• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    lol
    PER2
    PER2 --- ---
    Solar-powered car breaks efficiency record, travels 4,100 km for $50
    https://electrek.co/2018/12/17/solar-powered-car-breaks-record/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINDA83: Taku riadiacu elektroniku najdes zasa aj v spalovakoch, rozne cidla, vahy vzduchu, vstrekovanie, casovanie ventilov, ... To sme zasa sul-nul
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: Ucinne prenasane cisternami, s ucinnostou motorov okolo 30-40%, ktore zasa len produkuju emise? A co auto nabijane zo strechy panelom cez invertor s >90% ucinnostou? Aky je dalsi argument, ked odstranime straty na vedeni?
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    Takže elektromobil se kazí míň, protože elektromotor je jednodušší než spalovací? A elektronika která řídí ten elektromotor, rekuperační brždění, nabíjení baterek, jejich temperování a chlazení se taky kazí míň?
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    JIMIQ: elektromotor je ucinny a zere neucinne vyrobenou, prenesenou, skladovanou elektrinu, spalovak je neucinny a zere ucinne vyrobeny/skladovany/prenaseny palivo...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: tak ted jsem opet mimo. Ja mam pocit ze celou dobu akorat vyvracim myty o ev, ktere se tykaji maleho dojezdu, pomaleho dobijeni a rozpadu elektricke site

    Brzdy se v ev pouzivaji jenom 5-10% casu oproti spalovaku, to je proste fakt, to ale neznamena ze jsou udelany nejak jinak, jenom dyl vydrzi

    Kastle atd ani jinak udelane byt nesmi protoze by pak auto nesplnovalo bezpecnostni normy.

    A jestli mimo baterii a pohonne jednotky jsou ev stejne (nikdy jsem nic jineho netvrdil) a pohonnou jednotku maji lepsi (maji, protoze elektromotor je vic ucinny, jednodussi, lehci a levnejsi), tak se na nich kazi min veci (X + Y < X + Z, kde Y < Z)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    DZODZO: spojeni zeleza a hliniku je to nejhorsi hehe - mam reanult :-D po par letech je tam jen hromada rezaveho a bileho prasku ...

    PS: hlinik taky koroduje ... a diky soli hodne rychle ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla s ma hlinikovu kastlu tak tam ta rez nie je taky problem, reznu aj spalovaky, moja Mazda ma chronicky rezavejucu kastlu

    Tesla 3 je uz kombinacia hliniku a oceli myslim, tam to je asi kvoli cene
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: a elektronika co ho zivi a baterie co to zivi a cela ta sit od cehokoliv co to dozene do baterek??? aby jsi v realu nebyl pod naftakem ...

    Celou dobu basnis o EV a ja ti pisu co a jak a celou dobu to porad nejak beres bokem ci dementujes :-) A ted najednou potom co jsi to napsal - uz ti nepisu a nerikam o brzdach atd - cim to bude?

    Konecne to pochopil Vuala :-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: strawman, nikdo tady netvrdil (alespon si toho nejsem vedom - pokud takovy zaznam existuje tak prosim link) ze ev se lisi i v necem jinem nez pohonne jednotce a zdroji paliva
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Elektromotory nyni maji pres 90%
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No, mas to tam napsane - maximalni teoreticka (tj prakticky nedosazitelna) ucinnost je 65 a 73%, nejsme ve pri :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: ???

    Typy motorů drážních vozidel
    Spalovací motory lokomotiv či motorových vozů jsou principiálně shodné s motory automobilovými (či spíše s motory nákladních automobilů). Některé lokomotivy a motorové vozy (ty zejména) jsou osazeny přímo automobilovým motorem - např. to jsou stroje řady 714, 842, 843. Zajímavostí je použití motoru z traktoru v lokotraktorech řady 799 nebo lodní motor pro remorkéry, který našel uplatnění v motorových vozech řady 831. Dnes se používají výhradně naftové (vznětové) motory, doba benzínových (zážehových) agregátů odezněla ještě v první polovině 20. století. Oproti benzinovým motorům mají naftové motory vyšší účinnost, která se pohybuje od 30 do 42%, zatímco benzinové motory dosahují účinnosti pouze 20 až 33%. Podle Carnotova cyklu je maximální možná účinnost vznětového motoru 73%, benzinový motor má 65%. I nižší spotřeba (navíc levnějšího) paliva mluví ve prospěch naftových agregátů. I negativa vznětových motorů (vyšší hmotnost vyplývající z konstrukční složitosti, nutné žhavení, klepavý zvuk) jsou ve drážním použití snáze akceptovatelná nežli v automobilovém. Proto se dá říct, že dieselový motor je pro použití v kolejových vozidlech ideální. V padesátých letech se ale na obzoru objevilo nové, slibně vypadající řešení pohonu lokomotivy tepelným motorem - jednalo se o turbínovou trakci. ŠKODA Plzeň nechtěla zůstat pozadu za rychle se rozmáhající výrobou prototypů turbínových lokomotiv ve světě, a tak v roce 1958 vyrobila první turbínovou lokomotivu TL 659.0. Jednalo se o mohutnou šestinápravovou lokomotivu, osazenou plynovou turbínou, poháněnou spalinami vznikajícími hořením mazutu. Tato lokomotiva se stala nejvýkonnější lokomotivou s mechanickým přenosem výkonu na světě. Spotřeba topného oleje byla ale obrovská, a tak musela lokomotiva vozit speciální cisternový vůz naplněný palivem. Navíc byla lokomotiva neúměrně hlučná. Proto se od vývoje turbínové trakce v ČSSR i ve světě upustilo.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jakej trolling :-) Vem si ze jsme se dozvedeli ze elektro auta budou stejne poruchova jako benzinova, budou stejne hnit jako benzinova a vlsatne jsou stejna az na pohonnou jednotku a to co ji dodava eneregii ...

    To je mega prulom - chapes to priznani? to je mazec - celou dobu jsem naznacoval ze ten rozdil je proste kdyz se kouknu na auto jako celek malej a konecne to je napsano :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    SHINIGAMI: myslis ten hnus cemu dneska rikaji puda???

    DZODZO: muzes mi rici jak je mozne ze driv tady bezely trkace a jaksi zavlazovali pole a dneska neuvidis jediny zavlazovani??? Jak je mozne ze ty skruze co byly na polich a v nich kohout pro zavlazovani jsou vsechny fuc? No neco je spatne ...

    V Česku roste poptávka po kvalitní půdě. Skupují ji investoři i zemědělci - iDNES.cz
    https://ekonomika.idnes.cz/...i-spolecnosti-eroze-1di-/ekonomika.aspx?c=A170907_203043_ekonomika_fer
    Úbytek půdy je stále alarmující (Zemědělec) - Ministerstvo životního prostředí
    https://www.mzp.cz/cz/articles_091123_Zemedelec
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: s Moravou mas pravdu, ale otazka je, nakolik za tohle muze klimaticka zmena a nakolik, jak to slusne rict, "pece" o pudu. Takze se muzem dohadovat, kolik urodne pudy pribude/ubude,coz nikdo nevi, ale nebrani nam to pachat zavazna a draha opatreni:).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: myslis posunutie urodnych pasov? uz teraz juzna morava kazdorocne bojuje so suchom
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: a ktery taky povedou k rozsireni urodnych pasu atd. coz muze usetrit naklady a nejake ty zivoty.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHINIGAMI: Nehrozi nam priserne oteplovanie, ale vacsie vykyvy pocasia, ktore napachaju viac skod na majetku a zivotoch
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam