KUTAS: Tak to hodně záleží na tom jak vyřešíme potřebné množství baterií. Za mě je největší nevýhoda v tom v že většina surovin se dováží (a vlastně i vyrábí) v zemích kde neexistuje demokracie. Tedy jedna věc bude morální hledisko. Kam se hrabe ropa a plyn z Ruska (protože tam máme na výběr).
druhá věc je, že ne na všechno použití se BEV hodí. Například obytku tím asi jen tak nenahradím a nedává to ani ekologický smysl.
3. cena) BEV je pro mnoho offnyx lidí naprosto nedosažitelná. Pořád je obrovská skupina lidí vlastní auto za 10-20k Kč. A teď koukni kolik stojí ojeté BEV :-D
Ostatně já třeba BEV chci uvažoval jsem o něm ještě za minulého milenia (jedno jsem pomáhal stavět-předělat). Ale prostě do auta dát řekněme 200k, musí znamenat, že pro mě bude na deset let perspektivní.
4. chci jednoduché snadno opravitelné auto. Tím ale vylučuji de facto cokoliv co se za posledních min 15let vyrobilo (jedno jestli BEV nebo ICE) :-)
5. Jsem si naprosto jistej že v roce 2035 nebudeme mít dostatečnou infrastrukturu a energetiku obecně, aby BEV mohl mít každý. Dneska vlastní BEV výhradně bohatí lidé, kteří žijí převážně ve vlastních luxusních domech vyžadující nikoli praktické ale statusové auto (zpravidla ohromný sedan nebo SUV). Ale bude zajímavé vidět jak za 10 let na sídlišti v Litvínově budou tyhle auta stát po celé ulici. :-)
Za mě je špatně, že se tlačí BEV na sílu. Je to kontraproduktivní a vyrábí se díky tomu výhradně velké nepraktické auta. :-(