• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: ne nutne, pokud to zapali pri nizsi teplote.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To je mimochodem jenom 4x vic nez chaosovo solarni kolo :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    UNSW students claim world record for energy efficiency with solar-powered car - Create News
    https://www.createdigital.org.au/...id=IwAR2O0OtgO7CL42RcELeoTaq21p5DvlVc9hgL7DPSwk1qLlszNpj0qb0SC0g
    3.25kWh/100km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pohonna hmota se spaluje pri nizsich teplotach coz vede k nizsi spotrebe... neodporuje to carnotovu teoremu?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: noja porovnavam jablka a jablka nevim proc sem porad cpes hrusky
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: kolik davaji na kastli? 20 let??? to bych chtel videt ...

    ano zvedne i u spalovaku ale tobe je to jedno ... chovat se jako prasemuze jen ropak ... lolja zapominam ze ta fotovoltaika jim to bude dobijet kdyz jsou v praci diky dalsim baterkam a dalsimu systemu co se nemusi vyrabet a je zceka ekologicky ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: pri zivotnosti 20-25 je teda ev furt emisne vyhodne, i kdyby to tech 10 let bylo. A casem se to diky zlepseni energo mixu posune na osm let. A lidem co budou castecne dobijet ze sve fotovoltaiky se to posune na ctyri roky
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale timhle stylem jizdy prece zvednes spotrebu i spalovaku. Musis porovnavat jablka s jablkama
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: a tuhle energii platit nebudes? nebudes to pocitat do provozu? ne auto mi sebere par kw navic ale to nepatri nikam to zmizi ... a co elektrosystem? vsechno je bez poruchy a ma 50 let zivotnost ...
    na ev se nic nepodela na rope se vzdy neco najde ...

    ps v prevodovce ho mas taky menit treba 60000 nebo 6 let ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co treba na EV udrzovat? pokial si cez noc na zasuvke, tak bms ti ohrieva baterku, mozes si predohriat auto aj v zime na dialku, takze ho mozes hned pouzivat a myslim ze s EV sa mi nestane ze v 200tkm pojdem na vymenu spojky ako teraz so svojim benzinakom, nebudem musiet davat opravovat prasknuty spojkovy pedal, rozsypany casovac ventilov a rozvody v 150tkm, nebudem musiet davat zvarovat deravy vyfuk (uz druhykrat), brzdy tiez nebudem menit tak casto, olej tiez nebudem musiet menit kazdych 10tkm, nebudem musiet chodit tankovat kazdych 600-700km, vychadza mi z toho, ze sa akurat pozriem pred jazdou ci mam plnu baterku, nafuknute pneumatiky, ci mi svietia svetla a mozem jachat
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: nebo chces rict ze kdyz budu s teslou jezdit v zime na klimu 24 stupnu a brzda plyn atd a nechavat ji zmrznout venku s tim ze budu pouzivat vyhrivani sedacek a rozmrazovani skel atd tak se jeji spotreba razantne nezvedne? a pak clovek s mym autem co to nema a cisti to rucne a jezdi na spotrebu - ze tech 5 let tam bude porad? pri zachovani toho mixu??? heh
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a ze zalezi na udrzbe a rezimu jizdy ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a ja o tom ze se ti to protinovym klasickym vozum posune klidne na 10 let ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: ale ja hlavne nikde nerozporuju ze novej diesel muze byt ekologictejsi nez benzin. Debata byla o tom ze po par letech prumerneho pouzivani je ev nejekologictrjsi varianta ve slusnym energo mixu, tj v Evrope vsude s vyjimkou polska a srbska
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ex bejvalej manzel znicil FSI motor za dva roky pri jezdeni po meste ... koupil to a zralo to 1l oleje na vymenu - 20000km ...

    po dvou letech jezdeni byl 1l na 1000 a oprava stala 160000Kc - kompletni generalka motoru - novej motor plus turbo egr filtr castic atd ...

    uz nejezdi po meste autem ale chodi pesky :-DDD

    takovy rozpaleny turbo nechat dotacet s vypnutym motorem a vypalovat v nem olej - jo jo to mu pomuze ... atd atd atd

    takze chovani a udrzba ...

    ted mu dej elektromobil ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: me pripominas kolegu :-) co se osiva ekologii a ted z nej vylezlo ze chce elektromobily - zvedne se cena elektriny kvuli velkym potrebam a on nejen ze vic usewtri ale i vice vydela ...

    a promin ze jsem te upozorniml na to ze novej diesel:
    1. ma skrtici klapku - tudiz nedochazi k plneni valce kvuli ohrati smesi na potrebnou teplotu ... a udrzuje se spalitelna smes na potrebnem optimu - coz ma benzin - a diky tomu nevznika tolik NOx
    2. nove striky umoznuji pri 2500atm tu nafru tak rozstriknout ze chytne i pri nizsich teplotach ...
    3. mensi kompresni tlak - ubira mene energie - tim se zvysuje ucinnost motoru - klesa spotreba paliva
    4. zmensuje se potreba filtru pevnych castic a filtru NOx atd ...
    5. omezuje se predvstik atd - nahradilo se to vicebodem - a vlastne to ma lepsi stabilitu horeni - nekmitatolik

    A zaroven prislo FSI co umi fungovat i na chudou smes:
    1. prizemz plni vic valec vzducehm a vznika vice NOx
    2. potrebuje tvarovane pisty pro proudeni vstriknuteho paliva
    3. ma prime vstrikovani coz prinasi stejne problemy jako u dieselu ...
    4. ma vyssi kompresni pomery coz snizuje ucinnost a zivotnost motoru ...
    5. vlastne se z toho stava diesel s "komurkou" tvarovanym pistem ...
    6. vyuziva se predvstrik paliva - coz mely diesely jestli si to dobre pamatuju ze skoly

    Takze dnesni benziny se priblizuji ke starym dieselum a dnesni diesely se priblizuji urovni benzinu ...

    jak mi to bylo vysvetleno ...

    vaha vzduchu - benzin i diesel
    skrtici klapka - benzin i diesel
    egr - benzin i diesel
    turbo - benzin i diesel
    tvarovane pisty - benzin ( i nektery diesel)
    vyssi komprese - benzin jde vejs a nafta dolu
    vaha - po vsech down size pruserech uz to neni zeb y diesel vazil 3x tolik co benzin ...

    co ma kamosuv tata novou verzi 2016 stejneho vozu jako on 2004 tak je paradoxne ten novy vuz lehci ... oboji je 2litr - HDI myslim ... uz visualne ma mensi motor na vetsi vykon ... a filtr pevnych castic na to ze jezdi hodne po meste se mu vypaluje i 4x mene nez u starsiho typu motoru ...

    klidne se rozciluj jak chces ale nic s tim neudelas ... diesel muze jeste pokorcit - benzinu pomuze jen kompletni rizeni elektromagnetama - bez prime vazby na otaceni klikovky a zmena kompresniho tlaku (pro ruzne otacky vice vyhovuje jiny tlak) a na tom si uz hodne automobilek nabilo hubu ...

    Tak a tedka to vem a porovnej s teslou ... nemuzes porovnavat teslu s dieselem co se dodava do ruska jen proto ze rusaci chtej jezdit na vsechno po sibiri ... potrebuji neco co dojede a ne se vybije v pulce cesty ... potrebuji neco do ceho kdyz nalejou kerosin a flasku oleje tak pojede dal - coz bohuzel neumoznuje spousta z vyse popsanych vylepseni ... pripadne benzinak opet bez hromady soupatek co pri tech rozdilech teplot dost trpej ...

    pokud chces dale porovnavat elektromobil - udelej to nasledovne vem dve slepice a jedny dej elektromobil a jedny nejaky novy usporny diesel/benzin - nech je rok jezdit a pak muzes porovnavat cisla ... uvidis co takova zenska na matersky s tim autem udela - idealni spotreba tesly bude tatam a baterky taky dostanou vic zabrat ...

    je neco jinyho nastartovat nechat minutu dve zahrat motor - jako to delam ja pomalu se vycukat z parkoviste a pak jet po meste v klidu do 2000 a nebo jako sousedka - minus 15 a hned tam rve 4000 aby jela co nejrychleji z parkoviste a na konci ulice brzdi z 60tky ... myslim is ze za tehle podminek ti ten promrzlej elektroautak moc dlouho nevydrzi ... stejne jako benzin nafta se studenou lambdou atd ...
    bude vice papat a motor atd dostane pekne na prdel

    boze vhrat ve sportce tak to udelam ... dam babe dve auta at s nima jezdi na stridacku obden - klidne se o ne budu rok starat ...

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    To je ale docela dost, pres 100W udrzovaci vykon
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    uvidim jak to bude v lete, mam statistiku az od konca rijna, ale chcel by som este dokupit jeden 2,4kWh modul, az sa to v pripade nabitia nevybije tak rychlo na tych 20%, vyssia kapacita = menej cyklov = dlhsia zivotnost
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: bms udrzuje kapacitu baterky okolo 20%, aby sa zabranilo poskodeniu clankov prilisnym vybitim, tak teraz v zime, ked je vybachana, tak potrebuje nejaky udrzovaci prud a ten si berie zo siete, neviem ako to riesia ostrovne systemy ci v pripade slabej kapacity baterie komplet odpoja elektrinu v dome, ale nejaka ochrana tam musi byt kvoli zivotnosti baterie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam