• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ELEKTRABEL
    ELEKTRABEL --- ---
    ELIJEN:
    ELEKTRABEL:
    Tady nám to snad vysvětlí a ukážou

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ELEKTRABEL: Asi bych ty prachy vrazil radeji do izolace baraku, nova okna, rekuperaci, vice panelu a normalni baterii. Zajimave, ze tam nejsou zadne reference nebo modelovy priklad. Ale fungovat to asi/mozna nejak bude, akorat bych necekal zadne zavratne ROI.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: Co je lepšího teď? A co ten konektor limituje? Nemám nic proti ať se najde lepší řešení až bude potřeba, ale ať se z toho stane standard pro všechny.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI:
    DZODZO:
    Takže podle vás je USB-C vrchol který už nic netrumfne? A nikdo nikdy nemůže přijít s lepším řešením?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    WARBABY8: hl, ked je ten nabijaci kabel objektivne lepsi nez to co je tu teraz, tak nevidim dovod preco by nemohol byt jednotny

    North American Charging Standard (NACS) | Electrek
    https://electrek.co/guides/north-american-charging-standard-nacs/
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8: A jakej pokrok to konkrétně zabilo? To samé u počítačů. Každej model má u hodně značek svůj zdroj. Přitom napětí se používají pouze dvě 11,1 a 7,4V a ani to druhé nepřineslo žádnou výhodu. Každej model má i vlastní třebaže jinak stejnou baterii, ale proč? Fakt nevidím ten pokrok. Naopak unifikace k pokroku přispívá, protože řešení nevyjíšíš pouze na jednu modelovou řadu, ale na cokoliv dalšího.
    ELEKTRABEL
    ELEKTRABEL --- ---
    Je to cesta?
    Písková úložiště WATT sand+ | www.wattplus.cz
    https://www.wattplus.cz/sandplus/
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    CUKI: a zrovna jednotný nabíjecí kabel je akorát socialistická ptákoviny která zabíjí pokrok. Doufám, že takových bude co nejméně.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DZODZO: ...uvidime, francie predvedla na vystave CES 2023 sodikove clanky s hustotou energie 230Wh/kg a koncom roku 2023 ma byt spustena prva fabrika techto levnych clankov pre koncern PSA ve francii... pre male levne elektromobily...
    a vdaka levnej elektrickej energii ve francii, tam zacalo budovat "gigafaktory" i viac velkych hracov v kooperaci francie-azie...
    i tech technologii je viac... uvidime co nam ponukne rok 2024
    CUKI
    CUKI --- ---
    Tak základ je aby se standardizovali baterie, to přinese největší snížení cen. Jenže v naší skvělé EU mnoho let bojujeme o jednotný napájecí kabel k mobilům, tohle potrvá generace. :-(
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CYBERHIPPY: sodikovky na elektromobily moc nebudu, mrkni na porovnanie chemii [DZODZO @ Elektromobily]
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    CYBERHIPPY: v EU by byl o neco drazsi. Honda v EU prodava mini EV, ktery v JAP stoji 600k a v EU 1M+ - viz clanek. Nicmene kei cars by do evropy kua uz konecne dovazet mohli!
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...uvidime co prinesie rok 2024 ...to sa maju zacat vyrabat sodikove clanky i v europe, co by mohlo (konecne) priniest i male levne elektromobily ;oD
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: njn, zrovna na to koukám. Takový auta u nás nikdy nebudou, my na to jdeme přesně z opačného konce. Postavit, co největší obludu v zájmu ekologie.

    Veškeré automobilky v Evropě přestali malé auta prodávat, protože nejsou se svou malou spotřebou ekologická jako SUV.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Honda N-Van-e
    Honda avizuje dojezd 210km
    a cenovku kolem 155 000 Kč,
    u prvních zákazníků by se auto mělo objevit na jaře roku 2024...

    Tento elektromobil vás rozesměje! Hranatá novinka stojí jen 150 000 Kč, v dojezdu ale vyrovná i 4× dražšího sourozence - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tento-elektromobil-vas-rozesmeje-hranata-novinka-stoji-jen-150-000-kc-v-dojezdu-ale-vyrovna-i-4x-drazsiho-sourozence-21011127

    CUKI
    CUKI --- ---
    MJUGEN: To i méně protože stačí na 1F. Jelikož přepínání 3F 16A DS na 1F 25A FVE nejde rozumně vytvořit. Takže z 3x16A downgradeuju na 1x25A.
    MJUGEN
    MJUGEN --- ---
    CUKI: přepínač manuální 4P 40A asi 400,- CZK
    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Za
    tu cenu si můžeš koupit dva.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Ten externi prepinac je dobrej v tom, kdyz nahodou potrebujes opravit/vymenit/reklamovat stridac.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Umí, ale ne tak rychle, pokud ti vypne bojler, konvice, nebo nějaká bruska, tak v tu chvíli tu vyrobenou energii pošle místo do zátěže do sítě. Baterie vliv má velký, pokud jede bez baterie, jede v hybridním režimu.

    "Kdyz mas ostrovni FVE, tak bys tam mel mit spravne prepinac a v kazdy moment jet bud jen z DS nebo jen z FVE. Pak ti pretoky nehrozi." v ideálním případě ano, ale kdo ví jak je to zapojené :-)

    Jinak ten přepínač mají všechny tyhle měniče. nebo alespoň měli by mít. Netřeba další externí přepínač sítí. Mělo by ji být možné vypnout z bezpečnostních důvodů, ale to můžeš udělat na kterémkoli jističi na AC straně. Na AC straně je vše snadné, jen na DC je to o sváření :-)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Jasne, pretoky jsou jen u hybridu. Bud technicke kvuli zmenam ve spotrebe domu, ktere stridac nestiha vyrovnat, nebo zadouci pri prodeji do DS. Transfertime je jen doba, za kterou stridac dokaze prepnout ze site na backup.

    Kdyz mas ostrovni FVE, tak bys tam mel mit spravne prepinac a v kazdy moment jet bud jen z DS nebo jen z FVE. Pak ti pretoky nehrozi.

    Baterie na pretoky podle me nemaji zadny vliv. Stridac si z panelu umi vzit jen to co, potrebuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam