• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: Nenadhodíš schéma, já si to nějak neumím představit, výstup je jasnej, ale mě tam chybí nějakej prvek - nabíječ? když z těch panelů jedeš rovnou v AC. A vlastně i výstup. Jak to funguje, když to jede napřímo?
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    JIMIQ: My máme po roce (a nějakých 27 tisících km) s ID.4 průměr asi 19,8 kWh/100 km. Je v tom dost dálnic.
    Ale je to velký škopek a ještě ten model se starším motorem (plus jak říká STETKINS - tomu zrychlení se těžko odolává :) )
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    CUKI:
    WARBABY8: Je to připojené přes ty Victrony, což řeší asymetrii i připojovací podmínky DS (MPII mají certifikaci).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: Já jsem na to asi nějakou dotaci dostal - mám 2x22kW
    Auto mám malé a dá se s ním jezdit za 12 (delší cestu mimo dálnici jsem jel 10,4), ale většinou jezdím za víc, páč mě ani po skoro dvou letech nepřestalo bavit to zrychlení :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Já běžně s autem nejezdím 130 po dálnici. Kolem deseti to dá třeba citigo, nebo ten spring. Ale zatím to není na pořadu dne, Yaris dá v pohodě i třetí desítku let života takže zatím není kam spěchat a ani moc kde nabíjet. A nechci velkou baterii a už vůbec ne velkou kraksnu. Na 95% cest by mi stačil dojezd 200km.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Puvodni Ioniq 28kWh mel myslim 11kWh/100km ofiko, jinak jsou usporny BEV kolem 13-15 a beznejsi 20. SUV 25+
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: Když mi nabízeli dotované elektrárny tak byl zdarma. :-) Dost lidí ho má u dotované elektrárny aniž by o BEV přemýšleli.

    DZODZO: Ty úspornější menší auta mívaj takovou spotřebu. Navíc než si něco pořídim, tak to třeba ještě klesne a snad se ty auta zase zmenší. :-D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: 10kWh na 100? To mas co za super vozitko?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: jasný, mně se to stalo opravdu jen párkrát. Vlastně jsem byl i překvapen, že se dá na 1f nabíječce fungovat docela v pohodě (spíš mě štvalo ji vyndávat - teď mám pistoly na sloupu na kroucenym kabelu a je to pohoda :-D)

    Je pravda, že pokud bych to bral čistě ekonomicky, tak by se mi ten wallbox nevyplatil. Ale děláme spoustu rozhodnutí nejenom podle ekonomických ukazatelů :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: Jasný pokud denně jezdíš stovky km, tak to nestačí. Ale pak je zase užitečnější mít ten wallbox zapojenej přímo na distribuci.

    Já mám v plánu mít dvě možnosti nabíjení. 1. přímo od distribuce, která vůbec nepůjde do domu. A duhou, kterou bych rád řešil rovnou DC přímo z panelů a využíval jen přebytky. Pro většinu lidí co tím autem jezdí jen kolem komína to bohatě stačí. Já osobákem denně najezdím kolem 50km v průměru max. To je asi 5kWh.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CUKI: V tomhle počasí dostatek energie vůbec nemám, tak nabíjím podle spotových cen - dneska v noci jsem nabíjel asi 5x15minut. Kdybych to dělal jen přes 1f, tak se moc neprojedu :-D
    Když jsem ještě neměl wallbax, tak se mi občas stalo, že mi 1f nabíječka nestihla auto nabít...
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    KURVADRAT: nejspis to ma rozhazeny a spojuje u stridace, 9 kW v 55 V by chtelo tlustej kabel
    WARBABY8
    WARBABY8 --- ---
    ROGERD: a jak to mají s certifikací u distribuce? Jsou schválené?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD: Kolik těch panelů tam proboha máš? To nemáš žádnou další spotřebu?

    BTW nemáš nějaké schéma nebo bližší popis? Já si to 3f neumím vůbec představit jak to funguje. Když to máš v místě ke tak zásadně musíš řešit kompenzace, tak vyrovnává energie z těch jednotlivých větví?
    Chápu dobře že máš, dám příklad: 6panelů, na na každou fázi a jeden z nich bude zastíněn a bude dávat nulu. Řekněme že to nějakým záhadným způsobem 100%ně dobře fázově posune. Tak stejně ve výsledku pojede jedna fáze jen na 50%. Nebo tu energii z těch dvou zbývajících panelů můžeš nějak využít? Jak tuhle energii dostaneš do nejslabší fáze?
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    CUKI: Moje FVE ve špičce dá klidně 7 kW, jak jinak to chceš do auta dostat?
    Přes noc to naopak smysl má, anžto D27d, takže se může hodit nacpat tam těch 50 kWh za 8 hodin.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KURVADRAT: Jak překročíš 120VDC, tak jsou prostě mnohem složitější bezpečností pravidla. Odpínání DC při takových parametrech je už vyšší dívčí a pokud nechceš svářet, tak i poměrně nebezpečná záležitost. Proto mám přímo na střeše čtyři kombiboxy a ne jen jeden. Krom jiného mám 4 symetrické stringy které mohu mezi sebou porovnávat. Což je super při hledání závady a nebo kontrole stavu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROGERD:
    DZODZO: K čemu vám ten 3f wallbox doma je? průměrná FV svůj přebytek nemá tak velkej a kolikrát se ti stane že přijedeš s prázdnou baterií a za hodinu vyrážíš na Cabo de Gata? Přes noc do toho taky nemá cenu rvát víc než máš v baterii, tedy to kldně můžeš zapojit do obyčejné 16A zásuvky. I kdyby tam to auto bylo jen 10h tak tam nacpeš 35kW. Takovou baterii moc lidí doma nemá.
    ROGERD
    ROGERD --- ---
    CUKI: Rozvod v baráku je 3f, přípojka k domu je taky 3f, takže nějaká onanie nad 1f zapojením je zbytečná. Wallbox stejně běží na 3 fáze.
    KURVADRAT
    KURVADRAT --- ---
    Trochu nerozumim tomu fanatickemu strachu z vysokeho napeti. V cem je lepsi, kdyz mi misto 660V a 13A tece dratama sice 55V, ale 160A?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    3f sa ti hodia na wallbox, v dokoncenom baraku to ma asi vacsi zmysel nez michacka?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam