SEJDA: je docela dobře možný, že to, že se nestavěly metanové motory, mělo svoje důvody. Pomocí dnešních počítačů je dnes zřejmě lze uřídit líp, než by to bylo možné v 60tých letech, ale zřejmě je tam nějaký háček. Navíc Elon kvůli chybě své architektury (vláčí prostě až na orbitu moc hmotnosti, což prostě nejde dost dobře okecat) tlačí technologii až na doraz, třeba tlak, určitě i otáčky turbín. Něco, co by mohlo fungovat s nižším tahem, zkouší posunout až na doraz. Což je zase při testovacích letech asi i dobře, ale nedovedu si představit, za jak dlouho by do toho šlo posadit lidi.
Tady asi jde o to, že asi nějaká trubka dimenzovaná na původní rozměry Starship to přestává dávat, když ji prodloužili (prodloužení nádrží). Ono to možná i původně bylo spočítané na to, aby se to nerozkmitalo, ale když někdo jde a prostě tam navaří další metr dva, tak najednou ten stejný materiál už nestačí...
Zase opakovaná použitelnost motoru, který hoří bez sazí, se zdá být důležitým milníkem kosmonautiky. Problémy mají ale všichni, kdo se o to pokouší. Ostatně, metanový motor pro Neutron taky není hotový. Možná, že ten japonský trik s potichu vylepšeným vodíkovým motorem není tak od věci...