovat mozno 2x do roka ked pojdes tych 1000 km... 90% ludi najazdi denne tak 50-100km a to dobiju cez noc aj na 220V/16A zasuvke :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Ale ty si tu baterii jen pronajímáš! Tebe zajímá její reálná kapacita, nic víc nic míň.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no heled ber to tak ze ja nebudu jeste 4 roky kupovat auto protoze to nema smysl ... pak ho prodam kamosoj na jezdeni do prace ... az se to jeho rozpadne uplne ... to mu bude 24 let a bude to moje druhe auto protoze prvni rozmlatila ex ...

    to ze ostatni nesetri protoze nemuzi je osvetou ve skole a celym timhle dopicenym systemem ... takze ano rejpej si ale :-P ale ale ...

    Auto z roku 1998 vzhledem k odflaknute udrzbe - puvodni pumpa atd - rozvodak z roku 2008 ... to prislo draz ale jinak kdyby nebyl upadlej filtr nemuseli se resit ruzny veci jako vstriky atd ... kdyby se nekdo staral o brzdy tak se nemusely menit trubicky atd ... atd atd atd ... takze pri pravidelen udrzbe by renault na uplny hovno picolet clio tech 30 let vydrzel bez problemu ...

    dnesni renaul uplna sracka na dve pici clio je hruza ... to nevydrzi snad ani 10 let ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: a představ si, že někdo používá půlroku baterii, chová se k ní jako prase a pak si ji za miniauturní poplatek vymění u dálnice a ty ji pak dostaneš po něm. To nechceš. Proto to co píšeš je nesmysl
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Tak já nevím, proč je ta tesla tak nespolehlivá, na to se musíš zeptat Elona :-D
    Jinak ano elektromobil je jednodušší a ve spojení se solární střechou, by mělo i logicky klesnout počet problémů že auto někde zastaví a dál se mu chtít nebude.
    Podle mě je ale celá k-ce a systém elektromobilů špatně postaven. Elektromobil by se měl prodávat bez baterie a ta by měla být co nejvíce unifikovaná a vyměnitelná na každé pumpě. prostě si baterii budeš pronajímat. Už teď je na pumpách dost plno, jak by to vypadalo kdyby na stejném prostoru muselo být třeba 30x více aut, protože nabití trvá déle? Jedeš někam přes 1000Km a chceš to zvládnout za den, ale auta mívají reálný dojezd sotva 200Km Tedy 5x budeš někde dobíjet? cca dobu kterou potřebuješ na celou jízdu?

    Prostě je potřeba změnit pohled na celou problematiku. To se bohužel neděje. Proto jsou elektromobili především pro snoby.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: spolehlivost? co sa tam moze pokazit? ovela menej veci nez na spalovaku, ak neratame veci ktore maju spolocne, napr. karoseria, tlmice, brzdy...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to není moje pointa
    • Global car sales 1990-2018 | Statista
    https://www.statista.com/statistics/200002/international-car-sales-since-1990/
    prodej aut stoupá kontinuálně (2010-2014 je průměr a je to poznamenané pokrizovým rokem 2010, plus v Evropě byla krize 2011-2012) bez ohledu na elektromobily nebo zavírání měst nafťákům

    čili lidi prostě zdrojema nešetří. A když už nešetří, tak by alespoň mohli kupovat elektromobily, aby v celém životě toho nově koupeného/vyrobeného auta ušetřili nějaké zdroje
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak to bude ale tím, že tu výrobu systém velmi podporuje. Kdyby nebyly ekologické nálepky na vjezdy do měst a různé daňové úlevy za nové a "ekologičtější" auto, a strašení, že za chvíli nebudeš smět vůbec na silnici, tak by se tolik aut nevyrobilo.
    Na elektromobily není ani výrobní kapacita a ani není k prodeji něco použitelného. Proto to jsou jen ty dvě procenta. Třeba taková elektrická dodávka stále není ani na trhu. e-Transporter není ani prototyp a nehledě na cenu kterou se bojím vůbec zjišťovat. A spolehlivost? To se teprve zjistí, ale jistě bude horší než u auta co mám teď a bylo vyrobeno v roce 2005.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: tak ze nema smysl auto vymenovat predcasne jen proto ze hura elektromobil.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    QNEDLEEQ: neviem ci tazba medi, stribra, lithia, kobaltu atd. zamori napr. 10000 km2 Mexickeho zalivu na niekolko mesiacov

    az baterie po 20 rokoch prestanu fungovat tak sa odvezu na recyklaciu do belgicka (https://csm.umicore.com/en/recycling/battery-recycling/), ked bude nastartovany biznis s bateriovymi uloziskami, tak bude aj viac spolocnosti, ktore ponukaju recyklaciu, lebo biznis s odpadom je dost vynosny

    u nas vo vesnici stoji kazda popelnica smesneho odpadu obec peniaze, ale za kazdu popelnicu roztriedeneho odpadu (papier, plasty, sklo... atd.) naopak dostavaju od ekokomu peniaze naspat, preto napr. my platime miesto 2000 rocne za odpady iba polovicu, niekto kto netriedi a prca na to, tak plati plnu sumu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teď by mě zajímalo, jak fakt, že se ročně prodá 98 miliónů spalováků a 2 elektromobilů koresponduje s tím, že nejekologičtější auto je nevyrobené a nejlevnější energie je nespotřebovaná :D
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: no a u nas se bere to ze zakladem je finance ... to ze usetrim ale budu to splacet 20 let neni uspora ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    SHINIGAMI: Přesně tak. Navíc největší ekologie je v autu co se vůbec nevyrobí!
    Já zatím dospěl do stádia že nejekologičtější energie na vytápění je ta co nepotřebuješ. A letos jsem zatím topil jen od 22-27.11...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: jj obchod je obchod ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: I kdyby to bylo teoreticky možné, tak to bude několik století nesmysl. Protože automobilky produkují odpadky co vydrží max pár let.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam