• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Tak to hodně záleží na tom jak vyřešíme potřebné množství baterií. Za mě je největší nevýhoda v tom v že většina surovin se dováží (a vlastně i vyrábí) v zemích kde neexistuje demokracie. Tedy jedna věc bude morální hledisko. Kam se hrabe ropa a plyn z Ruska (protože tam máme na výběr).

    druhá věc je, že ne na všechno použití se BEV hodí. Například obytku tím asi jen tak nenahradím a nedává to ani ekologický smysl.

    3. cena) BEV je pro mnoho offnyx lidí naprosto nedosažitelná. Pořád je obrovská skupina lidí vlastní auto za 10-20k Kč. A teď koukni kolik stojí ojeté BEV :-D
    Ostatně já třeba BEV chci uvažoval jsem o něm ještě za minulého milenia (jedno jsem pomáhal stavět-předělat). Ale prostě do auta dát řekněme 200k, musí znamenat, že pro mě bude na deset let perspektivní.

    4. chci jednoduché snadno opravitelné auto. Tím ale vylučuji de facto cokoliv co se za posledních min 15let vyrobilo (jedno jestli BEV nebo ICE) :-)

    5. Jsem si naprosto jistej že v roce 2035 nebudeme mít dostatečnou infrastrukturu a energetiku obecně, aby BEV mohl mít každý. Dneska vlastní BEV výhradně bohatí lidé, kteří žijí převážně ve vlastních luxusních domech vyžadující nikoli praktické ale statusové auto (zpravidla ohromný sedan nebo SUV). Ale bude zajímavé vidět jak za 10 let na sídlišti v Litvínově budou tyhle auta stát po celé ulici. :-)

    Za mě je špatně, že se tlačí BEV na sílu. Je to kontraproduktivní a vyrábí se díky tomu výhradně velké nepraktické auta. :-(
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: Ja jsem optimista a verim, ze 2035 uz krome nadsencu (možná vcetne tech co se BEV budou bat) si nikdo po ICE uz ani nevzdechne.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Ono když se podíváš do inzerce, tak už dnes ty auta co se toho roku mají šanci dožít stojí nesmysl. A bude to mnohem horší.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ANDY_WARHOL: Jinak ty si kupujes nove auta? Pokud ne, tak k tomu klidne jeste muzes pricist par dalsich let….
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak co bude za 10 let snad nemusime resit ted, ne?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KUTAS: po roce 35 se takto rozhodnout nemohu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ANDY_WARHOL: Tak si nekupuj ani ten BEV a mas klid, stejne jako s plynem.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    NIEKT0: odvodim z toho to co sem psal, když ti bouchne benzinak v podzemní garáží, uhasit to standardní sprinklery, když zahoří elektro tak shoří celý dům..
    A jestli to první je 100x pravděpodobnější, tak pořád ti nehoří dům.
    NIEKT0
    NIEKT0 --- ---
    ANDY_WARHOL: Ok, a ako z toho odvodis, ze auta ktore podla statistik horia menej casto (akoze nasobne menej, nie o nejake percenticko), su nebezpecnejsie nez tie co horia castejsie?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MMORT7: dokud nebudeš bydlet v domě, který takle celý lehne popelem.
    Ono statistika obecne je svine, protože dokud se te ro osobně nedotkne, tak je to super malá pravdepodobnost.
    Ale třeba můj kamarád zemřel, protoze Boeing měl nedotestivaný letadlo. Napadlo by tě, že se to někomu koho znáš stane? Mě ani omylem. A stalo

    Let Ethiopian Airlines 302 – Wikipedie
    https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Let_Ethiopian_Airlines_302
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MMORT7: No, nemusej bejt "podzemní", ale bez parkovacích míst ti novou stavbu třeba v Praze neschválej. A kam to parkování asi šoupneš, hmm? Nadzemní podlaží maj svou cenu...
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    ANDY_WARHOL: V Česku určitě ne.
    A ten údaj ma smysl pro stanovení četnosti a z ní plynoucí pravděpodobnosti.
    Napovím: je sakra malá.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MMORT7: všechny nové stavby ve městech je musí mít.
    A to kolik jich znám je důležitý přesně proč?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: btw. Ta pravdepodobnost a věci okolo jsou.mrcha.
    Obecne je létání je bezpečné, ale letět v Rusku nebo s novým typem letadla s neodladenym software to už tak nepravděpodobné, že dojdeš k úhone tolik není.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    ANDY_WARHOL: Kolik znáš osobně lidi, kteří bydli v dome s podzemní garáži? Já jeden manželský pár.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: jsem rád, že mám svůj dům a nemusím bydlet někde, kde mi hrozí že mi shoří celý dům a já nebudu moct včas utéct.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KUTAS: počet požáru klidne ubude, ale těch problémových bude víc
    A pokud budou parkovat v podzemních garážích, tak ty škody budou řádově horší,
    Pokud to bafne tam, tak papa celý dům
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: no, ze zemí, kde elektromobliů jezdí víc, už nějaká data jsou:
    “Thatcham Research, the UK motor insurers’ research centre, conducted research from 2018 to 2020. They found that 0.001% of plug-in hybrids and 0.003% of range extended electric vehicles were the subject of fire claims. That was lower than the 0.007% of petrol vehicles and 0.011% of diesel vehicles.”
    Statistics on vehicle fires: comparing electric and non-electric vehicles - Port Skills & Safety
    https://www.portskillsandsafety.co.uk/about/news/statistics-on-vehicle-fires-comparing-electric-and-non-electric-vehicles/

    Bude to jako s létáním: když sem tam dojde k letecké katastrofě, je to hned ve zprávách, protože jsou to i stovky lidí mrtvých najednou. Ale kontinuální úmrtnost při silničních nehodách mezitím narůstá rychleji, akorát si na to všichni zvykli. Prostě se podařilo, že o nehodách aut se prostě nemluví vůbec: mrtví, požáry, to prostě neexistuje, lidi chtějí mít klid na práci a nechtějí se zbytečně stresovat.

    Takže stejně jako existuje strach z létání - který statisticky nedává smysl, protože létání je už pár desetiletí statisticky nejbezpečnější forma dopravy, teda po nějakém období 20-30 let, kdy nejbezpečnější fakt nebylo - tak bude existovat i strach z požárů elektromobilů. Ten je statisticky nesmyslný už teď... ale dovedeš si představit, až to bude v provozu taky 20-30 let, jako ta dopravní letadla, než šli výrobci do sebe a přestalo to padat, jak bezpečné to pak bude v té době?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ANDY_WARHOL: A vis, ze se ukazuje, ze BEV hori mene nez ICE a nejhorsi jsou v tomhle teda hybridy.

    Takze realne s vyssim narustem BEV pozaru ubude + pocitejme s tim, ze se technologie vcetne pozarnich postupu budr zlepsovat.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Elekteo auut je zlomek. Ve chvíli kdyby jich bylo třeba 50 procent, tak by to byla jiná písnička. Logicky by vzrostl jejich podíl na nehodách na těch 50 procent a pak by samozřejmě přibylo problémů.
    Dovozovat to z teď je nesmysl
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam