• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    zimní pneu jsou aby to míň klouzalo = vyšší odpor = vyšší spotřeba :-) čísla si strč třeba za klobouk. Proč neporovnáš stejnou značku letní vs zimní?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jsi specialista na vse koukam - zkus nokian vr-d3 vs treba debica polskej shit ...

    takze debica - nahore kooce u patniku - 60 a dole 50 ...
    nokiany - nahore 60 a dole 65 ...
    barum brilantis - nahore 60 a dole 55 ...
    nokiany letni - nahore 60 a dole 65 ...
    nokian zimni - nahore 60 a dole 60 ...

    jako chapu ze pro cloveka tvych znalosti jsou to cisla bezpredmetna ...

    predpokladam ze C uspornost proti G je nepodstatny udaj ... zkouseno pri stejnem tlaku - jezdim tam uz tri roky ...

    nevim jaky smysl maji zimni pneu - rizhodne ne proto aby auto vic zralo ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tady jsou sepsané různé důvody pro vyšší zimní spotřebu spalovacích motorů
    V čem zima zvyšuje spotřebu? - AutoRevue.cz
    http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=828&t=1161133
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak já jezdím na zimních celoročně :-) a ty spotřeby jsou více méně i v zimě podobný, v létě něco málo udělá zase klima.
    Zimní test je u mě třeba v -20°C, Tady u testu bylo vesměs těsně pod nulou. Tedy to klidně může ještě spadnout. A navíc jezdil někde mimo provoz.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: víš jaký smysl mají zimní pneu? Tak si to v hlavě rozmysli a pak si ten příspěvek oprav :P
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    While Paris and Washington Battled Over Climate Measures, Costa Rica Went 300 Days on Renewable Energy Alone
    https://www.newsweek.com/...nd-washington-rejected-climate-measures-costa-rica-went-300-days-1251147

    to se jim to machruje s vodníma elektrárnama :D


    SHINIGAMI: tak holt počkat na 2025, nebo se inspirovat Ionem s baterkou za 50k kč :D
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: pravdepodobne jsi prehledlo slovo "levny":)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: zimni pneu mam c jako letni ... pri stejne jizde ze stejneho kopce dojedu dole cca stejnou rychlosti - zimni letni ... ne kazdej zimak musi zrat vic ...nme spis vic zere auto kvuli teplote nez se zehreje motor a prevodovka ... pak uzjen ruznorodost asfaltu vitr atd ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    kdyby měl někdo problém s rychlostí dobíjení (zase, i když jsem to tady vyvracel už 100x)
    Electrify America installs California's first 350kW EV chargers
    https://www.engadget.com/amp/2018/12/08/electrify-america-350-kw-ev-chargers-california/
    300km/10 minut :-) instaluje to Volkswagen jako trest za dieselgate :o)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tady je zimní test Kia Niro (sestra Hyundai Kona)
    Kia e-Niro winter range test
    https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc


    375km místo klasifikovaných 485, čili NENÍ to polovina
    ale zimní dojezd klesá i u spalováků, je hustší vzduch, máš zimní pneumatiky...

    375km mi připadá moc pěkný dojezd na elektroauto, v létě 485-500 dle podmínek. To už je reálně použitelné. Stačí aby klesla cena a bude to i všeobecně dostupné. Rok 2025 (bod zlomu = elektroauta budou stát stejně jako spalováky) se blíží :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Jako že někdo někde ujel s autem na "jednu nádrž" xyz km je sice pěkné, ale to není reálný dojezd! Prostě počítat, že s autem když bude prázdné, foukat příznivý vítr, nebude zima, na silnici nikdo a pojedu jak šnek dojedu s úžasnou spotřebou je sice pěkné (a za těchto podmínek reálné) ale tohle není běžná spotřeba.
    Dám příklad:
    Toyota Yaris která má nádrž 42l Podařilo se mi na jedno natankování ujet 863Km (po okreskách 80km/h). Jsou ale i případy kdy někdo překročil 1000Km!!!
    Přitom oficiální spotřeba je 5,8/100
    Sám o sobě si myslím, že jezdím hodně úsporně, na delších trasách se dostanu i na 5,2l (90-100km/h), ale na té samé trase jsem třeba podobnou jízdou jel i za 8 a to sem se musel hodně omezovat.

    Při porovnání s elektromobilem, je potřeba počítat i se zimními měsíci kdy je dojezd prostě poloviční.
    A rezerva je potřebná. Běžné auto má rezervu min 40km a to je všude nějaká benzínka kde za 3min jsem pryč. a ne že někde dobíjím dlouhé hodiny.

    Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km... | auto.cz
    http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    leaf 2 by mal v dalsi rok dostat 60kWh baterku
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    malé prdítko do města máš ten Ion nebo VW e-UP. Ale když si vybíráš auto, tak si vezmeš prdítko za 650 tisíc nebo SUV za 900 tisíc? Přičemž to SUV má dvojnásobný dojezd

    Proto Tesla začala s 80 000 USD autem, protože v té třídě bylo jedno že polovinu ceny auta tvoří baterky... a postupně se ta cena snižuje, tak se může přejít na menší auta

    Ale Ioniq je normální sedan, něco jako octavie, akorát větší baterku dostane asi až příští rok, zatím 28kWh/200km
    pak je ten Leaf, 40kWh/243km
    ale ty cenovky jsou stejné jako ta Kona
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: realna spotreba u TM3 je 15/100, viz dokaz miesto slubov http://gallery.kirril.com/images/0001/1540852247577.jpg
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: ach jo, elektro SUV.. uz vidim, jak budu tamhle nekde na horach dobijet.

    Kdyby radsi zacli sekat maly levny prditka do mest...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a tech 10kwh/100km da za kazdeho pocasi a vetru???
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Hyundai kona je klasifikováno na 12,6kWh/100km (menší baterka) nebo 13,2kWh/100km větší baterka, dle EPA (nejpřísnější norma)
    Hyundai Kona - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kona

    takže vývoj jde dobrým směrem :-)

    Ioniq umí kontinuálních 70km/h i pod 10kWh/100km, klasifikace EPA je 14kWh/100km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak Peugeot Ion ani skoro není auto :D jinak baterku to mělo 16kwh, možná využitelných bylo 12
    a 110 v optimálních podmínkách (bezvětří, rovinka, 60km/h, žádné vyhřívání/klima, vyplé světla, bez rádia a stěračů :D ), v Americe klasifikováno na 100km dojezdu dle EPA
    Mitsubishi i-MiEV - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: To se mi nějak nezdá že by ¨na 12kWh mělo cokoliv dojezd 110km. To v tom případě jde vývoj špatným směrem.
    Reálná spotřeba u těch nejlepších je slabě pod 20/100 a to fungl baterií. v extrémních podmínkách klidně 30. S tím musíš počítat. Tedy 20kWh je po několika letech dojezd tak 50km, což je prostě problém.

    a 20kWh za 50k? Pošli link to mě zajímá...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a taky je rozdíl tvůj fotočlánek pofidérní kvality a highend multijunction rovnou z laboratoře :D

    holt je to další želízko v ohni, jakých už bylo padesát (CAES, LAES, gravitační...) a třeba vyjde a nebo ne
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam