• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a elektronika co ho zivi a baterie co to zivi a cela ta sit od cehokoliv co to dozene do baterek??? aby jsi v realu nebyl pod naftakem ...

    Celou dobu basnis o EV a ja ti pisu co a jak a celou dobu to porad nejak beres bokem ci dementujes :-) A ted najednou potom co jsi to napsal - uz ti nepisu a nerikam o brzdach atd - cim to bude?

    Konecne to pochopil Vuala :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: strawman, nikdo tady netvrdil (alespon si toho nejsem vedom - pokud takovy zaznam existuje tak prosim link) ze ev se lisi i v necem jinem nez pohonne jednotce a zdroji paliva
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Elektromotory nyni maji pres 90%
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No, mas to tam napsane - maximalni teoreticka (tj prakticky nedosazitelna) ucinnost je 65 a 73%, nejsme ve pri :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ???

    Typy motorů drážních vozidel
    Spalovací motory lokomotiv či motorových vozů jsou principiálně shodné s motory automobilovými (či spíše s motory nákladních automobilů). Některé lokomotivy a motorové vozy (ty zejména) jsou osazeny přímo automobilovým motorem - např. to jsou stroje řady 714, 842, 843. Zajímavostí je použití motoru z traktoru v lokotraktorech řady 799 nebo lodní motor pro remorkéry, který našel uplatnění v motorových vozech řady 831. Dnes se používají výhradně naftové (vznětové) motory, doba benzínových (zážehových) agregátů odezněla ještě v první polovině 20. století. Oproti benzinovým motorům mají naftové motory vyšší účinnost, která se pohybuje od 30 do 42%, zatímco benzinové motory dosahují účinnosti pouze 20 až 33%. Podle Carnotova cyklu je maximální možná účinnost vznětového motoru 73%, benzinový motor má 65%. I nižší spotřeba (navíc levnějšího) paliva mluví ve prospěch naftových agregátů. I negativa vznětových motorů (vyšší hmotnost vyplývající z konstrukční složitosti, nutné žhavení, klepavý zvuk) jsou ve drážním použití snáze akceptovatelná nežli v automobilovém. Proto se dá říct, že dieselový motor je pro použití v kolejových vozidlech ideální. V padesátých letech se ale na obzoru objevilo nové, slibně vypadající řešení pohonu lokomotivy tepelným motorem - jednalo se o turbínovou trakci. ŠKODA Plzeň nechtěla zůstat pozadu za rychle se rozmáhající výrobou prototypů turbínových lokomotiv ve světě, a tak v roce 1958 vyrobila první turbínovou lokomotivu TL 659.0. Jednalo se o mohutnou šestinápravovou lokomotivu, osazenou plynovou turbínou, poháněnou spalinami vznikajícími hořením mazutu. Tato lokomotiva se stala nejvýkonnější lokomotivou s mechanickým přenosem výkonu na světě. Spotřeba topného oleje byla ale obrovská, a tak musela lokomotiva vozit speciální cisternový vůz naplněný palivem. Navíc byla lokomotiva neúměrně hlučná. Proto se od vývoje turbínové trakce v ČSSR i ve světě upustilo.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jakej trolling :-) Vem si ze jsme se dozvedeli ze elektro auta budou stejne poruchova jako benzinova, budou stejne hnit jako benzinova a vlsatne jsou stejna az na pohonnou jednotku a to co ji dodava eneregii ...

    To je mega prulom - chapes to priznani? to je mazec - celou dobu jsem naznacoval ze ten rozdil je proste kdyz se kouknu na auto jako celek malej a konecne to je napsano :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: myslis ten hnus cemu dneska rikaji puda???

    DZODZO: muzes mi rici jak je mozne ze driv tady bezely trkace a jaksi zavlazovali pole a dneska neuvidis jediny zavlazovani??? Jak je mozne ze ty skruze co byly na polich a v nich kohout pro zavlazovani jsou vsechny fuc? No neco je spatne ...

    V Česku roste poptávka po kvalitní půdě. Skupují ji investoři i zemědělci - iDNES.cz
    https://ekonomika.idnes.cz/...i-spolecnosti-eroze-1di-/ekonomika.aspx?c=A170907_203043_ekonomika_fer
    Úbytek půdy je stále alarmující (Zemědělec) - Ministerstvo životního prostředí
    https://www.mzp.cz/cz/articles_091123_Zemedelec
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: s Moravou mas pravdu, ale otazka je, nakolik za tohle muze klimaticka zmena a nakolik, jak to slusne rict, "pece" o pudu. Takze se muzem dohadovat, kolik urodne pudy pribude/ubude,coz nikdo nevi, ale nebrani nam to pachat zavazna a draha opatreni:).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: myslis posunutie urodnych pasov? uz teraz juzna morava kazdorocne bojuje so suchom
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: a ktery taky povedou k rozsireni urodnych pasu atd. coz muze usetrit naklady a nejake ty zivoty.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: Nehrozi nam priserne oteplovanie, ale vacsie vykyvy pocasia, ktore napachaju viac skod na majetku a zivotoch
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    Moderni rychlovlaky se budou vyhybat solarum, fakt bizar:).

    Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati - iDNES.cz
    https://ekonomika.idnes.cz/...no-breclav-szdc-p0w-/eko-doprava.aspx?c=A181217_445807_eko-doprava_rts
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: od toho prvniho pr clanku zadne dalsi podrobnosti


    ABDULAH: 90% odporuje carnotovu teoremu (musel by benzin produkovat teplotu 3000 stupnu C, to neumi, navic nemame na to materialy. A spalovani neni jedina neefektivita. Soucasna ropa se ziskava s eroei 5-15, pak se musi refinovat, to jak jsme zde jiz psali spotrebuje 1.5kWh na litr paliva)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: pruser je ze nejucinnejsi je prevod z elektriny ... teoreticky z ni udelas uplne vse ale ucinnost vyroby a skladovani je pruser ...

    chtelo by to primou fuzi ... plasma primo na elektrony ...

    nebo zvednout ucinnost spalovaku na 90 procent a tocit to na plyn ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tohle je připouštím celkem zajímavý technický odkaz, i když ve zdejším klubu spíš offtopic. no ale budiž.

    jinak mi ten zdejší trolling ale už fakt začíná štvát...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: no to nevim ... https://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovac%C3%AD_turb%C3%ADna

    Nový motor spaluje benzín i naftu zároveň. Účinnost je z říše snů – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...0050-novy-motor-spaluje-benzin-i-naftu-zaroven-ucinnost-je-z-rise-snu.html
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    ABDULAH: co nejakou turbinu?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a diesel gate nebo ono i klasickej benzingate tim trpi je presne otom ... mam predepsanou hodnotu ale bohuzel kdyz chci vykon - musim tam toho poslat vic ...

    pak je jeste jedno vychodisko - vankluv motor ... ten ma uplne nejvyssi ucinnost :-)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: ono by to bylo hrozny ty betonovy tasky mist cervenou natrit bilou :-D Strechy hal natirat misto cervenou - bilou ... pripadne klasickou stribrenkou ... ono i svetle zelena by nevadila ...

    Jako fakt no byl jsem u posouzeni pripadu kdy si vesnice v ramci zisku vykacela lesy a nasledne rvala ze chce od statu vodovod protoze prisla o prameny :-DDD

    Takovyho bordelu je tady moc - ale ted je tam solarni elektrarna a vetrna a dava to prachy :-DDD LOL

    jsme vazne tak blby? Nebo i pitoma vopice si pod zadkem reze vetev???
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam