• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    WARBABY8:
    A to se bavíme o malých autech. Já třeba s plně naloženou obytkou dám na jednu nádrž přes 1200Km :-)

    KUTAS: Jasný je super si klást cíle, když k tomu není technologie.

    Obrovský skok kam? K nesmyslné ceně? Jsou ty auta snad úspornější? Ani omylem!
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: aha, takže technologie nemáme, ale desetiletku už jsme si dali... Co mi to jen připomíná...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: tak já pořád docela věřím, že i když se ten vývoj zpomalí (za posledních 5 let to je skoro až neuvěřitelný skok), tak za 10 let od teď budeme zase dost jinde. Navíc bude pořád možnost si koupit ojeté ICE.
    Prostě já v tom roce 2035 nevidím moc žádná rizika ani pro uživatele, ani pro automobilky... to bych spíš posunul ty přísnější pravidla, která mají snad platit od příštího roku.

    Větší výzva to celé bude spíš z pohledu infrastruktury než z pohledu samotných BEV.


    WARBABY8: tak pořád se bavíme o 2035 a panice, jak to za 10 let nepůjde.
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    KUTAS: kolik elektroaut z dnešní nabídky ujede 1000 km? Nebo aspoň těch 850?
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Ona může vydržet i 20let a automobilky se budou předhánět příklady, ale realita (průměr) bude úplně jiný. Stačí se podívat na tu zde vychvalovanou Teslu. Taky se tvrdí že ta baterie je de facto věčná. Ale realita je jiná. I když existují příklady bezporuchových stovek tisíc km se stále poměrně akceptovatelnou výdrží, tak existují i příklady kdy to tak nedopadlo. Mohu ze zkušenosti mého kamaráda z Norska říct že třeba on má třetí baterii za ?asi dva roky? Ve firmě kde dělá tu první baterii měnili skoro u každého druhého auta.

    Prostě průměr je někde úplně jinde.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: Proc by baterie v BEV nevydrzela treba 10 let?

    Kdyz bude mit dojezd treba 1000km a ten dojezd klesne na 850, tak je to porad uplne v pohode, ne?
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: 20let ti v průměru baterie zdaleka nevydrží. Zatím to nebude ani polovina. Možná ani 1/4.

    O tom jak se co vyplatí nejvíc řekne nájezd. Což je point problému.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    jak moze byt ten proces neekonomickejsi ked ti odpada cela ta opakovana rosada s transportom ropy/plynu? porovnaj si naklady na bateriu a jej krmenie 20 rokov z lokalneho zdroja energie vs. naklady na 20 rokov tankovania auta, kde sa 20 rokov opakovane dopravuje ropa zo zdroja az na cerpaciu stanicu roznymi prvkami infrastruktury
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: To je sice pravda, ale v důsledku je to IMHO jedno.
    Hlavně je problém že i kdybychom ty suroviny měli, tak se nedokážeme dohodnout a postavit tu výrobu u nás.
    V rámci "ekologie" jsme si zvykli ty "špinavé" věci přesunout jinam, kam to naše oči nevidí. V důsledku je ten proces ale řádově neekonomičtější a navíc tím podporujeme nedemokratické režimy. Pro naši planetu takovým řešením neděláme vůbec nic! Jen to na papíře hezky vypadá.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: hm ale ropa a plyn musi tiect opakovane, ta bateria sa vyrobi raz a potom uz do seba moze naberat lokalne vyrobenu energiu z OZE a po ukonceni zivotneho cyklu sa moze zrecyklovat, to s plynom a ropou nejde, tie vyletia von kominom a pokial ich chces recyklovat tak leda formou carbon capture na nejake synteticke paliva co je zatial hodne neefektivny proces
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    CUKI: co jako. Mas vyplej humor? Nebo co nechápeš?
    CUKI
    CUKI --- ---
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    CUKI: Tak nikdo toho “německého doktora co jezdí jen na hřbitov jednou za rok” nenutí měnit za ev.

    Nemalá část spedic v mém okolí jezdí ev. DPD a WeDo minimálně.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MMORT7: Zdanění přímého znečišťovatele mi tedy přijde více než důležité, podobně jako uhlí, plyn a cokoliv jiného.

    Nemálo aut na českých silnicích najezdí klidně jen 1000km/rok. Kolik toho takový majitel znečistí?

    Naopak spedice by měla být vedena k co nejmenší ekologické stopě a tam to dává největší smysl.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MMORT7: A podle toho, jaký voňavky se sem vozí jako bazar teď, tak máš jistý sekundární trh minimálně do roku 2050 a to už bude i velmi slušný sekundární trh EV.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    CUKI: Jiná možnost než “tlačit ho na silu “ (což mimochodem taky není pravda, jediný povel k roku 35 jsou nulové emise a můžeš toho dosáhnout více způsoby) je zdanění externalit, tedy výrazně vyšší cena benzinu / ropy / plynu a to by na chudinu mělo větší dopad, to mi věř.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Tak to hodně záleží na tom jak vyřešíme potřebné množství baterií. Za mě je největší nevýhoda v tom v že většina surovin se dováží (a vlastně i vyrábí) v zemích kde neexistuje demokracie. Tedy jedna věc bude morální hledisko. Kam se hrabe ropa a plyn z Ruska (protože tam máme na výběr).

    druhá věc je, že ne na všechno použití se BEV hodí. Například obytku tím asi jen tak nenahradím a nedává to ani ekologický smysl.

    3. cena) BEV je pro mnoho offnyx lidí naprosto nedosažitelná. Pořád je obrovská skupina lidí vlastní auto za 10-20k Kč. A teď koukni kolik stojí ojeté BEV :-D
    Ostatně já třeba BEV chci uvažoval jsem o něm ještě za minulého milenia (jedno jsem pomáhal stavět-předělat). Ale prostě do auta dát řekněme 200k, musí znamenat, že pro mě bude na deset let perspektivní.

    4. chci jednoduché snadno opravitelné auto. Tím ale vylučuji de facto cokoliv co se za posledních min 15let vyrobilo (jedno jestli BEV nebo ICE) :-)

    5. Jsem si naprosto jistej že v roce 2035 nebudeme mít dostatečnou infrastrukturu a energetiku obecně, aby BEV mohl mít každý. Dneska vlastní BEV výhradně bohatí lidé, kteří žijí převážně ve vlastních luxusních domech vyžadující nikoli praktické ale statusové auto (zpravidla ohromný sedan nebo SUV). Ale bude zajímavé vidět jak za 10 let na sídlišti v Litvínově budou tyhle auta stát po celé ulici. :-)

    Za mě je špatně, že se tlačí BEV na sílu. Je to kontraproduktivní a vyrábí se díky tomu výhradně velké nepraktické auta. :-(
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: Ja jsem optimista a verim, ze 2035 uz krome nadsencu (možná vcetne tech co se BEV budou bat) si nikdo po ICE uz ani nevzdechne.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Ono když se podíváš do inzerce, tak už dnes ty auta co se toho roku mají šanci dožít stojí nesmysl. A bude to mnohem horší.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ANDY_WARHOL: Jinak ty si kupujes nove auta? Pokud ne, tak k tomu klidne jeste muzes pricist par dalsich let….
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak co bude za 10 let snad nemusime resit ted, ne?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KUTAS: po roce 35 se takto rozhodnout nemohu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam