• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a sakra, baterku mam vybachanu a panely su zapadane, tak snad to nevypadne :D

    Sníh komplikuje dopravu v kraji. Na Brněnsku vypadává proud - Brněnský deník
    https://brnensky.denik.cz/...ne-komplikuje-ranni-dopravu-na-jihomoravskych-silnicicich-20190128.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Pak by jsi měl platit u tvé D02 sazby 72,6 Kč měsíčně a ne dvě kila.
    navíc je to dost 3x 16A je na to co píšeš až až. Pokud doma nemáš nějaké náročné 3f motory šel bych klidně na nejnižší sazbu 1x25A

    ABDULAH:
    ABDULAH:
    nezapočítáváš tam dost zásadních věcí.
    Nevím jak je na tom dnes které lithium, ale NiCD a NiMh potřebují min 1,2 násobek své kapacity při nabíjení. u Li-ion to bylo podobné.
    V každém případě rychlo nabíjení je na tom malinko líp, ale ne na konci nabíjení, kde je to vyloženě dost neefektivní.
    Pak energetické ztráty tam i z5, samovybíjení a elektromotor.

    ale to hlavní je podle mě započítat i tu výrobu toho článku a rozdělit do jednotlivých cyklů. To je často opomíjená vlastnost. Malá životnost akumulátorů.

    a dobíjet starý akumulátor je energeticky náročnější než dobíjet nový.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: tu je to celkom pekne napisane, preco sa take palivove clanky nehodia na pohon auta:

    "Mezi omezení palivových článků patří pomalý náběh, nízký výkon, zdlouhavá reakce na požadavek změny výkonu, nízká odolnost vůči zátěži, malý rozsah výkonu, krátká životnost a vysoké náklady. Podobně jako u baterií se i u palivových článků jejich výkon časem snižuje a soubor článků postupně ztrácí účinnost."
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Keramické palivové články v sériové výrobě - Časopis Elektro - Odborné časopisy
    http://www.odbornecasopisy.cz/...ktro/casopis/tema/keramicke-palivove-clanky-v-seriove-vyrobe--11659
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Elon Musk: palivové články jsou kravina! | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Vysokoteplotní palivové články, vhodná paliva a možnosti jejich využití (I) - TZB-info
    https://www.tzb-info.cz/...-vysokoteplotni-palivove-clanky-vhodna-paliva-a-moznosti-jejich-vyuziti-i
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    EFOY COMFORT 140 palivový článek - Palivové články - EFOY | Karavanypro.cz
    http://eshop.karavanypro.cz/efoy/palivove-clanky/efoy-comfort-140-palivovy-clanek
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: myslim si ze realna hodnota by se dala k 80% dostat ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: pokud vyrobis litiovej akumulator s dostatecnou silou elektrod a dobrou elektroniku tak se s elektonikou dostanes v klidu na 95% ... elektromotor co neni vojebanej ma bez problemu 90% a ekumulator co nepotrebuje chlazeni a omezeni proudu atd atd atd tak ma v klidu taky 90% ...

    vem si ze mam doma dva akumulatory - jeden ma 3Ah a maximalni nabijeni vybijeni 30C ... a akumulator o stejne velikosti co ma 7Ah ale maximalni proudy 1C ... i to se projevuje na ucinnosti akumulatoru ...
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    DZODZO: nojo, vidisto:) ja se k tomu obcas musim premahat:)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JIMIQ: Co nejaky komercni vyuziti? U flotily nakladnich elektrokol, ktery jezdi celej den, by se mohlo vyplatit nemuset mit ke kazdymu kolu nekolik nahradnich baterii.

    Jak je to s udrzbou tech palivovejch clanku a trvanlivosti?
    MINDA83
    MINDA83 --- ---
    Ne celej pohon. Jenom skladování energie.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MINDA83: souhlasím ale tvrdit že elektrický pohon na akumulátor má účinnost přes 90%???
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Vodik je pro letadla, lode a mozna nakladaky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam