• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: to bys tam musel dát měřicí sondy a pozorovat to... to nikdo nezaplatí ;-) ale za mě tam klidně 70°C+ může být,
    v okamžiku, kdy se třeba na panelu objeví hotspot a nebo půjdou do zkratu tak místy se klidně dostaneš na 90°C+ i více.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: No a kolik tam v reálu pod tím může být? Měřil jsi to někdy?
    Já mám na káře panel asi sedm cm nad střechou, ale rámeček sám má 5cm. Tedy že by to odvádělo moc tepla se říct nedá a určitě je pod panelem líp než nad ním :-D Pravda je na plocho, ale to už teď nic neznamená.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: nevím k čemu vztahuješ serioparalelní řešení?
    jinak cenově zase ušetříš za krytinu, takže v tom bych zase zásadní problém neviděl.

    CYBERHIPPY: o účinost ani tak nejde jako spíš o bezpečnost. V kombinaci s nadkrokevní izolací to prostě bude velmi tepelně namáhané což v kombinaci s chybou při krimpování MC konektorů může být fatální.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: Ale ono to nijak zázračnou teplotu nemá, aby se to vyplatilo někam dál posílat. A už vůbec ne v době kdy to jede na plno.
    Za mě tedy by ty ztráty nevadili, pokud bych s těch konvenčních panelů dokázal udělat fungující krytinu. Mám dva nápady, ale ani jeden jsem ještě nikde nerealizoval.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    WARBABY8: .tato konstrukcia sa mi paci ...koli spatnemu chladeniu to ma o cca 5% az 10% horsiu ucinnost ...tu by bolo zajimave pouzit kombinovane panely, ktore maju odvod tepla pomocou kapaliny... a chladit to aspon do 1000l zasobniku... ;oD
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: to musíš v případě serioparalelního spojení řešit stejně ne?
    Chlazení je hendikep tutově a ta cena těch podložek jistě taky.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    RATTKIN: to jedině, že by ti to zakázal hasič v požárně bezpečnostním řešení. Jinak tohle u nás instalovat jde. Bohužel tam je problém ve špatném chlazení panelů, takže to vypadá efektně, ale z technického hlediska to úplně "nejlepší" řešení není. Také vidím určitý hendikep v případě výměny panelů, kdy musíš trefit správný rozměr...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CYBERHIPPY: je tam zábradlí, to není v ČR?
    taky jsem slyšel, že v ČR nesmí být pod panely jen folie.
    Moc pěkný!
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: tvoje?
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    REDGUY: no a tym sa oblukom dostavame naspat k tomu, ze nemame od hasicov jednoznacne statistiky, ktore poziare sposobene "zavadou na elektroinstalaci" sposobili baterky, takze nevieme jak velky je to megapruser

    hlavne teda pocitam, ze dalsie generacie elektromobilov pojdu lifepo a sodikovky kvoli uspore nakladov, takze baterky z toho uz moc horiet nebudu, ale pravda nmc/nca chemiu by som asi uplne nechcel mat v tej miestnosti, kde mam teraz ten lifepo rack
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    DZODZO: S ohoblovanejma dratama musis mit docela smulu, aby od toho neco poradne chytlo. Pozar lithiovy baterky je megapruser vzdycky, obzvlast takhle velky.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ELIJEN: tak je to necertifikované použití. Výrobce ti nedal žádný manuál, datasheet pro dané využití, takže ano jediná správná cesta je to vyhodit. Samozřejmě, že je možnost, že se najde firma, která tyto baterie bude vykupovat, repasuje je a udělá k nim vše potřebné, aby je zpětně uvedla na trh například pro použití v domovních FVE. Ale cesta samodomo je prostě špatně.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ELIJEN: každý čtenář českých petrol-head médii přece ví, že baterie elektromobilů pořád vybuchuje.
    A píše to na notebooku nebo mobilu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    WARBABY8: Proc by ne? To se ma ta baterie hodit na skladku? Kdyz neni porusena a je spravne udelana elektroinstlace, tak nevidim problem.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: divil by ses, ale právě baterie je aspoň co já vím velmi častý zdroj požáru. Nejčastěji jde právě o tyhle kutilský baterie, kdy se recykluje baterka z auta, VZV nebo prostě jakýkoli jiný homemade akumulátor.

    Samozřejmě dalším průšvihem jsou dost často MC konektory. Proto inteligentní hasiči se zasazují o emergency optimizéry, aby jejich počet zdvojnásobili a zvedli pravděpodobnost chyby...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: tak to je blbe, lebo vyskratovana baterka bude mat vyskyt niekolkokrat mensi ako nejake stare ohoblovane draty
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    DZODZO: To ti nepovim nejsem hasič. Ale typnu si, že to všechno spadá do kolonky "závada na elektroinstalaci"
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: su nejake statistiky poziarov hfve? ja som to hladal uz kedysi 6 rokov dozadu, nez som porizoval elnu, ale nejake uspokojive statistiky som nenasiel
    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    NE7RA: Vypadá to i na recyklaci všelijakejch dlaždiček :)
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    NE7RA: nerozumím řeči tvého kmene, ale divim se, že tohle fakt někdo naprojektuje, někdo postaví a někdo na to dá revizi...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam